پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 3968
جوابیه حجت الاسلام فلاح زاده به تکذیب نشریه ۹ دی:

آنچه به عنوان استفتای دفتر رهبری در ویژه‌نامه ۹ دی منتشر شده، خلاف است

قم نيوز : قم نیوز: پس از این‌که نشریه ۹ دی به مدیر مسوولی حجت الاسلام و المسلمین رسایی، اقدام به انتشار ویژه‌نامه‌ای درباره انتخابات مجلس کرد،‌ حجت الاسلام فلاح زاده از دفتر استفتائات رهبری، نسبت به تیتر این نشریه که برگرفته از فتاوای مقام معظم رهبری بود، واکنش نشان داد. نشریه ۹ دی در واکنش به تکذیب دفتر استفتائات رهبری،‌ اقدام به انتشار منبع این فتوا کرد و آن را منقول از رادیو معارف دانست اما اکنون بار دیگر حجت اسلام فلاح زاده ضمن تایید منبع فتوا، نحوه انتشار مطلب و انتساب آن به دفتر رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرده است.
حجت الاسلام فلاح زاده.
حجت الاسلام فلاح زاده.
به گزارش قم نیوزِ، حجت الاسلام فلاح زاده در پاسخ به تکذیبیه روابط عمومی نشریه ۹ دی، جوابیه‌ای صادر کرده است که متن آن را در زیر می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
به دنبال تکذیبیه اینجانب نسبت به چاپ متنی تحت عنوان «استفتاء دفتر رهبری در باره ترجیح صالح مقبول بر کاندیدای اصلح» سایت رجا نیوز اقدام به پخش صوتی متن سوال و جوابی از بنده در این باره کرده است. تصور سایت مزبور آن است که با پخش سوال و جواب یاد شده به آنچه بنده به تکذیب آن پرداخته ام پاسخ داده است.

این در حالی است که متن یاد شده ربطی به تکذیبیه بنده نداشته و اینجانب عینا همان نظر سابق را دارم. در متن چاپ شده در ویژه نامه ۹ دی متن مزبور به عنوان استفتای دفتر رهبری انتشار یافته و این دقیقا نکته ای است که خلاف می باشد.

آنچه در آن سوال و جواب بوده ضمن آن که سوال کننده قید کرده که مقلد مقام معظم رهبری است؛ از یک مساله معمولی پرسیده و بنده پاسخ سوال داده ام اما به عنوان استفتای منتشر شده از سوی دفتر رهبری نمی باشد. در تکذیبیه هم پاسخ سوال تکذیب نشده بلکه نحوه انتشار مطلب و انتساب آن به دفتر رهبر معظم انقلاب تکذیب شده است.

در نشریه یاد شده برای خلط مبحث، بنده را به عنوان جعلی "نماینده ولی فقیه در دفتر استفتاءات" مطرح کرده تا حرف خود را به کرسی بنشاند در حالی که اساسا چنین عنوانی نه بنده و نه دیگری در دفتر استفتاءات ندارد.

مدیر مسوول آن نشریه که خود روحانی هستند می دانند که نشر متنی به عنوان استفتاء از دفتر مراجع به ویژه دفتر مقام معظم رهبری حتما باید مکتوب و ممهور به مهر باشد. تازه انتشار چنین متنی هم باید با اجازه مستقیم دفتر مقام معظم رهبری باشد در غیر این صورت چاپ آن نوعی سوء استفاده و خلاف است.

نکته دیگر استفاده سیاسی در ایام انتخابات از متنی است که به اسم دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفته در حالی که همان طور که گذشت هیچ اساسی ندارد. انتشار دهها هزار از این ویژه نامه در شب آخر تبلیغات انتخابات و توزیع مجانی آنها در سطح قم شاهد این سوء استفاده انتخاباتی است.

مع الاسف این اقدام توسط کسانی صورت می گیرد که دایما برای برخورد با مخالفان خود از رهبری مایه گذاشته و به هیچ روی حرمت دفتر رهبری را حفظ نمی کنند.

دوستان یکبار دیگر متن تکذیبیه این بنده را بخوانند تا بدانند هیچ نکته ای خلاف در آن نیامده و عین واقع می باشد. بنده همچنان تاکید دارم که کار نشریه نهم دی و رجانیوز نوعی سوء استفاده و جعل عنوان برای دفتر استفتاءات رهبری بوده و قابل پیگیری است.

محمد حسین فلاح زاده
https://qomnews.ir/vdch.-nxt23nw6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما