قم نيوز : در اقدامی تعجب برانگیز نماینده منتخب مردم قم با تعدادی از رسانه‌هایی که مهم نامیده است، یک مصاحبه گزینشی و در مکانی دولتی برگزار کرده است.
نشست خبری منان رئیسی با رسانه‌های مهم قم در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه قم
نشست خبری منان رئیسی با رسانه‌های مهم قم در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه قم
به گزارش قم نیوز، حاشیه‌های نخستین نشست خبری منان رئیسی یکی از نمایندگان منتخب قم کم کم بر اصل آن غلبه پیدا کرده است.

حاشیه اصلی این نشست، دعوت گزینشی از رسانه‌های خبری بود اما بعد مشخص شد که این دعوت گزینشی با بی احترامی نیز همراه بوده است.

تصویر دعوت نامه برای مصاحبه خبری گزینشی با منان رئیسی در دانشگاه قم

در متن دعوت نامه‌ای که برای برخی رسانه‌ها ارسال شده است، آمده است: 
«سلام و عرض ادب ارادتمند دعوت نامه فوق برای حضور حضرتعالی ارسال شده،‌ نشست فقط با رسانه‌های رسمی و مهمترین اونا هست و زیاد شلوغ نیست لطفا اطلاعیه پخش نشه و خدمت خود شما به امانت باشه»

از سوی دیگر این نشست در سالن جلسات پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شده است که یک مکان دولتی است و مشخص نیست آیا هزینه استفاده از این مکان برای برگزاری نشست خبری یک نماینده از سوی منان رئیسی پرداخت شده است یا اینکه این نشست با استفاده از امکانات دولتی و برای استفاده شخصی آقای منتخب مردم قم، برگزار شده است؟

البته اگر منان رئیسی به طور رسمی نماینده قم شده بود، امکان استفاده وی با اجازه رسمی بالاترین مقام اداری دانشگاه وجود داشت اما حالا که هنوز مراحل رسمیت انتخاب وی و حضور در مجلس طی نشده است، این کار اگر با قرارداد اجاره آن مکان صورت نگرفته باشد، تخلف به حساب می‌آید.

حال این سوال مطرح است که فردی که هنوز به طور رسمی وارد مجلس نشده و اعتبار نامه‌اش تصویب نشده، این طور گزینشی در معرض رسانه قرار می‌گیرد و از امکانات دولتی نیز بهره می‌گیرد، وقتی اختیارات بیشتری داشته باشد،‌ همچنان پاسخگوی همه رسانه‌ها هست و با امکانات دولتی چه می‌کند؟

اگر شخص دیگری از این امکانات استفاده کند، دستگاه‌های نظارتی وارد عمل خواهند شد که در این مورد بعید به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها بخواهند از همین ابتدا به این نماینده تازه کار سخت بگیرند و بهتر است یک فرصت دیگر به وی بدهند.

برخی گفته‌اند که منان رئیسی این دعوت گزینشی را به دفتر خود نسبت داده است. در این صورت سوال دیگری مطرح می شود که آیا آقای نماینده منتخب، کنترل لازم بر دفتر خود را دارد که به جای وی تصمیم نگیرند و گزینشی دعوت نکنند و از امکانات دولتی استفاده نکنند؟

نمایندگان فعلی مردم قم همواره نشان داده اند که شخصیت قاطع و فراتر از دفاتر و اطرافیان خود دارند و ارتباط شان با رسانه‌ها به طور غیر گزینشی برقرار است و بهتر است آقای منان رئیسی قبل از جدی شدن مسوولیت، یک دور کارآموزی در کنار یکی از نمایندگان فعلی بگذارند تا در آینده با مشکلات جدی تری روبرو نشود.
https://qomnews.ir/vdcaown6w49n6u1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما