يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 99899

مشکلات درهم تنیده منطقه جمکران برای آینده قم دردسرساز است

قم نيوز : عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مشکلات درهم تنیده اطراف منطقه جمکران برای آینده شهر قم دردسرساز است، گفت: بی توجهی‌های ادواری به این منطقه و عدم توزیع مناسب سرانه‌های شهرنشینی وضعیت زندگی برای ساکنان آن را دشوار کرده است.
مشکلات درهم تنیده منطقه جمکران برای آینده قم دردسرساز است
مشکلات درهم تنیده منطقه جمکران برای آینده قم دردسرساز است
به گزارش قم نیوز نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: منطقه جمکران از مشکلات و محرومیت های متعدد و درهم تنیده ای رنج می برد و ساماندهی به وضعیت موجود باید در اولویت مجموعه مدیریت شهری قم قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: هرگونه تاخیر در این امر مشکلات اجتماعی و فرهنگی متعددی را برای آینده شهر قم ایجاد خواهد کرد.

نیازمند تاکید کرد: علاوه بر مشکلات و گره های بازنشده مسجد مقدس جمکران در برگزاری آیین مذهبی نیمه شعبان و ترافیک پردامنه و سنگین آن، ساکنان و مردم عادی این منطقه در روزهای عادی نیز برای رفت و آمد در خیابانها با مشکل روبه رو هستند.

وی اظهار داشت: اقدامات شهرداری در ایجاد فضای سبز، پارک و امکانات تفریحی در درب پنج مسجد مقدس جمکران که جای قدردانی دارد نیز عملا بر استفاده و خدمات رسانی به زائران پیش بینی شده و آن را نباید به حساب مردم جمکران گذاشت. مشاهدات میدانی نشان می دهد هیچ فضای سبز و پارک و ایستگاه اتوبوس و تاکسی در این منطقه وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: کلید حل مشکلات جمکران، تعریض معابر بر اساس طرح تفصیلی و بازگشایی خیابان هایی است که برای این محدوده پیش‌بینی شده است؛ این مساله موجب ایجاد امکانات خدماتی و رفاهی بیشتر شده و بستر سرمایه‌گذاری، رونق اقتصادی و اشتغال زایی را در کنار افزایش ماندگاری زائران فراهم می کند.

 وی تاکید کرد: اولویت اصلی شورای ششم توجه جدی به مناطق محروم شهر و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات است و در این دوره باید با نظارت و پیگیری مستمر مشکلات مردم جمکران را به حداقل رسانده و زیرساخت‌های شهری خدماتی را مانند سایر محلات شهری وضعیت قابل قبولی برسانیم.

 قلعه تاریخی جمکران زباله‌دان شده است
نیازمند در ادامه عنوان کرد: قلعه گردی واقع در محله ستارخان جمکران تبدیل به محل زباله شده است. همچنین به علت عدم ترمیم و بازسازی، این قلعه تاریخی در حال تخریب کامل است. این قلعه تاریخی یکی از ظرفیت های بالقوه ای است که می توان آن را به محلی برای ارائه خدمات فرهنگی و تاریخی جهت استفاده مردم جمکران و زائران تبدیل نمود.

وی اضافه کرد: وجود تیرهای برق قدیمی در وسط شوارع از محله پنجم امامزاده و کمبود روشنایی معابر یکی دیگر از مشکلات این منطقه است که انتظار می‌رود شرکت برق نسبت به جابجایی تیرهای برق و تامین روشنایی بیشتر، اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت:سردرب آب انبار تاریخی جمکران تخریب شده است، از اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی آب‌انبارها انتظار می رود نسبت به تعیین تکلیف این آب انبار اقدام نماید.

نیازمند یادآور شد: معابر باریک و غیر ایمن، کمبود شدید سرانه های سبز و پارک های محلی و فاصله زیاد مراکز فرهنگی و آموزشی این منطقه با مناطق دیگر شهر قم مهمترین مشکلات فعلی اطراف مسجد جمکران است که این مباحث نشانگر عدم توجه به منطقه‌ای است که بیش از ۱۵ سال است به شهر قم الحاق گردیده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdnj0n.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما