دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 7687

در قم فقط صدا و سیما رسانه است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از این کمیته‌هایی که برای اعزام به نمایشگاه قم در ایالت كلانتان کشور مالزی تشکیل شده، کمیته رسانه بوده است اما بهتر بود مسوولانی که این کمیته‌ را نام‌گذاری کردند، نام این کمیته را صدا و سیما می‌گذاشتند.
در قم فقط صدا و سیما رسانه است
به گزارش قم نیوز، نمایشگاه فرهنگی و اقتصادی استان قم پس از سفری که استاندار قم چندی پیش به کشور مالزی داشت از هفته پیش در ایالت کلانتان مالزی برگزار شد و طبق گفته مسئولان در این نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی قم در معرض دید مردم ایالت مسلمان‌نشین کلانتان قرار گرفت و مالایی‌های ساکن این ایالت که اغلب شیعه هستند استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه داشتند.

در نمایشگاه و هفته فرهنگی قم در کشور مالزی گروه‌های مختلف هنری، فرهنگی و البته تجاری با حضور در این کشور به ارائه دستاوردهای استان قم پرداختند و باز هم طبق گفته مسئولان امر این نمایشگاه دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای برای استان قم از جمله چند قرارداد خوب تجاری و تفاهم‌نامه فرهنگی به دنبال داشته است.

اما یکی از نقاط ضعف در خصوص برگزاری این هفته عدم انعکاس اخبار و فعالیت‌های صورت گرفته در کشور مالزی از سوی هیئت ایرانی بود و فقط برخی از اخبار جسته و گریخته از سوی نهادهایی همچون اداره کل ارشاد، سازمان صنعت و معدن و روابط عمومی استانداری قم منتشر شد.

ابتدا در ذهن اصحاب رسانه این گونه تصور شد که به عنصر رسانه در زمینه پوشش این رویداد مهم و البته بی‌سابقه در استان قم توجهی صورت نگرفته است، ولی یونس عالی‌پور، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در جلسه اخیر شورای اداری استان قم گفت که برای هماهنگی گروه‌های اعزامی به کشور مالزی سه کمیته تشکیل شده است و نکته قابل توجه این بود که یکی از این کمیته‌ها، کمیته رسانه بوده که مسوولیت آن به بهرام محمدی‌نیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم سپرده شده است.

این سخن رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم شک و شبهات را در ذهن اصحاب رسانه استان تقویت کرد؛ آیا واقعا این کمیته تشکیل شده و یا فقط عنوان صوری داشته است؟ اگر این کمیته تشکیل جلسه داده کدام یک از رسانه‌های فعال در عرصه فضای مجازی و مطبوعات به جلسات آن دعوت شده‌ و از آنان نظرخواهی شده است؟ آیا اصلا نماینده‌ای از جامعه رسانه‌ای قم همراه با این کمیته به کشور مالزی اعزام شده است؟

یافتن پاسخ این سوالات دشوار نیست چون در کل جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای قم (البته اگر مسوولان محترم صدا و سیما فعالان این عرصه را جزو رسانه قلمداد کنند) هیچ کس تا قبل از اعلام عالی‌پور خبری از تشکیل چنین کمیته‌ای نداشت.

بهتر بود مسوولانی که کمیته‌ای به نام رسانه را نام‌گذاری کردند، نام این کمیته را صدا و سیما می‌گذاشتند نه رسانه، چون طبق اطلاعات به دست آمده فقط تعدادی مستندساز سیمای مرکز قم به مالزی اعزام شده‌اند و دیگر رسانه‌ها حتی از دیدگاه مدیرکل صدا و سیما که مسئول این کمیته بوده است در جایگاهی قرار نداشتند که در جلسات این کمیته دعوت شوند، چه برسد به اینکه نماینده‌ای بخواهد از این قشر برای پوشش رسانه‌ای به مالزی اعزام شود.

البته نمونه‌ این قبیل کمیته‌ها که نام رسانه را یدک می‌کشیده و مسوولیت آن به مسوولان صدا و سیما سپرده شده و آنها خود یکه‌تازی کرده‌اند، در گذشته هم مشاهده شده است، ولی امروز رسانه‌های استان قم در شرایطی که نمایشگاه فرهنگی و اقتصادی قم در مالزی به اتمام رسیده این انتظار را دارند که خروجی کار این کمیته را مشاهده کنند؛ در طول هفته‌ای که گذشت این کمیته محصولی برای ارائه به مردم قم نداشت، شاید قرار است محصولات تولید شده از سوی کمیته رسانه برای سالگرد سفر آماده شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.oeafuqemasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما