پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 86995
منبع : خبرگزاری مهر

هتک حرمت به حریم بانوی کرامت ظلمی آشکار به مردم قم

قم نيوز : واکنش عده‌ای کج اندیش به بسته شدن درب حرم حضرت معصومه(س) و عدم مدیریت لازم توسط مسئولان باعث شد تا بار دیگر ظلمی آشکار به مردم ولایتمدار قم پدیدار شود.
هتک حرمت به حریم بانوی کرامت ظلمی آشکار به مردم قم
هتک حرمت به حریم بانوی کرامت ظلمی آشکار به مردم قم
به گزارش قم نیوز نزدیک به یک ماه است که کشورمان حالت فوق العاده به خود گرفته و بیش از ۱۵ هزار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، آمار فوتی‌ها رو به افزایش است؛ ویروس که از هر راه ممکن فرد را مبتلا می‌کند و بر اساس گفته متخصصان و کارشناسان در دوره کمون این ویروس فعالیت‌های خودش را انجام می‌دهد و بی اندازه تکثیر می‌شود. در این مدت بیمار تمام افرادی که با آنان در تماس بوده را ناخواسته مبتلا می‌کند.

تفاوت اصلی این ویروس با سارس و آنفلوآنزای حاد این است این بیماری تنفسی سرعت شیوع بسیار بالایی دارد. با وجود این بیماری خطرناک لازم است که تدابیر خاصی اندیشه شود. ویروس کرونا هم اکنون به ۱۶۰ کشور دنیا رسیده است و آمار مبتلایان جهانی این ویروس از مرز ۱۷۳ هزار نفر گذشته است. پس ضروری است که از تجمعات مردمی تحت هر شرایطی کاسته شود.

در برنامه‌ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشورمان اعلام کرد نماز جمعه چند شهر از جمله قم که در آن برای نخستین بار ویروس کرونا شناسایی شد باهدف حفظ سلامت افراد و کاهش تجمعات مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد. طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار شد تمامی بقاع متبرکه در کشور و حرم شاهچراغ در شیراز، حرم امام رضا (ع) در مشهد و حرم کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) در قم به صورت موقت بسته شود.

غالب علما با درک شرایط فوق العاده کشور تعطیلی حرم‌ها را برای کاهش شیوع بیماری لازم دانستند، غروب روز ۲۶ اسفند که حرم فاطمه معصومه (س) در قم و حرم امام رضا (ع) تعطیل و درب این بارگاه‌های مطهر با هدف حفظ جان زائران در برابر این ویروس همه گیر بسته شد، عده‌ای از افراد افراطی که نظر خود را فراتر از قانون و فتاوای مراجع عظام می‌دیدند به درب بارگاه آستان های حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) یورش بردند و با صدای «حیدر حیدر» به تعطیلی این بارگاه‌های نورانی و مقدس اعتراض کردند.

در قم اوضاع کمی بدتر بود چرا که اعتراض کنندگان با شکستن یکی از درب‌های حرم فاطمه معصومه (س) وارد حرم شدند. هتک حرمتی که تا قیامت بر پیشانی این شهر مظلوم و مردمانش باقی خواهد ماند. مردمانی که بیش از ۱۴ قرن است که به بهترین شکل ممکن از حرمت حرم دختر رسول خدا (س) پاسبانی کردند و بهترین میزبان برای زائرانش بوده‌اند.

اما نکته‌ای که شورای تأمین، ستاد پیشگیری و عملیات پاسخ به بحران قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) پیش بینی می‌کردند و بر آن علم داشتند این بود که تعطیلی حرم مطهر بانوی کرامت قطعاً تبعاتی را در پی خواهد داشت و باید به گونه‌ای این تصمیم اجرایی می‌شد که برنامه‌ای برای این اتفاق تدبیر شود تا هتک حرمتی رخ ندهد که به نام مردم قم نوشته شود؛ چرا که پس از این ماجرای تلخ به سرعت رسانه‌های معاند خبری را در سایت‌های خود منتشر کردند با عنوان اعتراض مردم قم به تعطیلی حرم فاطمه معصومه (س) و این ظلمی آشکار در حق مردم قم بود.

می‌شد اینگونه نباشد چرا که قاطبه مردم با فرهنگ قم به موضوع شیوع بیماری اشراف داشتند و می‌دانستند این تعطیلی موقت و گذراست و باز هم خواهند توانست به زیارت سلاله پاک پیامبر (ص) بروند و نماز بخوانند.

درست بعد از واقعه هتک حرمت به حریم حرم حضرت معصومه (س) نیروی انتظامی وارد عمل شد و شورای تأمین نیز تشکیل جلسه داد. این ماجرا به پایان رسید و قرار شد که با اعتراض کنندگان غیر قانونی برخورد شود و حرم نیز تا فروکش کردن شیوع کرونا تعطیل بماند.

اما ای کاش تصمیم گیرندگان و تولیت محترم حرم فاطمه معصومه (س) مدبرانه‌تر اوضاع را مدیریت می‌کردند چرا که سردسته این معترضان غیر قانونی چند روزی بود که در فضای مجازی طرفدار جذب می‌کرد و این شرایط قابل پیش بینی بود که افراطیون اندک شمار نسبت به هتک حرمت به حریم بانوی کرامت اقدام کنند.

این روزهای سخت می‌گذرد اما نتیجه برخی عدم دور اندیشی ها در خاطره‌ها باقی خواهد ماند که ظلمی مسلم و آشکار علیه مردم مظلوم قم است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgny97.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما