شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 99412

از سه طرح بزرگ عمرانی قم مانع زدایی شد

قم نيوز : مدیرکل بازرسی استان قم از رفع موانع سه طرح عمرانی،تصفیه خانه آب، مترو و فرودگاه قم خبر داد.
از سه طرح بزرگ عمرانی قم مانع زدایی شد
از سه طرح بزرگ عمرانی قم مانع زدایی شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام طالبی، مدیر کل بازرس استان قم با اشاره به این که ساخت تصفیه خانه آب قم به ۱۰ سال قبل بازمی گردد ،گفت: وجود سوء جریانات مانع اتمام این طرح شده بود که با ورود جدی سازمان بازرسی و تامین بودجه‌ها مشکل تصفیه خانه قم رفع شده است و با بهره برداری از مرحله اول آن کام مردم قم شیرین می‌شود.

او با بیان این که با راه اندازی این تصفیه خانه، قم از لحاظ آب آشامیدنی تا ۱۵ سال آینده مشکلی ندارد، افزود: مرحله اول این طرح در هفته آینده افتتاح می‌شود.

مدیر کل بازرسی کل استان قم افزود: پیش بینی کارشناسان این است که مرحله دوم این طرح هم در مدت ۵ ماه آینده به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به این که در بحث مترو به دلیل حمایت نشدن، این طرح دچار رکود شده بود افزود: در این طرح نیز با ورود جدی سازمان بازرسی شتاب خوبی در کار به وجود آمد و به زودی خط ۱ از میدان کشاورز تا میدان مطهری وارد تست گرم خواهد شد.

او  تاخیر به وجود آمده در راه اندازی این طرح را استفاده از توان داخلی برای بهره برداری عنوان کرد و افزود: متروی قم از نظر زیر ساخت‌ها و لوکوموتیو مشکلی ندارد و با ورود واگن‌های داخلی و با پیگیری مسئولان، خط یک راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل بازرسی کل استان قم در خصوص فرودگاه قم نیز افزود: فرودگاه قم هیچ منع قانونی برای راه اندازی ندارد و با رفع مشکلات اجرایی این طرح نیز در مدت ۳ سال آینده آماده می‌شود.

حجت الاسلام طالبی راه اندازی مونوریل قم را از دیگر اولویت‌های سازمان بازرسی استان اعلام کرد و گفت: سال هاست هزینه بالایی برای مونوریل شده و در این طرح بستر و زمینه لازم برای بهره مندی مردم فراهم شده و به عنوان یکی از اولویت‌های کاری امیدواریم با تصمیم گیری مسئولان استانی این طرح نیز به نتیجه برسد و این حجم از هزینه کرد بیت المال از رکود خارج شود.

او مبارزه با فساد را در راس کار‌های سازمان بازرسی استان عنوان کرد و گفت: ما به دنبال برخورد با سوء جریانات، در طرح‌ها هستیم و در هر جایی که حق و حقوق عامه وجود داشته باشد ورود می‌کنیم و با عاملان، و خاطیان بر اساس قانون برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcewe8o.jh8ozi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما