سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : 99782
رییس امور اقتصاد و دارایی استان قم:

۵۱ دستگاه اجرایی قم اموال خود را در سامانه سادا بارگذاری کردند

قم نيوز : مدیرکل اداره اقتصاد و دارایی استان قم با اشاره به وضعیت مولدسازی در استان گفت: ۵۱ دستگاه اجرایی در استان اقدام به بارگذاری املاک و دارایی خود در سامانه «سادا» کردند.
۵۱ دستگاه اجرایی قم اموال خود را در سامانه سادا بارگذاری کردند
۵۱ دستگاه اجرایی قم اموال خود را در سامانه سادا بارگذاری کردند
به گزارش قم نیوز عادل علی پور پیش از ظهر سه شنبه در ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مولدسازی و تک برگی کردن املاک منقول و غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی استان گفت: پیش نیاز ساماندهی اموال دولتی مولدسازی است که در ۳ مرحله شناسایی و تبدیل دفترچه‌های اسناد مالکیت دولتی به اسناد تک برگی و بستر سازی هم چنین ثبت در سامانه سادا ختم می‌شود انجام خواهد شد.

وی افزود: طبق آخرین گزارش تاکنون ۵ دستگاه اجرایی در استان توانسته‌اند بین ۹۷ تا ۹۹ درصد اموال خود را مولدسازی کنند هم چنین ۵ دستگاه تا ۹۰ و ۹۶ درصد و۴ دستگاه زیر ۹۰ درصد توانسته‌اند به امر مولدسازی اموال خود اقدام کنند و ۵۱ دستگاه نیز در زمینه بارگذاری اموال و املاک در سامانه سادا فعالیت داشتند.

مدیرکل اداره امور اقتصاد و دارایی استان قم هدف مهم از ثبت اموال دولتی در سامانه سادا را؛ بهره برداری بهینه از اموال دولت؛ اطلاعات فوری از جا به جایی ها و حذف مراجعات حضوری و هم چنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه عنوان کرد و گفت: در بند پ قانون ۱۰ برنامه ششم توسعه مقرر ده کلیه دستگاه‌های اجرایی اموال منقول و غیر منقول را تا انتهای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در سامانه جامع سادا ثبت کنند چنانچه تا شهریور ماه این امر صورت نگیرد نسبت به اصلاح سند مالکیت یا مستندسازی به نام دولت اقدام خواهد شد.

علی پور بیان کرد: در سال ۹۵ تا ۵۰ مورد دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه سادا اموال خود را ثبت کردند در سال ۹۶ نیز ۲ هزار و ۵۱ و سال ۹۹ ۳ هزار و ۳۵۲ و در سال ۱۴۰۰ هم ۳ هزار و ۴۰۲ دستگاه نسبت به ثبت اموال خود رد سامانه سادا اقدام کرده‌اند.

مدیرکل اداره امور اقتصاد و دارایی استان قم گفت: تاکنون در زمینه مولدسازی قم رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و ۱۸ هزار و ۸۹۰ سند تک برگی برای اسناد و املاک دستگاه‌های دولتی صادر شده است و۶۵۵ فقره از مالکیت اسناد قدیم که مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن است فاقد سند تک برگی است.

علی پور عنوان کرد: در اسفندماه سال ۹۹ بیش از ۱۵۰ مورد سند تک برگی و در فروردین ۱۵۸ و اردیبهشت ۲۱۷ وهم چنین در خرداد ۴۰۸و تیرماه ۵۲۳ و مرداد نیز ۶۱۵ سند تک برگی صادر شده است تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ نیز ۶۳۰ سند تک برگی برای مستندسازی املاک دولتی صادر گردید در سال ۱۴۰۰ استان قم مانند سال گذشته رتبه سوم مولدسازی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcewf8o.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما