سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : 76437
منبع : خبرگزاری تسنیم

مبارزه با ظلم مهمترین درس امام حسین(ع) به بشریت است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: مبارزه با ظلم و طاغوت درس مهمی است که قیام اباعبدالله (ع) به همه بشریت داده است. امروز هرکسی که علیه ظلم و ستم و تعدی حرکتی درهر گوشه ای از دنیا انجام می‌دهد قیام امام حسین (ع) را به عنوان الگو و اسوه خویش معرفی می‌کند.
مبارزه با ظلم مهمترین درس امام حسین(ع) به بشریت است
مبارزه با ظلم مهمترین درس امام حسین(ع) به بشریت است
مبارزه با ظلم مهمترین درس امام حسین(ع) به بشریت است
استاد حوزه علمیه گفت: مبارزه با ظلم و طاغوت درس مهمی است که قیام اباعبدالله (ع) به همه بشریت داده است. امروز هرکسی که علیه ظلم و ستم و تعدی حرکتی درهر گوشه ای از دنیا انجام می‌دهد قیام امام حسین (ع) را به عنوان الگو و اسوه خویش معرفی می‌کند.

    ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ استانها قم نظرات

قم|مبارزه با ظلم مهمترین درس امام حسین(ع) به بشریت است

به گزارش قم نیوز امام حسین (ع) سومین امام همام شیعیان برای ترویج معارف دینی و احیای سنت رسول خدا اقدامات اساسی انجام داد و در این مسیر جان خود را فدا کرد. ایستادگی در برابر ظلم، تبیین فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و نماز از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که امام حسین (ع) نسبت به آن‌ها تاکید داشت.

نهضت عاشورا و حرکت در این مسیر با تبعیت و تداوم سنت‌های اباعبدالله (ع) امکان پذیر است و شیعیان برای پایداری خط مقاومت حسینی باید در همه ابعاد زندگی خود امام حسین (ع) را اسوه و الگوی خویش قرار دهند.

آیت الله سید محمد واعظ موسوی رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: مبارزه با ظلم و طاغوت درس مهمی است که قیام اباعبدالله (ع) به همه بشریت داده است. امروز هرکسی که علیه ظلم و ستم و تعدی حرکتی درهر گوشه ای از دنیا انجام می‌دهد قیام امام حسین (ع) را به عنوان الگو و اسوه خویش معرفی می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نظام اسلامی ثمره خون شهدا است و با مهندسی امام راحل به ثمر نشسته است، افزود: رشادت‌های رزمندگان اسلام و مراجع تقلید و مدیریت مقام معظم رهبری خاری در چشم استکبار شده است، حرکت جهادی اباعبدالله (ع) الگویی است که با معرفی دقیق آرمان‌های امام حسین (ع) ملت را در همین مسیر حفظ کرده و درس فراموش نشدنی دیگری به همه کسانی که قصد تعدی دارند داده باشیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با اشاره به اینکه فرهنگ محرم و عاشورا به عنوان میراث بزرگ اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در سازندگی تاریخ تشیع نقش مهمی داشته است، گفت: امروز دشمن برای اینکه بتواند مفهوم شهادت را از فرهنگ شیعی بگیرد به هر وسیله ای چنگ زده و از هر شیوه ای در این زمینه استفاده می‌کند.

آیت الله واعظ موسوی عنوان کرد: دشمنان این موضوع را می‌دانند اگرفرهنگ محرم و عاشورا از شیعیان گرفته شود این مذهب هم مثل دیگر مذاهب کم تأثیر و بی احساس می‌شود و از پویایی و نشاط و تأثیر گذاری تهی می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه زمینه برای الگوگیری از قیام امام حسین (ع) وجود دارد، افزود: برای اقشار مختلف جامعه در عرصه عاشورا الگوهای مناسبی برای تبعیت وجود دارد، گام برداشتن در مسیر معنویت و احیای نمازو زنده نگه داشتند فرایض الهی از جمله درس‌های ماندگاری و جاودانه ای است که قیام امام حسین (ع) به انسان‌ها فرا داده است.

آیت الله محسن غرویان عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نظارت همگانی است و همه وظیفه دارند دیگران را به کار خیر دعوت کنند اما علمای جامعه وظیفه بالاتری دارند چون کار آن‌ها علم و دانش و تحصیل علوم دینی است.

وی با تاکید بر لزوم نشر فرهنگ نماز توسط طلاب و روحانیون گفت: علما و روحانیون به معروف عمل کرده و جامعه را به سمت معروف فراخوانند چون دعوت عملی بسیار بهتر و موثرتر است، اگر روحانیون در عمل به معروفات عمل کنند بهترین فضاسازی برای انجام معروف و ترک منکرات در جامعه ایجاد می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه امام حسین (ع) درس شهادت و مجاهدت را به ما آموخت بیان کرد: استقامت امام حسین (ع) تا شهادت در راه ارزش‌های دینی از نکات مهم واقعه عاشورا بود که ما باید از ارزش‌های دینی حفاظت کرده و حتی جان خود را در این راه تقدیم کنیم. براساس عبارت معروف کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا باید برای عصر زمان خودمان از عاشورا درس بگیریم و ادامه دهنده مسیر اباعبدالله (ع) باشیم.

آیت الله غرویان با بیان اینکه قیام عاشورا پیام‌های زیادی برای جامعه اسلامی دارد، گفت: عاشورا درس‌های مختلفی از جمله پیوند دیانت از سیاست را به همراه خود داشت، امام حسین (ع) در راستای تصاحب قدرت سیاسی به عنوان ابزار نه هدف قیام کردند تا بتواند ارزش‌های الهی را درعالم حاکم کنند.

وی با تاکید بر اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مسئله مهمی است که فقها بحث جهاد را در باب امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کنند و می گویند یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر جهاد و مبارزه با ظالم است که اباعبدالله (ع) فرمودند برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت اقامه نماز و تاکید رسول خدا بر این موضوع گفت: نماز ستون دین است و کسی که روبه قبله می‌ایستد و نماز می‌خواند توحید و خداپرستی خود را نشان می‌دهد. امام حسین (ع) برای احیای فریضه نماز قیام کرد و در جنگ به نماز ایستادند و فرمودند جنگ ما برای اقامه نماز است و این درس مهمی برای نسل جوان است که نماز را فراموش نکنند و به پا بدارند چون نماز آثار و برکات زیادی در زندگی مادی و معنوی انسان دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgut9u.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما