سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 99318

ورزشکار قمی قهرمان رقابت‌های فوتبال الکترونیک ایران شد

قم نيوز : مرتضی محمدی ورزشکار ۱۸ ساله قمی قهرمان رقابت‌های انتخاب تیم ملی در رشته فوتبال الکترونیک شد و سهمیه حضور در مسابقات جهانی سنگاپور را کسب کرد.
ورزشکار قمی قهرمان رقابت‌های فوتبال الکترونیک ایران شد
ورزشکار قمی قهرمان رقابت‌های فوتبال الکترونیک ایران شد
به گزارش قم نیوز این ورزشکار قمی اظهار کرد: در مسابقات انتخابی تیم ملی که با عنوان طرح نشاط ملی ترتیب یافت ۳ هزار نفر از ۳۱ استان کشور شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: در این مسابقات به ترتیب از بازی نخست تا رقابت پایانی از سد نمایندگان استانهای خوزستان، خراسان رضوی، تهران، یزد، کرمان گذشته و در رقابت فینال نماینده استان تهران و قهرمان دور گذشته رقابت های جهانی فوتبال الکترونیک را شکست دادم.

محمدی با اشاره به حضور قهرمان این مسابقات در رقابت های جهانی اضافه کرد: مسابقات جهانی ورزش های الکترونیک آذرماه سالجاری در کشور سنگاپور برگزار خواهد شد و در بخش فوتبال الکترونیک من از استان قم نماینده ایران خواهم بود. این رقابت ها همچنین انتخابی بازی های المپیک ۲۰۲۴ نیز است و از اهمیت بالایی برخودار می باشد.

نماینده ایران در رقابت های جهانی فوتبال الکترونیک سنگاپور ابراز داشت: این رقابت ها در رشته کنسولی ps۴ و با عنوان eFootball PES۲۰۲۱ برگزار شد.

رشته ورزش‌های الکترونیک در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و نیز المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارای مدال با کیفیت و معتبر خواهد بود.

رشته ورزش‌های الکترونیک زیر مجموعه هیئت ورزش‌های همگانی است، انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران از سال ۸۵ فعالیت خود را  آغاز کرده است که در این مدت، مدال‌های جهانی و آسیایی و مقام‌های خوبی را در این رشته کسب کرده است.

طبق آمار و گزارش‌های رسمی در ایران نزدیک به ۲۴ میلیون نفر به صورت روزانه از بازی‌های این رشته در پلتفرم‌های رایانه، کنسول، موبایل، لب تاب و vr استفاده می کنند و این رشته نوین ورزشی در هر دو بعد همگانی و قهرمانی فعال است.

هم‌اکنون در یک باشگاه ورزش های الکترونیکی در قم فعالیت دارد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjoteh.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما