قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: هر اندازه پوشش واکسیناسیون بالاتر رود ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا می‌کند به طوری که مرگ و میر در کشورهایی که حداکثر واکسیناسیون دارند؛ کاهش پیدا کرده است.
پوشش حداکثری واکسیناسیون عامل کاهش ابتلا و مرگ و میر کرونا/25 درصد مردم قم واکسینه شدند
پوشش حداکثری واکسیناسیون عامل کاهش ابتلا و مرگ و میر کرونا/25 درصد مردم قم واکسینه شدند
به گزارش قم نیوز باقر محمودی با اشاره به تأثیر واکسن و مصونیت‌بخشی آن اظهار کرد: فردی که نوبت اول واکسن را دریافت می‌کند به طور معمول تا دو هفته بعد مصونیت 30 درصدی را کسب می‌کند و به رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیاز دارد و باید فاصله‌گذاری و ماسک را رعایت کند.

وی خاطرنشان کرد: بدن دو هفته پس از تزریق نوبت دوم واکسن به حداکثر ایمنی می‌رسد که برای برخی از واکسن‌ها میزان ایمنی از 60 تا 90 درصد است بنابراین افراد تا مدت زمان دو هفته باید حداکثر احتیاط را داشته باشند و پس از آن به دلیل آنکه ایمنی هیچ واکسنی 100 درصد نیست باید نکات را رعایت کنند تا مبتلا نشوند و به عنوان ناقل، بیماری را به فرد دیگر منتقل نکنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با بیان اینکه برخی افراد ممنوعیت تزریق واکسن دارند، گفت: مادران باردار در 12 هفته اول، افراد زیر 18 سال و افراد در حال شیمی درمانی امکان تزریق واکسن ندارند و همچنین مواردی که متخصص تجویز کند که فرد نباید واکسن دریافت کند.

وی عنوان کرد: به کسانی که علایم تب، گلودرد، آبریزش بینی و سرفه خشک دارند به هیچ وجه نباید واکسن تزریق شود زیرا با تزریق واکسن ممکن است بیماری آنها تشدید شود. آنها می‌توانند 20 روز تا یک ماه پس از قطع علایم به دریافت واکسن بپردازند.

محمودی ادامه داد: اطرافیان فرد کرونا مثبت نیز نباید واکسن دریافت کنند زیرا در معرض خطر هستند و ممکن است در دوره کمون قرار گرفته باشند و با دریافت واکسن  بیماری آنها بروز پیدا کند و تشدید شود.

وی با بیان اینکه هیچ واکسنی 100 درصد ایمنی و تأثیر ندارد، گفت:کسانی که دو دوز واکسن دریافت کردند و دو هفته از تزریق دوز دوم گذشته است حداقل تأثیری که در این افراد دارد این است که از مرگ جلوگیری می‌کند و در صورت ابتلا به بیماری به سمت وخیم شدن وضعیت و فوت نمی‌روند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم تصریح کرد: واکسن حداقل سه تا چهار ماه ایمنی ایجاد می‌کند و ممکن است پس از این مدت نیاز به تزریق دوز سوم باشد.

وی عنوان کرد: برخی از مردم تصور می کنند با تزریق واکسن وضعیت سلامت آنها بهبود پیدا می کند در حالی که بیماری آنها تشدید می‌شود بنابراین باید در نظر داشت فردی که ویروس در بدن دارد واکسن سبب می شود علایم شدیدتری پیدا کند. به جز کسانی که واکسن برای آنها ممنوع شده افراد دیگر باید برای تزریق واکسن اقدام کنند.

محمودی یادآور شد: هر اندازه پوشش واکسیناسیون بالاتر رود ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند و کشورهایی که حداکثر واکسیناسیون دارند مرگ و میر در آنها کاهش پیدا کرده بنابراین باید افراد را ترغیب و تشویق کنیم برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون یک چهارم جمعیت قم یک یا دو دوز واکسن را دریافت کردند که نسبت به کل کشور پوشش خوبی داشته است البته نیاز است پوشش بیشتری داده شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciyra3.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما