پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 99368
منبع : قم نیوز

اختصاص تسهیلات کم بهره به‌ شرکت‌های فاوا در قم

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت:۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به‌شرکت‌های فاوا در قم اختصاص یافت.
اختصاص تسهیلات کم بهره به‌ شرکت‌های فاوا در قم
اختصاص تسهیلات کم بهره به‌ شرکت‌های فاوا در قم
به گزارش قم نیوز جواد غلام پور،  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به‌ تخصیص تسهیلات کم بهره برای توسعه و رونق اکوسیستم کسب و کار‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات استان (فاوا)گفت: از ابتدای نیمه دوم سال ۹۸ تاکنون درقم تعداد ۱۱ فقره تسهیلات به‌ارزش ۴۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال تایید و به‌بانک عامل معرفی شده‌است.

او  افزود: این میزان تسهیلات بیشترین مبلغ تسهیلات تصویبی در حوزه پلتفرم­‌های ارائه دهنده خدمات می‌باشد.

غلام پور با بیان این که ظرفیت و قابلیت ایجاد اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسب است اظهار داشت: با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و دسترسی مردم و کسب و کار‌ها به‌اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خوشبختانه ظرفیت مناسب برای توسعه کسب و کار‌ها در فضای مجازی فراهم شده‌است.

او  گفت: تسهیلات وام وجوه اداره شده، به‌کسب و کار‌های نوپا دارای اپلیکیشن و بازی‌های تلفن همراه، کسب و کار‌های غیر نوپا، واحد‌های صنفی، حمایت از توسعه پلتفرم‌های ارائه خدمات و عرضه کنندگان محصول بر بستر پلتفرم‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات، برگزیدگان رویداد‌های نوآوری، ایجاد و توسعه شتاب‌دهنده‌های تخصصی و ایجاد و توسعه صندوق‌های جسورانه با عاملیت صندوق امید و پُست بانک ایران پرداخت می‌شود.

غلام پور افزود: متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به‌سامانه توان آفرین به‌نشانی tavanafarin.ito.gov.ir مراجعه نمایند.

مدیرکل ارتباطات قم در بخش دیگری از سخنان خود تعداد ثبت نام کنندگان شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات این استان در سامانه ایران نوآفرین را ۱۶۸ شرکت اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۳ مورد موفق به‌دریافت کد نوآفرین شده‌اند.

غلام پور با اشاره به‌طرح بوم واره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب و کار‌ها و شرکت‌های نوپای فاوا که در ایام کرونا دچار ضرر و زیان شده‌اند گفت: طرح بوم واره به‌صورت عمومی خصوصی است که در آن خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی و برای بخش نوپا و نوآورانه ارائه می‌شود.

او  ادامه داد: طرح بوم واره استارتاپ‌هایی که در این ایام خسارت دیده و بخش زیادی از مشتریان خود را از دست داده‌اند، حمایت می‌کند.

غلام پور با بیان این که در این طرح تلاش شده علاوه بر اینکه از نظر مالی بخشی از مشکل‌های این‌گونه شرکت‌ها و استارتاپ‌ها حل شود در جذب مشتری نیز به‌آن‌ها کمک شود، گفت: تاکنون تعداد ۱۶۸ مورد در استان موفق به‌ثبت‌نام در این سامانه شده‌اند که شامل ۴۶ مورد شرکت نوپا است.

مدیرکل ارتباطات قم افزود: ثبت نام کنندگان در این سامانه در قالب شرکت‌های بزرگ رشدیافته، شخص حقیقی جویای کار، تیم نوپا، شتاب دهنده و مراکز رشد، شرکت نوپا، سرمایه‌گذار، علاقه‌مند به‌دریافت اطلاعات و کسب و کار‌های بدون مجوز از فرابورس هستند.

او ادامه داد: حمایت از توسعه اشتغال‌زایی در شرکت‌های نوپای حوزه فاوا، حمایت از ایجاد شتاب‌دهنده‌های سازمانی، حمایت از ایجاد سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی، حمایت از توسعه پلتفرم‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات، حمایت از عرضه‌کنندگان محصول در پلتفرم‌های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات و حمایت از به‌کارگیری نیروی انسانی در اصناف حوزه فاوا راهبرد‌های حمایت از کسب و کار‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم بیان کرد: شرایط شناخت یک استارتاپ به‌عنوان کسب و کار نوپا برای استفاده از امتیاز‌ها این است که سرمایه شرکت کمتر از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، عمر شرکت کمتر از سه سال، سود شرکت مجدد در شرکت سرمایه گذاری شود و همچنین درآمد سالانه شرکت نیز کمتر از پنج میلیارد ریال باشد. 

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcevx8o.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما