يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 99423
منبع : قم نیوز

اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت کار استان است

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اولویت کار استان را اتمام پروژه های نیمه تمام دانست و تصریح کرد: احداث زیرساخت های اتصال قم به شهرستان های جدید استان در دستور کار است.
اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت کار استان است
اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت کار استان است
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تبریک هفته دولت بیان کرد: مراسم افتتاح نمادین ۸۵ پروژه استانی با اعتباری بالغ بر ۸۴۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار و ۳۲۶ نفر در عرصه هایی مانند امور زیربنایی، بهداشت و درمان، صنعت، کشاورزی، گردشگری، آموزشی و پروژه های شهری با حضور استاندار و امام جمعه قم برگزار شد.

وی افزود: برخی از این پروژه ها بویژه پروژه هایی که با همت خیّرین عزیز ساخته شده است تا پایان شهریور ماه و با حضور برخی از مسؤولان و خیّران به صورت حضوری افتتاح خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درباره مهم ترین پروژه های افتتاح شده اخیر گفت: بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه آب قم به عنوان آخرین زنجیره از تکمیل انتقال آب از سرشاخه های دز به استان و با تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان از جمله این پروژه هاست که افتتاح کامل آن إن‌شاء الله در آبان ماه سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به بهره برداری اخیر از ۲۵ پروژه کشاورزی و ۱۶ پروژه صنعتی در استان خاطرنشان کرد: عمده اشتغال ایجاد شده در این پروژه ها مربوط به طرح های صنعتی افتتاح شده است.

بهشتی افتتاح چند طرح هادی روستایی و بهره برداری از پل روستای خورآباد به عنوان یکی از مناطق حادثه خیز استان را از دیگر طرح های مهم افتتاح شده اخیر معرفی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم سپس به برخی پروژه های مهم در دست احداث در قم توجه داد و اذعان کرد: یکی از این پروژه ها، راه اندازی فاز نخست خط یک مترو قم است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه به مرحله تست گرم برسد، البته در این باره قول هایی از تهران و مشهد برای قرض دادن و یا فروش یک یا دو رام قطار به مترو قم داده شده که إن شاء الله محقق شود.

وی اجرای پروژه عمرانی شهید سلیمانی را از دیگر پروژه های در دست احداث استان خواند و افزود: این پروژه اخیرا سرعت بیشتری گرفته و می توان امیدوار بود فاز نخست آن در ۳۵ کیلومتر از اتوبان قم به جاده قدیم اصفهان با هدف کمک به تفکیک ترافیک درون و برون شهری هرچه سریع تر نهایی شود.

بهشتی سپس به برخی پروژه های مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: پروژه های خوبی بویژه در عرصه  حمل و نقل و ترافیک شهری انجام شده که از آن جمله می توان به ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید و نو و ۳۹ دستگاه اتوبوس بازسازی و اورهال شده به چرخه حمل و نقل شهری اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت کار مدیریت استان است بیان کرد: البته برخی از پروژه های مهم استان مانند احداث راه پردیسان به کهک به تازگی آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در عین حال اضافه کرد: توجه به زیرساخت های اتصال بین قم و شهرستان های جدید استان یعنی کهک و جعفرآباد در دستور کار است و از این رو می توان امیدوار بود با تخصیص بودجه های لازم در سال جاری و سال آینده، شاهد پیشرفت پروژه های زیرساختی در استان باشیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgwt9y.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما