قم نيوز : معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت:با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز سال تحصیلی به‌صورت مجازی، برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس استان در هر شرایطی قابل قبول نیست.
برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس قم در هر شرایطی قابل قبول نیست
برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس قم در هر شرایطی قابل قبول نیست
به گزارش قم نیوز مریم سادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از اول مهرماه امسال آغاز می‌شود و نحوه برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی خواهد بود.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم  عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم در مدارس فراهم شده است و همکاران فرهنگی برای هر شکل از آموزش مجازی، حضوری و یا ترکیبی آماده هستند.

او با بیان این‌که توزیع تراکم دانش‌آموزی در سطح مدارس تکمیل شده، ادامه داد: همه برنامه‌های جاری در آموزش‌وپرورش بازنگری و بازنویسی شده است و فعالیت‌ها از حضوری صفر به مجازی صفر تبدیل شده‌است.

پناهنده بیان کرد: سال گذشته برنامه‌ای تنظیم شد و از اول شهریورماه مدارس زمینه حضور فیزیکی دانش آموزان را در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر فراهم کردند تا دانش آموزان با فضای مدرسه و معلم آشنا شوند. 

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم  بیان کرد: امسال به لحاظ وضعیتی که به دلیل شدت شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، حضور فیزیکی دانش آموزان مناسبت نیست و مدارس دولتی و غیردولتی اجازه ندارند با هر آمار دانش‌آموزی، کلاس‌های حضوری برگزار کنند.

او افزود: حتی برنامه جشن شکوفه‌ها نیز به‌صورت مجازی تدارک دیده شده و در روز ۳۱ شهریورماه با همکاری صداوسیما این برنامه به‌صورت زنده برگزار خواهد شد که از طریق برنامه شاد نیز قابل دسترسی است.

معاون آموزش‌وپرورش قم اضافه کرد: مدارس نیز موظف هستند در قالب کلیپ، معلم و فضای مدرسه را به دانش آموزان معرفی کنند.

در سال تحصیلی گذشته ۲۷۰ هزار دانش آموز قمی در مقاطع مختلف آموزش مشغول به تحصیل بودند؛ بیش از ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان قم موجود است و تعداد کد فضا‌های آموزش‌ وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchiqnw.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما