چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 99800

ضرورت انجام پژوهش در تأثیر ملموس واکسن علیه کرونا

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم خواستار انجام پژوهش های کاربردی درباره تأثیر ملموس واکسیناسیون در کاهش بستری کرونایی و اعلام عمومی آن در سطح جامعه برای افزایش آگاهی مردم شد.
ضرورت انجام پژوهش در تأثیر ملموس واکسن علیه کرونا
ضرورت انجام پژوهش در تأثیر ملموس واکسن علیه کرونا
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان که امروز در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به موج ایجاد شده در واکسن هراسی عمومی خاطرنشان کرد: قطعا این موج، سازماندهی شده است و از این رو نیاز به برخورد با عوامل دست اندرکار در این موضوع احساس می شود.

وی سپس به اهمیت افزایش آگاهی بخشی عمومی در موضوع واکسیناسیون و تأثیر ملموس آن برای مبارزه با کرونا توجه داد و اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد شاید همه بستری های کرونایی در این روزها از افرادی هستند که اقدام به واکسینه کردن خود نکرده اند، بنابراین می توان پژوهش هایی در این باره سامان داد و نتایج این پژوهش ها را از طریق رسانه ها اعلام کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: به هر حال برخی از افراد تحت تأثیر امواج واکسن هراسی قرار دارند و این گونه پژوهش ها می تواند هم به آگاهی بخشی عمومی کمک و هم این که از فریب برخی افراد جلوگیری کند.

ذاکریان در عین حال با بیان اهمیت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مسیر مبارزه با کرونا یادآور شد: آمار اخیر بیانگر رعایت ۴۰ درصدی پروتکل ها در آرامستان های قم است که این آمار قطعا مطلوب نیست، اما باید توجه داشت که بیشتر عدم رعایت پروتکل ها در آرامستان ها مربوط به موضوع فاصله گذاری اجتماعی و عدم ممنوعیت برگزاری مراسم های تشییع است، بویژه آن که عملا نمی توان با تشییع کنندگان مقابله کرد.

وی افزود: البته آزاد شدن دفن اموات کرونایی در همه آرامستان ها هم می تواند در این زمینه مؤثر باشد، بنابراین لازم است تا برای افزایش رعایت پروتکل هایی بهداشتی در آرامستان ها، مداخله هایی در این دو موضوع صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با ابراز تأسف از درگیر شدن برخی پرسنل آرامستان های قم به بیماری کرونا اذعان کرد: برای جبران عدم حضور این افراد، نیروهایی از سازمان های دیگر تابعه شهرداری در سازمان آرامستان ها به خدمت گرفته شده اند تا خللی در امر خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.

ذاکریان در عین حال گفت: البته در هفته های اخیر، افزایش تعداد فوتی های روزانه در قم تا ۷۰ نفر، اعم از فوتی های کرونا و غیرکرونا هم سبب شد تا رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان ها بویژه با توجه به برگزاری مراسم های تشییع به حداقل برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxcd1.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما