چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 84233
منبع : خبرگزاری مهر
یادداشت/ مهدی گیوه‌کی؛

دستگاه تبلیغاتی-روانی اصلاح‌طلبان علیه مجلس انقلابی

قم نيوز : بعد از پایان ثبت نام داوطلبین حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس و فرونشستن گرد و غبارهای ناشی از تحرکات جریان های سیاسی، کنش های انتخاباتی اصلاح طلبان بیش از گذشته اهمیت می یابد.
دستگاه تبلیغاتی-روانی اصلاح‌طلبان علیه مجلس انقلابی
دستگاه تبلیغاتی-روانی اصلاح‌طلبان علیه مجلس انقلابی
به گزارش قم نیوز گروه سیاست، مهدی گیوه‌کی؛ با پایان یافتن ثبت نام از داوطلبین حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرونشستن گرد و غبارهای ناشی از تحرکات جریان های سیاسی به ویژه جریان اصلاحات، وضوح کنش های انتخاباتی اصلاح طلبان بیش از گذشته اهمیت می یابد.

نحوه ثبت نام اصلاح طلبان نشان می دهد که آنان با دو لایه از نیروهایشان اقدام به ثبت نام کرده اند. لایه اول، شامل افرادی است که رادیکال بوده و خود اذعان به ردصلاحیتشان دارند. این لایه با پیش فرض ردصلاحیت در انتخابات می‌کوشند تا برای لایه سفید و به ظاهر معتدل تر جریان اصلاحات به طرح مطالبات و شعارها پرداخته و با معنادهی به انتخابات به اجتماعی سازی شعارهای خود در فرایند انتخابات تا پیش از اعلام رسمی تائید صلاحیت ها بپردازند.

لایه دوم که شامل نیروهای سفید و رده دوم جریان اصلاحات می‌شود پس از اعلام ردصلاحیت ها خواهند کوشید تا بر روی موجی که لایه ردصلاحیت شده ساخته بودند سوار و بر اساس شعارهای مطرح به کنش انتخاباتی بپردازند.

طیف اصلاحات و حامیان دولت روحانی در مطالب مختلفی پس از پایان یافتن ثبت نام ها برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کردند، در دوره فعلی قطعا تعداد زیادتری نسبت به دوره‌های قبل، از نمایندگان اصلاح‌طلب رد صلاحیت خواهند شد و عملا با این روند شانس اصلاح‌طلبان به طریق مضاعف کاهش پیدا خواهد کرد.

به باور اصلاح طلبان، اصولگرایان به دنبال مجلسی انقلابی هستند و در تعریف آنها از مجلس انقلابی، اصلاح‌طلبان جایگاهی ندارند و عملا مطرود شناخته می‌شوند. در این زمینه باید گفت بر اساس احصاء صورت گرفته، طیف دولت و اصلاحات به صورت پیوسته در حال برجسته سازی تلاش اصولگرایان برای شکل گیری «مجلس انقلابی» هستند.

بازی که در زمین انتخابات مجلس یازدهم شروع شده و همزمان نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز خواهد داشت. این جریان بسیار هدفمند در حال برجسته سازی تلاش جریان انقلابی برای شکل گیری «مجلس انقلابی» هستند. مجلس انقلابی که جریان انقلابی با هدف گرفتن حق مردم و دیده شدن مردم به دنبال تشکلیل آن است. حقوقی که توسط دولت و مجلس فعلی هرگز به رسمیت شناخته نشد!

 در این رابطه طیف اصلاحات به دنبال چند هدف است:- تلاش برای تعریف انقلابی به عنوان جریان تندرو و فاقد عقلانیت- زدن برچسب رادیکال و  ایجاد هراس اجتماعی نسبت به بازگشت رادیکال ها- تلاش برای جمع زدن چهره های انقلابی زیر نماد مجلس انقلابی و به زعم آنان تندرو- در پیش بودن دور جدیدی از مشکلات برای کشور- دو قطبی سازی مجلس انقلابی- ملی

در این میان با توجه به اقدام اصلاح طلبان در این زمینه باید گفت که این جریان و حامیان دولت به دنبال فریب دیگری در صحنه انتخابات بوده و عملا تلاش دارند تا هر گونه تلاش برای بهبود شرایط مردم را به عنوان افراطی گری و سپس انقلابی گری معنا کنند. از نگاه اینان تنها اقدام انقلابی صرفا مذاکره با آمریکاست. مذاکره ای که تا به امروز معیشت مردم را به گروگان گرفته و هیچ گاه نیز از این مسیر به گشایش اقتصادی برای مردم تبدیل نخواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjt8eo.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما