چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 99790
منبع : قم نیوز

قم آماده حذف محدودیت سنی واکسیناسیون است

قم نيوز : سلیمان پور گفت: برای بهبود وضعیت واکسیناسیون عمومی در قم باید رایزنی‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی برای حذف محدودیت سنی و عمومی کردن واکسیناسیون پیگیری شود.
قم آماده حذف محدودیت سنی واکسیناسیون است
قم آماده حذف محدودیت سنی واکسیناسیون است
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم  روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم در سالن کرامت استانداری،با اشاره به ظرفیت خالی برخی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا، بیان کرد: وضعیت کلی واکسیناسیون در قم هم اکنون قابل قبول و رضایت بخش نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم عنوان کرد: هم اکنون ۱۳۰ هزار دوز واکسن در استان قم ذخیره شده و با واردات مطلوب انواع واکسن هیچ نگرانی بابت واکسیناسیون عمومی وجود ندارد، اما باید نسبت به تحرک و افزایش ضریب واکسیناسیون اقدام شود.

او ادامه داد: استقبال گروه‌های سنی پایین برای دریافت واکسن کرونا مطلوب‌تر از گروه‌های سنی افراد سالمند است و تلاش می‌شود تا واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۸ سال نیز توسعه یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم یادآور شد: اینکه هنوز هیچ کدام از شهر‌های کشور در وضعیت آبی و عادی قرار ندارد نشان می‌دهد که خطر ویروس کرونا همچنان نگران کننده است و نباید در دام عادی انگاری گرفتار شویم.

سلیمان پور گفت: منع تردد شبانه تنها برای افرادی که برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند برداشته شده و سایر افراد در صورت تردد در این ساعات مشمول جریمه خواهند شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم  بیان کرد: سهمیه نهایی ایران جهت حضور در پیاده روی اربعین ۶۰هزار نفر است و سفر‌ها نیز صرفا بصورت هوایی امکان پذیر است و افراد متقاضی باید هر دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند.

فرماندار قم نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: استان قم این آمادگی را دارد تا محدودیت سنی واکسیناسیون را حذف کند و تمام زمینه‌ها و ظرفیت‌ها در این خصوص فراهم است.

مرتضی حیدری یادآور شد: قرارگاه شهید سلیمانی قم نسبت به رهگیری افراد مبتلا آمادگی لازم را دارد و جامعه بسیجیان و اصناف و هلال احمر استان آماده کمک به کادر درمان هستند.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdz50n.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما