چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 99973

زمینه آموزش حضوری و مجازی در مدارس قم فراهم است

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: با توجه به تداوم شیوع کرونا، در سال تحصیلی جدید زمینه آموزش‌ها در مدارس استان به‌صورت حضوری و مجازی امکان‌پذیر است.
زمینه آموزش حضوری و مجازی در مدارس قم فراهم است
زمینه آموزش حضوری و مجازی در مدارس قم فراهم است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: شروع سال تحصیلی در مهرماه غیرحضوری است، ولی تمام تلاش ما این است که دانش آموزان به‌صورت تدریجی در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی اضافه کرد: ممکن است بعضی از خانواده‌ها تمایل داشته باشند فرزندانشان در ساعاتی از روز در طول هفته در مدارس حاضر شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شاید ولی دانش‌آموزی در هیچ شرایطی تمایل نداشته باشد فرزندش به‌صورت حضوری به کلاس درس بیاید؛ تمام خدمات را به این دانش آموزان غیرحضوری ارائه می‌دهیم.

شیخ الاسلام تاکید کرد: آموزش حضوری و یا غیرحضوری بنا به فراخور حال دانش آموزان و اولیا خواهد بود و هیچ اجباری برای شرکت حضوری در کلاس‌ها نیست.

وی گفت: از نیمه مهرماه با توجه به مساحت مدرسه و کلاس درس و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ‌سعی می‌کنیم به‌صورت تدریجی و با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان، ‌در خدمت دانش‌آموزانی که تمایل دارند، باشیم.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم حداکثر خدمات را به دانش‌آموزان ارائه دهیم و استرس و نگرانی را از درون خانواده‌ها کم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم اضافه کرد: برای دروس عملی از جمله دروس هنرستان‌ها منتظر دستور ستاد ملی کرونا هستیم و همه کارگاه‌ها آماده هستند با حداقل جمعیت در خدمت دانش‌آموز باشند.

وی با بیان این‌که اگر واکسیناسیون تمام شود قطعا بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود، اضافه کرد: زنگ سال تحصیلی جدید راس ساعت هشت روز شنبه سوم مهرماه در تمام مدارس سطح استان به صدا درخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که آموزش‌ها در سال گذشته مجازی بود، معدل کتبی دانش آموزان قم ۰.۸۹ درصد ارتقا یافت که نشان‌دهنده تلاش حداکثری معلمان و دانش آموزان می‌باشد.

در سال تحصیلی پیش رو حدود ۲۸۰ هزار دانش‌آموز در دوره‌های تحصیلی مختلف در یک هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgwy9y.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما