چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 99625
منبع : قم نیوز

صبوری در هنگام بلا یکی از دروس واقعه عاشوراست

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه صبر داشتن نسبت به بلا یکی از دروس واقعه عاشوراست، گفت: شب اول ماه صفر که اهل بیت(ع) به شهر شام رسیدند و مورد جسارت و زخم زبان قرار گرفتند حضرت زینب(س) فرمودند که ما چیزی جز زیبایی از خدا ندیده ایم.
صبوری در هنگام بلا یکی از دروس واقعه عاشوراست
صبوری در هنگام بلا یکی از دروس واقعه عاشوراست
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی سه‌شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه نگاه ما به واقعه کربلا و اتفاقات پس از آن نگاه مصیبتی و روضه است، گفت: این نگاه درستی است و برای هر کدام از این وقایع و غربت اباعبدالله(ع) و اسارت اهل بیت(ع) انسان باید ساعت‌ها گریه کند ولی در میان این ابتلائات نکات اخلاقی نابی وجود دارد که می‌تواند کمک انسان در زندگی برای رفع و دفع بسیاری از آسیب‌ها باشد

وی با بیان اینکه بدون شک همه ما مبتلا به مواردیی می‌شویم و خداوند به هر کسی به اندازه ظرف خودش ابتلا و بلا می‌دهد، افزود: ابتلای افراد با هم فرق می‌کند و امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که که خدا را شکر که خداوند ابتلا و بلای شیعیان ما را در دنیا قرار داده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در لحظه آخر به خیمه‌ها آمدند و فرمودند که خود را آماده بلا کنید و بدانید که خدا محافظ شما است، ادامه داد: در علم روانشناسی هم به این نتیجه رسیدند که اگر فردی سرطان دارد باید به او بگوییم تا خود را آماده و درمان کند بنابراین باید انسان با بلاها مواجه شود و خدا را در بلاها فراموش نکند.

وی ادامه داد: در گودی قتلگاه که این همه بلا به بدن اباعبدالله (ع) وارد شد ایشان صورت خود را روی خاک گذاشتند و رو به آسمان، خدا را صدا کردند و از خدا صبر بر بلا و پناه خواستند.

مؤمنی افزود: شب اول ماه صفر که اهل بیت(ع) به شهر شام رسیدند و مورد جسارت و زخم زبان قرار گرفتند حضرت زینب(س) فرمودند که ما چیزی جز زیبایی از خدا ندیده ایم.

وی گفت: درسی که می‌توان از دل این روضه‌ها و رفتاری که امام حسین(ع) و اهل‌بیت ایشان گرفت این است که در اوج بلا و مصیبت هم باید به یاد خدا بود و خدا را فراموش نکرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcamino.49nou15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما