سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 99954

رئیس جمهور: یاد شهدا مصون سازی نسل جوان است

قم نيوز : رئیس جمهور در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس، تاکید کرد: امروز افتخار همه ما این است که تحت نظر ولی فقیه جامع الشرایطی که جانشین امام زمان (عج) است قرار داریم و این قدسیت است.
مفتخر خدمت تحت فرمان جانشین امام عصر(عج) هستیم | یاد شهدا مصون سازی نسل جوان است
مفتخر خدمت تحت فرمان جانشین امام عصر(عج) هستیم | یاد شهدا مصون سازی نسل جوان است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز سه شنبه و در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس، در آیین تجلیل و تکریم سراسری از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: ان شاء الله خداوند به برکت نام اباعبدالله (ع) شهدای ما را قرین رحمت و توسعه و ما را توفیق به گام نهادن در مسیر آن‌ها قرار دهد.

وی با تشکر از برگزارکنندگان این نشست و نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس گفت: در این مقطع عزیزانی که دست اندرکار هستند هر چه نام، یاد، وصیت نامه و هدف شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی و نشان دادن راه آن‌ها برای رهایی یافتن از جهالت و گمراهی و فتنه‌های بسیاری که فتنه گران انجام می‌دهند، کار بزرگی می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت می‌تواند مصون سازی نسل جوان باشد و راه صیانت نسل امروز و نسل‌های آینده این است که عاشورا معرفی و معلوم شود عاشورا امتداد دارد و امتداد عاشورا امروز جلوه شهدایی است که برای خدا و برای یک امر مقدس در میدان ظاهر شدند.

رئیسی ادامه داد: بسیاری در دنیا نبرد و جنگ می‌کنند، در طول تاریخ بسیار جنگ شده و خونریزی، اما کدام یک از آن‌ها دفاع مقدس است؟ بسیاری از نظامات در دنیا امروز برقرار است، اما کدام یک از این نظامات نظام مقدس است؟ و سوال این است چه چیزی باعث تقدس نظام ما، دفاع و بسیج ماست و رمز قدسیت چیست؟ و چرا دفاع ما مقدس است؟



چرا نظام انقلاب اسلامی قدسی است؟

 رئیسی در ادامه افزود: چرا دفاع ما مقدس است؟ هیچ شخص، زمان و زمین قدسی نمی‌شود مگر در پرتو قدوس باشد، اگر زمینی قدوسیت دارد و اگر زمانی قدسی است در پرتو ارتباط با قدوس است، اگر مکانی، زمانی و شخصی قدسی می‌شود باید با او ارتباط برقرار کند.

وی در مورد قدسیت نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: اول آنکه نظامی ما قدسی است، زیرا مبتنی بر دین، آموزه‌های دین، کتاب و سنت است و این رمز قدسیت نظام ما است.

رئیس جمهور گفت: نظامی اسلامی که می‌خواهد تمام ارتباطات او براساس دین و آموزه‌های دینی تنظیم گردد نظام مقدس می‌شود.

وی اضافه کرد: دوم اینکه در راس نظام ما حاکمیتی قرار دارد که نیابت از حجت خدا، ولی عصر (عج) دارد و امر، دستور و نظر او برای ما حجت امام زمان (عج) است.

رئیس جمهور تصریح کرد: قدسیت حاکمیت بر آن است که این جانشینی از طرف حجت خدا به نظام، قدسیت می‌بخشد، به نحوی که امروز نیروی‌های مسلح ما مفتخر به خدمت تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا و اطاعت فرمان او هستند تا وظیفه و تکلیف خود را انجام دهند.

رئیسی ادامه داد: امروز افتخار همه ما این است که ما تحت نظر ولی فقیه جامع الشرایطی که جانشین امام زمان (عج) است قرار داریم و این قدسیت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نظام ما هیچ قانون، مقررات و هیچ باید و نبایدی نمی‌تواند تصویب و اجرا گردد مگر اینکه مطابق موازین شرعی باشد، اظهار کرد: برای مجلس، شورای نگهبان را به عنوان تضمین و برای دستگاه قضا، دیوان عالی و یکسری از سلسله مراتب را تعیین کردند تا هیچ حکم و قانونی برخلاف شرع در مجموعه نظام تصویب و اجرا نگردد.

 رئیسی افزود: هر حکم و قانونی و هر مقرره‌ای که بر خلاف موازین شرعی باشد از درجه اعتبار ساقط است.



رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی (ره) از روز اول اعلام کردند که قوانین باید منطبق با شرع و موازین شرعی باشد تصریح کرد: علاوه بر این ما در قدسیت عمل هم می‌خواهیم یعنی هم حسن فعلی می‌خواهیم و هم حسن فاعلی می‌خواهیم. یعنی اگر سردار، سربازی، قاضی، نماینده ای، کارگزاری، فرمانداری و استانداری در جایگاه خودش خدمت می‌کند علاوه بر حسن فعلی، نیازمند حسن فاعلی هم می‌باشد یعنی یک اخلاص هم می‌خواهد تا به کار قیمت دهد.

وی اظهار کرد: اگر همه این سلسله مراتب قدسی باشد، اما عامل عمل با قدسیت حرکت نکند، عمل او قیمت بایسته را ندارد، لذا علاوه بر همه این سازوکار مقدسی که امروز وجود دارد باید عامل عمل هم، عمل او از روی اخلاص و برای قدوس باشد تا قیمت پیدا کند.

رئیس جمهور یادآور شد: رمز ماندگاری نام شهیدان ما در دفاع مقدس و در دفاع از حرم حریم و دفاع از مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی آن است که خود نیز قدسی شدند، زیرا برای خدا حرکت کردند و ماندگاری آن‌ها برای اخلاص آن‌ها است برای خدا از جان شان و آینده دنیای شان گذشتند تا آینده جاودانه را به دست آورند.

وی اظهار کرد: به همه خانواده شهدا تبریک می‌گویم چرا که روز شهادت فرزندان و عزیزانشان روز تولد شخصیت آنهاست شخصیت‌هایی که تا همیشه تاریخ در آسمان می‌درخشند و از عالم، جهل‌زدایی می‌کنند.

رئیسی تصریح کرد: امروز با جاهلیت مدرنی مواجه هستیم که به علم، فناوری، سلاح و قدرت مالی فراوان مجهز است و می‌تواند زشت‌ترین کارها را به عنوان ارزش به جامعه تحمیل کند و در واقع نداشته ‌های خود را به دنیا تحمیل می‌کند که تجلیل از شهدا می‌تواند نقاب از چهره این جهل مدرن بردارد.



رئیس جمهور، موج بیداری در منطقه را به برکت خون شهدا دانست و اظهار داشت: درست است که باطل هر از گاهی جولانی در عالم می‌دهد، اما قرار حقیقی عالم حق و حقیقت است که در راه شهدا تبلور یافته است و امیدوارم روح شهدا برای موفقیت ما در انجام مسئولیت خطیری که در راه رفع مشکلات کشور بر عهده داریم دعا کنند.

رئیسی، تجلیل از شهدا را تبیین راه و مرام عاشورائیان توصیف و خاطرنشان کرد: اگرچه دشمنان دین تلاش کردند عاشورا پایان عاشورائیان باشد، اما عاشورا تبدیل به روز تولد عاشورائیان شد. مردان نامدار دو روز تولد دارند؛ یکی روز تولد شخص آنهاست و دیگری روز تولد شخصیت آنهاست.

رئیس جمهور همچنین در این مراسم از خانواده معظم چند شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جمله خانواده شهید فخری‌زاده و خانواده سردار حجازی و نیز چند تن از جانبازان دفاع مقدس تجلیل کرد.

در پایان این مراسم از تندیس مرزداران و نیز ۳۲۴ عنوان کتاب در دوره دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj1d1.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما