چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 99802

اثر واکسن در عدم ابتلا کادر بهداشت و درمان به کرونا

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تأکید بر اثر ملموس واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر کادر بهداشت و درمان استان با ویروس کرونا درگیر نیستند.
اثر واکسن در عدم ابتلا کادر بهداشت و درمان به کرونا
اثر واکسن در عدم ابتلا کادر بهداشت و درمان به کرونا
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با ابراز خرسندی از سیر نزولی ابتلا و بستری های کرونایی اظهار کرد: امیدواریم با تداوم این روند، شاهد سیر نزولی افراد بدحال و فوتی های کرونایی هم باشیم.

وی سپس به اهمیت تلاش حداکثری برای توسعه هرچه بیشتر واکسیناسیون در استان توجه داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که بیشتر واکسن های تزریقی از نوع کوو ایران برکت و سینوفارم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین به تلاش این دانشگاه برای کاهش سن واکسیناسیون در استان اشاره و خاطر نشان کرد: تلاش برای این امر همچنان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم با افزایش واکسیناسیون گروه های مختلف سِنّی، از امواج بعدی این بیماری در استان جلوگیری کنیم.

قدیر افزود: البته پیش بینی ها نشان می دهد که محدودیت سِنّی واکسیناسیون در چند روز آینده در کشور برداشته می شود تا عملا همه مردم بتوانند نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند.

وی با ابراز خرسندی از تداوم واردات واکسن و تولید واکسن داخلی اذعان کرد: این امر سبب شده تا مردم ما بتوانند واکسن خود را از بین چند گزینه انتخاب کنند تا همان واکسن برای آنان تزریق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال ابراز امیدواری کرد با پیشقدم شدن مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز واکسیناسیون مدرسه فیضیه نیز در قم و به صورت یک نماد راه اندازی شود.

وی ادامه داد: باید گفت موج سهمگینی از بیماری کرونا را پشت سر گذاشته ایم، بویژه آن که در این موج درگیری یک نفر معادل درگیری یک خانواده بود، اما اثر واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان سبب شد تا خوشبختانه درگیری خاصی از کار بهداشت و درمان با این بیماری در موج فعلی گزارش نشود.

قدیر با تصریح بر این که اثر واکسیناسیون برای ما کاملا محسوس و ملموس است یادآور شد: یکی از نگرانی های جدی ما، عدم واکسینه شدن کافی گروه سالمندان در استان تا به امروز است، چراکه موج بعدی احتمالی این بیماری می تواند سبب درگیری شدید گروه سالمندان با این بیماری شود که این امر می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi6nw.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما