قم نيوز : استاندار قم بر رفع هرچه سریع تر عقب افتادگی های منطقه سلفچگان تأکید کرد و گفت: تردیدی نیست که فاز سه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان هم باید فعال شود، ضمن آن که شناسایی واحدهای راکد و احیای آن ها همچنان در دستور کار است.
عقب افتادگی های منطقه سلفچگان باید به سرعت جبران شود/مدیران در وقت اضافه هم فعال باشند
عقب افتادگی های منطقه سلفچگان باید به سرعت جبران شود/مدیران در وقت اضافه هم فعال باشند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اهمیت و ظرفیت این منطقه بیان کرد: در طول چند ماه گذشته شاهد افتتاح برخی پروژه ها در این منطقه در کنار پروژه های مناطق آزاد بوده ایم که نشان از حرکت و پویایی در این منطقه و قابلیت های آن دارد.

وی با تاکید بر این که جایگاه این منطقه در فضای اقتصادی استان آشکار و مبرهن است ادامه داد: تاکنون برخی جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در این منطقه برگزار کرده ایم.

استاندار قم همچنین به اهمیت بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی توجه داد و گفت: این بازدیدها عملا اقدامی برای پشتیبانی از تولید است، ضمن آن که در این بازدیدها مصوبات قبلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مرور و مشکلات واحدهای تولیدی هم پیگیری می شود.

وی با بیان این که مشکلات واحدهای تولیدی قابل پیگیری و رفع است اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان عملی شده، اما برخی موارد هم نیاز به پیگیری های جدی تر دارد.

سرمست با اشاره به اهمیت اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط سراسری راه آهن خاطرنشان کرد: این مهم با پیگیری های زیاد مصوب و پیمانکار آن نیز انتخاب شد و از این رو باید در چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: تردیدی نیست که فاز سه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان هم باید فعال شود، ضمن آن که شناسایی واحدهای راکد و احیای آن ها همچنان در دستور کار است.

استاندار قم اضافه کرد: در ماه های گذشته تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان منعقد شده که یکی از موارد این تفاهم نامه، تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای احیای واحدهای راکد است که بر این اساس باید از این ظرفیت هم برای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و هم برای شهرک های صنعتی استان بهره گرفت.

وی سپس دستور داد تا گزارش جذب این اعتبار در نشست آتی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه شود.

سرمست در عین حال به اهمیت راه اندازی کلینیک مشاوران صنعت توجه داد و گفت: باید گفت برای رفع موانع تولید و شناسایی این موانع در استان، کارهای خوبی انجام شده، اما این اقدامات کافی نیست.

وی با تأکید بر این که عقب افتادگی های منطقه سلفچگان باید به سرعت جبران شود یادآور شد: هر یک از دست اندرکاران امر پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن در استان باید نقش خود را ایفا کنند تا مشکلات واحدهای تولیدی به حداقل برسد.

استاندار قم همچنین خط مشی مدیریت استان را توسعه منطقه سلفچگان بر مبنای احیای واحدهای راکد و تعیین تکلیف واحدهای بلاتکلیف دانست و گفت: حل مشکل برخی واحدها نیازمند انجام مکاتباتی در سطح ملی است که باید انجام و پیگیری شود.

وی همچنین از مدیران استان خواست تا دقیقه ۹۰ و حتی در وقت اضافه از دوران مسؤولیت خود فعال باشند و امور مربوطه را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjhaeh.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما