جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 62915

اوامر فرمانده با نیروهای اطلاعاتی

قم نيوز : دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از پرسنل وزارت اطلاعات در ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ حاوی نکات برجسته و مهمی است که بررسی آن خط مشی آتی دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌کند.
اوامر فرمانده با نیروهای اطلاعاتی
اوامر فرمانده با نیروهای اطلاعاتی
به گزارش قم نیوز فرمایشات بسیار مهم ‌تاریخی رهبر انقلاب در۲۹ فروردین در دیدار با جمعی ازپرسنل وزارت اطلاعات، در دو محور اصلی به ویژگی های نیروها و سازمان های اطلاعاتی و ماموریت های روز آن ها توجه میدهد:

الف:ویژگی های نیروها و سازمان های اطلاعاتی:

​۱-با مبانی انقلاب کاملا آشنا و در آن چهارچوب انقلابی عمل کند و انقلابی بماند.

۲-تابع سیاست های نظام که در فرمایشات حضرت امام و وصیتنامه ایشان تصریح شده و رهبری که بخشی از نظام است باشند.

۳- ورود به هر نوع جناح بازی، جز جناح انقلاب گناه است.

۴-از ساده اندیشی جدا پرهیز گردد.
ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم و طرف مقابل ما در این رویارویی سرویس های جاسوسی قدرتمندان جهانی هستند.
اگر در این جنگ غفلت و ساده اندیشی کنیم شکست خواهیم  خورد.

ب:ماموریت های اطلاعاتی

ایشان با تاکید مجدد بر ضرورت مقابله با نفوذ دشمن، از نقش سرویس های اطلاعاتی دشمن در برپایی غائله هایی چون بحران ارز به عنوان واقعیتی ملموس نام برده و ما را موظف به داشتن برنامه ریزی بلند مدت، توان پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات جهت مقابله موثر با طراحی های دشمن میدانند و تاکید بر این دارند که حتی زمین بازی در این نبرد اطلاعاتی با دشمن باید توسط ما تعیین گردد و علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم هم داشت.

در فرازی مستقل با توجه به اهمیت بلا تردید صیانت از جبهه مقاومت ملی و مردمی نظام، از ضرورت سالم سازی متصدیان و مدیران کشور در فرایند غیر قابل تردید تعیین صلاحیت تاکیداتی صریح بیان میفرمایند.


ج:مهمترین اهداف اطلاعاتی و امنیتی
  
ایشان در واقع بینانه ترین تصویر سازی از سیبل هدفگیری سرویس های اطلاعاتی متخاصم، موضوعات عملیاتی روشنی را خطاب به نیروها و سازمان های اطلاعاتی ابلاغ مینمایند که حراست از آنها ضرورت های پدافند جامع اطلاعاتی و امنیتی کشور است:

•نفوذ و سرقت اطلاعات
•تغییر محاسبات تصمیم گیران
•تغییر باورهای مردمی
•ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی
•ایجاد آشفتگی امنیتی
 
قطعا صدور چنین فرمانی برای آماده باش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی یک کشور، اینگونه عملیاتی و کاربردی در سطح حتی پیشرفته ترین کشورهای با سابقه و کهنه کار، کم سابقه و کم نظیر است و آن را باید ناشی از اشراف و دقت نظر هوشمندانه توأم با واقع بینی ایشان دانست که ماحصل زندگی سراسر مبارزه ایشان از سنگری به سنگری دیگر طی بیش از نیم قرن است.

حال نیروهای مخاطب این فرمان چگونه باید از همه لحاظ اماده ورود به این ماموریت افتخارآفرین باشند ؟

29 سال پس از ختم نبرد مسلحانه تمام دنیا با این نظام نوپا، هر روز شاهد نبرد اطلاعاتی سرویس های اطلاعاتی دشمن با همان هدف براندازی که در جنگ نظامی تعقیب میکردند بوده ایم، بسیاری را خنثی و در مواردی نیز منفعل و ناکام بوده ایم، مروری بر این کارنامه تقابل اطلاعاتی و ارزش دهی به مراحل مختلف این نبرد بی پایان امری ضروری است. 

کافیست با همان شاخص های پنج گانه ای که فرمانده هوشمندمان احصاء فرمودند میزان موفقیت دشمن را امتیاز دهی کنیم، بدون تردید موضوعات و مقاطعی از این دوران را مانند فرزند شرمنده از والدین که از پس امتحانات سخت با موفقیت بیرون نیامده خواهیم بود که فرصتی مجدد لازم دارد تا لیاقت های خود را با تمام وجود به اثبات برساند.

آنجا که نفوذ دشمن را کشف نکردیم، بازی خوردیم، قربانی دادیم، نا لایق ها بر مصادر امور قرار گرفتند، شاهد نابسامانی های اقتصادی و به خطر افتادن معیشت مردم وفادارمان بودیم، باورهای مردم مقابل دیدگانمان تغییر داده شد امید ها به یأس تبدیل گردید، چهره زشتی از انقلاب در داخل و خارج به تصویر کشیدند و با دوقطبی سازی های ساختگی وحدت مردم را به تفرقه تبدیل کردند، در همه این ها اگر مقصر بوده ایم با شهامت بپذیریم که کوتاهی داشته ایم . 

تا امروز اگر این موارد مهم را جزء ماموریت های بلا تردید خود نمیدانستیم از این به بعد که حجت شرعی داریم آیا آمادگی روحی و روانی ورود به این مهم را داریم؟!
از این که پرونده های مهمی که به این شاخص های مهم پنجگانه ربط دارند و حتی با گذشت زمان کماکان سر به مهر باقی میمانند و عوام

و خواص هیچگاه در معرض اطلاع رسانی از واقعیت آن ها قرار نمیگیرند آیا یک نقطه ضعف امنیتی نیست؟ 

این تعدد قرائت ها از موضوعات مهم بحران آفرین در نظامی که قدرتمندترین رکن اقتدار و امنیت آن پس از توجهات الهی حضور هوشمندانه مردم در همه صحنه های پر خطر آن بوده آیا باعث بازی خوردن های مکرر افکار عمومی توسط جریانات به ظاهر سیاسی خودی که بسیاری سر در تعامل پنهان با دشمن برانداز دارند نمی گردد؟ 

با چه توجیهی آن ها را محرم پرونده های جنجال آفرین سیاسی ، امنیتی و حتی اقتصادی محسوب نمی کنیم و اجازه میدهیم افکار و احساساتشان در معرض تهاجمات هوشمند اطلاع رسانی دشمن به مرور به تغییر باورهایشان منجرشود؟ 

نفوذیان نقاب برچهره که با ژست انقلابی سخت ترین لطمات حیثیتی در داخل و خارج کشور را به انقلاب اسلامی، کشور و قهرمانان ملی وارد کرده اند و همدستان متعامل آنها که با ژست مخالف سیاسی آنها همین ماموریت را به شکل دیگری تعقیب میکنند تا کی باید به نقش مخرب خود در معرکه گیری های هدفند و برپایی جنگ های حیدری نعمتی و فریب افکار عمومی و بد بین کردن مردم به نظام، امیدوار به کسب موفقیت های بیشتر باشند؟ 

اگر این ها به تغییر باورهای مردمی منجر شده و میشود اطلاعات در کجای این فراز و فرود ها برای خود نقش ماموریتی و رسالت قائل است؟ 

در حاکم شدن مرفهین بی درد و نامحرمان برمصادر امور، بر ورود و سلطه نفوذیان بر مقدرات امنیتی و اطلاعاتی کشور چه؟ 

در جابجا معرفی کردن خادم و خائن، مظلوم و جانی و در یک کلام تحریف تاریخ سیاسی امنیتی کشور که باید پاسخگو باشد؟

ما چه بخواهیم و چه نخواهیم طی سالیان اخیر افکار عمومی با موضوعات بسیار مهم امنیتی و اطلاعاتی که در شاخص های  پنج گانه تدبیر شده امروز توسط حضرت آقا تصریح گردید، در ارتباط قرار گرفته اند با موضوعاتی چون :

•مخفی ماندن هویت بسیاری از منابع ویژه ساواک
•فعال باقی ماندن شبکه منابع پرویز ثابی

•موثر بودن عوامل نفوذی دشمن در سیستم کشور در اجرای عملیات های بدنام کننده دهه 70 در داخل و خارج کشورمانند قتل مخالفین، میکونوس، بندر آنتروپ بلژیک، کودتای قتل های زنجیره ای حتی پیوست های به ظاهر محرمانه آن چون قتل مجید شریف، کودتای برنامه ریزی شده کوی دانشگاه، فتنه مخملی 88 ، ترور دانشمندان هسته ای، فراری دادن متهمین مهم سیاسی، امنیتی و اقتصادی از کشور و فتنه اخیر جریان انحرافی و...

نکته مورد غفلت قرار گرفته در اکثر این موارد تنافر مواضع و اقدامات اجرایی متولیان مربوط به این پرونده ها با تدابیر و نظریات صریح و ابلاغ شده مقام معظم رهبری است که به هیچوجه از متصدیان این ماموریت های مهم پذیرقته نیست و شاهکار این آقایان آنجا در نهایت زشتی چهره انقلاب را مشوه جلوه میدهد که حتی در موردی که ایشان دستور پیگیری برای کشف بذرهای پاشیده شده توسط عامل نفوذی را میدهند نه تنها مسئولین امر این دستور را اجرا نمیکنند بلکه به نحوی عمل میکنند که حامیان همان عنصر نفوذی امروز جرأت یابند بر قبر آن مزدور کلمه مقدس شهید را حک کنند! که این نقطه عطف غلبه و استمرار حضور این جریان نفوذی در سیستم اطلاعاتی کشور شد که هنوز رهایی از تسلط آن ممکن نشده است و به نحوی محوری در همه سرشکستگی های اطلاعاتی و امنیتی پس از آن نقش داشته است .

آیا اولین گام در احراز آمادگی برای ورود به ماموریت های مهم ابلاغ شده اخیر رفع ابهام از اتهامات و ایجاد فضای اعتماد به سیستم اطلاعاتی کشور نیست تا باز چون ابتدای دهه 60 همه اقشار مردمی خود اعضاء اطلاعاتی نظام محسوب شوند؟ 

برای آغاز مجدد از این نقطه مملو از اعتماد هیچگاه دیر نیست به شرطی که در تعیین صلاحیت و سختگیری بر اصول آن ابتدا از همین نظامات اطلاعاتی و امنیتی شروع کنیم و ثابت کنیم که فقط با سازمان های پاکسازی شده میتوان به نهضت سالم سازی جامعه و تحقق اهداف بلند مدت داخلی و خارجی امنیت و اطلاعات آنگونه که رهبری معزز و مردم شریف خواستار آن هستند ورود نمود .

قطعا پاک سازی این سنگرهای مبارزاتی از وجود نفوذیان خائن اولین گام در جهت احراز شروطی است که در مقدمه بیان گردید و در ادامه آن پاکسازی این مجموعه ها از بندبازان حرفه ای است که با زد و بند با جریانات حزبی و قطب های اقتصادی به زراندوزی و تامین حاشیه امن برای جریانات منحرف مشغولند و حاصل تعامل ایشان هتک حیثیت از کارکنان خدوم و شریف این مجموعه های افتخار آفرین است .

عبدالله حسنی
انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdccpoqe.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما