سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 99941

تکریم یادگاران دفاع مقدس استان قم

قم نيوز : آیین تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس هم زمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.
تکریم یادگاران دفاع مقدس استان قم
تکریم یادگاران دفاع مقدس استان قم
به گزارش قم نیوز آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به مراسم تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقامت که هم زمان با سراسر کشور در استان قم برگزار شد ، دفاع مقدس را حماسه‌ای بزرگ در تاریخ معاصرخواند و طلایه داران این حماسه را پیشکسوتان دفاع مقدس دانست وگفت: دفاع ۸ساله الگوپذیری از نهضت امام حسین است.

او  بر بازشناسی اصول این جهاد مقدس تاکید کرد و گفت: درسایه انتقال این تجربه تاثیرگذار به آیندگان امنیت ماندگار ایجاد خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی درپایان از برگزار کنندگان این همایش  تشکر کرد.

این مراسم با حضور مدیران لشکری وکشوری، و با ارتباط تصویری با رئیس جمهور برگزار شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) هم در این مراسم  مردم قم را پیشتاز در حضور صحنه‌های انقلاب دانست وگفت: یکی از این صحنه‌ها در دفاع مقدس چهره آشنای شهید زین الدین بود.

سردارشاهچراغی افزود: صفا، اخلاص، نوع دوستی و وطن پرستی درکنار ایمان به خداوند از ویژگی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود.

در این آیین از خانواده سردار علی رضا گل محمدی از شهدای دفاع، خانواده سرهنگ شهروز مظفری نیا عضو تیم محافظ سردار شهید قاسم سلیمانی و از شهدای مدافع حرم، غلامرضا محمود نژاد در پیشکسوتان عرصه مداحی، دکتر مجید محبی از پزشکان پیشکسوت دفاع مقدس، علی محسنی از جهادگران پیشکسوت استان، حجت الاسلام احمد دیانی از پیشکسوتان روحانی جنگ تحمیلی، خدیجه عابدی از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس و همسر شهید مهدی آلبوغبیش، محمدرضا اصغری از ایثارگران پیشکسوت، سیدمرتضی جلالی هنرمند و خبرنگار پیشکسوت دفاع مقدس و محمدرضا اشعری نویسنده و شاعر دفاع مقدس به نمایندگی از ۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان با اهدای لوحی تقدیر شد.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb89b9.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما