قم نيوز : فرمانده انتظامی قم که به تازگی معارفه شده است در بدو ورود مورد قضاوت یکی از نویسندگان قم نیوز قرار گرفت که این مطلب در پاسخ به یادداشت نوشته شده قبلی، منتشر می شود.
سخنی با قم نیوز:‌ در مورد فرمانده انتظامی قم زود و غیر منصفانه قضاوت کردید
سخنی با قم نیوز:‌ در مورد فرمانده انتظامی قم زود و غیر منصفانه قضاوت کردید
به گزارش قم نیوز ابتدای این هفته یادداشتی منتشر شد که در آن درباره فرماندهی انتظامی جدید قم، سردار عبدالرضا آقاخانی نکاتی مطرح شده بود.

در پی انتشار این یادداشت، یکی از اعضای تحریریه قم پاسخی برای آن نوشته است که در زیر می آید:

فرمانده انتظامی قم، ابتدای این هفته تودیع و معارفه شد و به جای سردار کاظم مجتبایی، سردار عبدالرضا آقاخانی به این سمت منصوب گردید. در بدو حضور این سردار کارآزموده و باتجربه نیروی انتظامی، متاسفانه شاهد مطلبی از سوی یکی از همکارانم در سایت قم نیوز بودم که تیغ به دست گرفته و بدون در نظر گرفتن اینکه هنوز حتی یک روز هم از خدمت سردار آقاخانی در قم نگذشته است، وی را مورد انتقاد قرار داده بود.

به نظر می رسد نوشتن این یادداشت تحت تاثیر سابقه برخورد این همکار محترم با نهادهای دیگر بوده است و الا تا آنجا که من به عنوان خبرنگار اطلاع دارم، برخورد ناجا در قم با خبرنگاران دوستانه و براساس اصل همکاری دو جانبه بوده است. 

از سوی دیگر نشناختن سردار آقاخانی نیز علت دیگر نوشتن این یادداشت بوده است. با جستجویی کوتاه در اینترنت متوجه شدم که از سوی اصحاب رسانه در اصفهان، محل خدمت قبلی فرمانده فعلی انتظامی قم، به سردار آقاخانی لقب سردار رسانه‌ای داده شده است زیرا بهترین و بیشترین ارتباط با رسانه را داشته‌اند و از سوی دیگر اصحاب رسانه ایشان را مانند پدری دلسوز برای خود می‌دیدند.

نگاهی به محتوای مطلب نوشته شده نیز نشان می دهد عجولانه و بدون اطلاع کافی تنظیم شده است. اشاره ای که به پرونده اسیدپاشی اصفهان شده است، ربطی به فرمانده انتظامی استان ندارد زیرا پلیس در این پرونده تحقیقات خود را به انجام رسانید اما اطلاع رسانی از محتوای پرونده با قوه قضاییه است و بدون اجازه قضات کسی حق ذره ای اطلاع رسانی را ندارد. حال حمله به فرمانده انتظامی به دلیل عدم اطلاع رسانی، بی انصافی است.

بخش دیگری از محتوا نیز به خشن سخن نگفتن با مردم اختصاص داشت که باید گفت ناجا تلفیقی از اقتدار و ملاطفت است زیرا نیرویی که بیشترین سر و کار را با مردم دارد، ناجا است. ناجا در برابر مجرمان، قانون شکنان و بر هم زنندگان نظم و آرامش عمومی مقتدرانه عمل می کند و همین نیرو هنگامی که با مردم روبرو می شود، با ملاطفت عمل می‌کند. 

مفهوم سخنان فرمانده انتظامی استان قم نیز همین است، با مردم مدارا و با مجرمان بی ملاطفت. سزا نیست چنین سخنانی با هجمه رسانه‌ای روبرو شود، آن هم در مورد کسی که فرمانده برتر انتظامی کشور شده است و خود از خانواده شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

کوتاه سخن این که در بدو ورود و شروع به کار کسی،‌ این چنین تند و بی ملاحظه نوشتن، دور از انصاف است، البته با سابقه‌ای که من از ناجا سراغ دارم، اگر چه سبب رنجش آنها می شود اما این تلخی را مشابه دیگر تلخی‌ها و نامرادی‌ها به جان می خرند تا اجر خدماتشان در نزد خداوند متعال کم نشود.

انتهای پیام / ۱۳۸
https://qomnews.ir/vdca0mni.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما