دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 99296
منبع : خبرگزاری برنا

اسب سرکش کرونا با این روند واکسیناسیون مهار نمی شود

قم نيوز : فوق تخصص بیماری های ریوی با بیان اینکه روند کُند واکسیناسیون در قم نمی تواند کمک قابل توجهی برای مهار ویروس همه گیر کرونا باشد گفت: باید همت ویژه ای برای گسترش واکسیناسیون در استان صورت گیرد.
اسب سرکش کرونا با این روند واکسیناسیون مهار نمی شود
اسب سرکش کرونا با این روند واکسیناسیون مهار نمی شود
به گزارش قم نیوز ابوالفضل مظفری که امروز به مناسبت روز پزشک و به دعوت شورای اسلامی شهر در نشست رسمی و علنی این شورا سخن می گفت با ابراز تأسف از فوت ۳۱ نفر از هم استانی ها در اثر بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته تصریح کرد: وضعیت مرگ و میر در کشور و در استان بر اساس آمار موجود و در مقایسه با دیگر مناطق، نگران کننده است.

وی افزود: متأسفانه با توجه به این وضعیت، همچنان شاهد عادی انگاری از سوی برخی از مردم هستیم که قطعا قابل قبول نیست.

مظفری ادامه داد: البته بسیاری از کشورهای دنیا در این وضعیت به سمت و سوی گسترش واکسیناسیون روی آورده اند، اما متأسفانه توسعه واکسیناسیون در کشور و در استان قم آنچنان که باید نیست.

وی در عین حال تصریح کرد: آمار فعلی بیانگر تزریق حدود ۳۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در قم است و البته روزانه به طور متوسط ۱۲ هزار دُز به این عدد اضافه می شود، در حالی که لازم است تا کل واکسیناسیون قم در طی یک ماه آینده پایان یابد، بویژه آن که جهش های جدید این ویروس هم در راه است.

مظفری اضافه کرد: بر این اساس باید همت ویژه ای برای گسترش  واکسیناسیون در استان صورت گیرد.

وی گفت: از این رو، تلاش همه جانبه برای تخصیص سهمیه حداکثری واکسن به استان و همچنین استفاده از ظرفیت خیّرین استان برای واردات حداکثری واکسن در کنار تبلیغات حداکثری برای تشویق مردم به واکسینه کردن خود باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcepw8o.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما