دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 99934

بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم»

قم نيوز : جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم از برگزاری بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه در این استان به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و با شعار «ما مقتدریم» خبر داد.
بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» / اجرای بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه در قم
بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» / اجرای بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه در قم
به گزارش قم نیوز سردار محمدرضا موحد امروز در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم با تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) درباره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی (ره) می فرمودند ما انقلاب را در جنگ صادر کردیم و قدرت غرب و شرق را شکستیم، از این رو باید گفت اهمیت دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه در تاریخ کشور، ایران در هیچ جنگی به جز دوران دفاع مقدس نه تنها پیروز نشده بلکه شکست‌ های سنگینی را نیز متحمل شده است اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی در نهایت مظلومیت در برابر دنیا قرار گرفت و حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در ادامه خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که امدادهای غیبی، حضور مردم و همه ایثارگران و رزمندگان در صحنه و البته مدیریت و رهبری حضرت امام (ره)  در دوران دفاع مقدس سبب شد که یک شکست به یک پیروزی تبدیل شود.

وی همچنین به تداوم اندیشه ها و راهبری های حضرت امام راحل (ره) در رهبری امام خامنه‌ ای توجه داد و افزود: به یاری خدا امروزه اقتدار رزمندگان اسلام به حدی رسیده که پرنده‌ های آمریکایی و کشتی‌ های انگلیسی رصد شده و مورد هدف قرار می گیرند، ضمن آن که داعش نیز در منطقه به ذلت کشانده شده است.

موحد با اشاره به ویژگی های مکتب شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی اذعان کرد: باید گفت مکتب حاج قاسم چنان قدرتی دارد که می تواند مردم دنیا را برای ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از انسانیت متحد کند.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)  در عین حال به بخشی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره دفاع مقدس توجه داد و یادآور شد: معظم له دفاع مقدس را گنجی تمام نشدنی معرفی می فرمایند، بنابراین باید تا می‌ توانیم از آن استخراج و این فرهنگ را به نسل‌ های آینده هم منتقل کنیم.

موحد در ادامه به برخی برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سال جاری اشاره و اضافه کرد: مراسم های بزرگداشت این هفته با شعار «ما مقتدریم» و البته با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس ‌جمهور همزمان با سراسر کشور در قم نیز برگزار می شود، ضمن آن که رژه موتور سواری در اطراف مسجد مقدس جمکران برای تجدید میثاق با امام زمان (عج) و حرکت در چهار محور به سمت بیمارستان ‌های کامکار، فرقانی، امام رضا (ع) و امیرالمؤمنین (ع) با هدف تجلیل از کادر بهداشت و درمان اجرا خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت این هفته با عنوان «شب ‌های پرستاره» از چهارشنبه سی و یکم شهریور ماه به مدت سه شب در گلزار شهداء علی بن جعفر (ع) و پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

وی رونمایی مجموعه ای از تولیدات رسانه‌ ای و همچنین سردیس شهدا، برگزاری کارگاه آموزشی تربیت کارشناسان تاریخ شفاهی با محوریت دفاع مقدس و عطرافشانی گلزار‌های شهدا را از دیگر مهم ترین برنامه های بزرگداشت این هفته عنوان کرد و گفت: برپایی مراسم شب ‌های حماسه در باغ موزه دفاع مقدس همراه با روایتگری، مداحی، اجرای سرود و بازسازی برخی عملیات های دفاع مقدس از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در استان قم است.

موحد برگزاری ویژه برنامه‌ تجلیل از سربازان نمونه، نخبه و همچنین خانواده‌ های شهدای سرباز سپاه استان قم و همچنین نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس با اعطای درجات ابلاغی سرداران شهید به خانواده های آنان را از دیگر برنامه های پاسداشت هفته دفاع مقدس دانست و یادآور شد: این برنامه ها در روزهای هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) همچنین به برگزاری نشست راویان دفاع مقدس و مراسم رونمایی از مستند سردار شهید کریمی در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس استان در آخرین روز هفته دفاع مقدس توجه داد و گفت: در مجموع باید گفت بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه به صورت غیرمتمرکز در رده‌ های مختلف برای پاسداشت هفته دفاع مقدس در استان قم و در سال جاری تدارک دیده شده که دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، اجرای رزمایش کمک‌ مؤمنانه با توزیع بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، انتشار وصیت نامه شهدا در فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی، اجرای گروه‌ های سرود، تئاتر‌های خیابانی و مسابقات ورزشی و همچنین اهدای خون توسط نیرو‌های مسلح و بسیجیان از آن جمله است.

وی در پایان سخنان خود به برخی فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان اشاره کرد و یادآور شد: برخی از این فعالیت ها در هفته دفاع مقدس سال جاری کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد که از جمله آن ‌ها می ‌توان به حفر چاه آب در سه روستا، آغاز عملیات مدرسه روستای علی آباد و آغاز به کار مدرسه روستای چشم شور اشاره کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdon0n.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما