يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : 38391

خیز عارف برای کسب کرسی ریاست مجلس در قم/ عارف چرا به قم سفر کرده است؟!

قم نيوز : قم نیوز: سفر یک روزه عارف به قم و دیدار او با مراجع عظام تقلید نشان از خیز بلند او برای کسب کرسی ریاست بر مجلس دهم دارد.
خیز عارف برای کسب کرسی ریاست مجلس در قم/ عارف چرا به قم سفر کرده است؟!
به گزارش قم نیوز، محمدرضا عارف امروز در حالی به قم سفر و با مراجع عظام تقلید دیدار کرد که چیزی تا آغاز به کار مجلس دهم باقی نمانده است.

هر چند عارف امروز در دیدار با مراجع عظام تقلید به اولویت های مجلس آینده در امور اقتصادی، مشکلات بانک ها و توسعه کشور اشاره کرده است اما نخستین احتمالی که می توان به برگزاری چنین دیدارهایی داد تلاش او برای جلب نظر مراجع و سایر مسئولان جهت کسب جایگاه و کرسی ریاست بر مجلس است.

علی رغم اینکه هنوز مدتی برای انتخاب رئیس مجلس باقی مانده اما اقدامات و واکنش های عارف حاکی از این است که وی برخلاف ادعایش مبنی بر عدم کاندیداتوری برای ریاست مجلس تمایل زیادی به این امر دارد.

البته ممکن است عارف در ادعای خود ثابت قدم باشد اما به هر حال سفر وی به قم و دیدار او با مراجع اگر مستقیما با انتخاب وی رابطه ای نداشته باشد اما قطعا به منظور جلب حمایت و یا نمایشی از قدرت اصلاخات برای ریاست در مجلس آینده خواهد بود.

از سوی دیگر باید دید رئیس جمهور روحانی که وعده حمایت از لاریجانی را در مجلس دهم داده بود اینبار منافع حزبی خود را فدای برجام و وعده اش به لاریجانی خواهد کرد یا عارف گزینه مورد حمایت وی در مجلس دهم خواهد بود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcdfs0s.yt0jn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما