يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 91116
منبع : خبرگزاری فارس

این شور خدایی است...

قم نيوز : در روایات آمده ریختن اشکی بر مصایب امام حسین(ع) و حتی حالت بُکا و ناراحتی در این زمینه، واجد بالاترین ثواب و پاداش هاست، تا آن جا که مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمود که اشک بر سیدالشهدا(ع) حتی از نماز شب هم بالاتر و پرفضیلت تر است.
این شور خدایی است...
این شور خدایی است...
به گزارش قم نیوز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) در توصیف امام حسین (ع)، ایشان را مصباح هدایت و سفینه نجات معرفی می فرمایند و با عنایت به گفتار نورانی دیگری از حضرت رسول(ص) یعنی "حسین منی و انا من حسین" به خوبی متوجه جایگاه والای حضرت ثارالله (ع) می شویم که این جایگاه نه تنها در این دنیای فانی بلکه به خصوص در برزخ و قیامت، جلوه و عظمت باشکوه و خاصی دارد، چه آن که بسیاری از بزرگان و اهل بصیرت و عرفان تأکید کرده اند که در وادی برزخ و آخرت نیز به خواست ایزد منان، همه چیز در دست سیدالشهدا(ع) است و بسته به لطف و عنایت ایشان و یاران عاشورایی شان.

در ایام سوگواری بزرگمرد همه تاریخ قرار داریم که حقیقتاً همه آزادگان عالم فارغ از هر رنگ و نژاد و حتی دین و مذهبی ، عاشق و دلباخته ایشان و سیره و مرامشان هستند چه آن که حضرت اباعبدالله(ع)، سیدالاحرار هستند و این حریت و آزادگی را ملت رشید ایران به برکتِ تنفس و حیات در زیر بیرق امام حسین(ع) و درس گرفتن از این مکتب سعادت بخش دارند و بدان نیز می بالند.

هر چند که امسال به دلیل ویروس نحس کرونا، شکل مراسم های عزای حسینی تغییر یافته بود ، اما واقعیت آن است که از شور و حرارت مردم و عشق و ارادت آن ها به دستگاه پرعظمت خون خدا کاسته نشده بود و تصاویر تلویزیونی از مراسم های پرشور محرم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز غوغای این روزهای فضای مجازی گواه این مدعاست.

به دلیل میزان عشق و ارادت بی نظیر مردم جامعه ما به سیدالشهدا(ع) درباره ایشان به لطف الهی بسیار سخن گفته شده و کتب و مقالات بسیاری نیز منتشر شده اما با این حال نیاز است که راجع به سیره و سبک زندگی حسینی بیشتر بدانیم.

درباره سبک زندگی حسینی با توجه به منابع تاریخی که در دست داریم، باید به ایثار، گذشت، بخشندگی، تواضع و مهربانی، مردم داری ، حق طلبی ، اخلاق والای انسانی، یتیم نوازی، عبادت خدای متعال در اوج خود و البته شهادت بی مثال حضرت در راه معبود و برای اقامه دین حق اشاره کرد که البته همه این موارد در میان دیگر ائمه (ع) ما نیز وجود دارد اما با این حال حسین بن علی(ع) به جهت شهادت مظلومانه شان یک ویژگی های خاصی دارند که همین امر نیز موجب شده توجه به ایشان خاص تر باشد.

بی جهت نیست که در روایات آمده ریختن اشکی بر مصایب امام حسین(ع) و حتی حالت بُکا و ناراحتی در این زمینه، واجد بالاترین ثواب و پاداش هاست، تا آن جا که مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمود که اشک بر سیدالشهدا(ع) حتی از نماز شب هم بالاتر و پرفضیلت تر است.

آری! شور و حرارتی که پس از شهادت خون خدا در عالم برپا شده ، فروکش نخواهد کرد تا زمانی که منتقم آل الله ظهور کند و انتقام همه یزیدیان عالم را بگیرد و این سان ، دنیای خاکی با عطر و بوی حسینی ، مهیای حکومت مهدوی گردد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-znw.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما