سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 91775

درباره ما

وقتی مدیر یک اداره دولتی در قم تصمیم می‌گیرد کاری را انجام دهد، کسی نیست که از او بپرسد آیا ضرر و نفع این کار برای مردم محاسبه کرده‌ای؟ خیلی وقت‌ها ارباب رجوع اصلا به اتاق آقای مدیر راهی ندارد. وی همیشه و لاینقطع در جلسه است!

وقتی رییس یک سازمان دولتی مدام از پیشرفت‎های سازمان خودش می‌گوید اما این پیشرفت‎ها تنها روی کاغذ است که محقق شده‌اند، بازخواستی در کار نیست! وقتی پروژه‌ای در سال 74 از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری شروع شده اما هنوز به اتمام نرسیده است، حتی سخن گفتن از بازخواستی که وجود ندارد، خنده‌دار به نظر می‌رسد.

در واقع مردم قم در چنگال ادارات دولتی و سازمان های نیمه دولتی و عمومی، بی دفاع رها شده‌اند. البته کاملا بی‌دفاع که نه؛ حرم کریمه اهل بیت(ع) شاید تنها پناهگاهی باشد که پذیرای مردم دردمند و معترض قم است. اما جز آن، تقریبا سازمان‌ها بازرسی و نظارت کاری انجام نمی‌دهند. بنا بر تجربه چندین ساله نگارنده، روال شکایت به این سازمان‌ها در صورتی که شکایت را درست تشخیص بدهند، طولانی و وقت گیر است و در بسیاری از موارد، به جایی نمی رسد. در یک کلام کسی حافظ منافع مردم نیست.

گاهی اوقات دیدن رییس یک دستگاه اداری یا معاون وی، از دیدن وزیر یا بالاترین مقام آن دستگاه‌ سخت‌تر است و برای حل شدن یک مشکل ساده، ذلیل شدن و حقیر شدن است که کار را راه می‌اندازد نه قانون و اخلاق!

در این اوضاع است که یک چشم بیدار و آگاه به مشکلات شهر که از میان خود مردم برخاسته باشد، راهی جز دفاع از مردم بی دفاع پیدا نمی‌کند. اینجاست که باید صدا را برای دفاع از مظلوم بلند کرد و اجازه نداد ادارت و سازمان‌ها سوار بر خر مراد شوند و هر طور که صلاح می‌دانند هزینه کنند. هزینه‌هایی که در واقع از جیب مردم است اما برای مردم نیست!

ما در پایگاه خبری قم نیوز، چنین رسالتی را برای خودمان ترسیم کرده‌ایم. الحمدلله به جایی نیز وابسته نیستیم و کسی توانایی خریدن ما را به هر شکل ندارد که با مختصر تشری بترسیم و با مختصر تطمیعی، از کارمان منصرف شویم. در عین حال درگیر مسائل سیاسی شهر نیز نمی‌شویم تا از رهگذر شعار "دفاع از مردم" به موفقیت‌های سیاسی و پست و مقام برسیم.
قم در زمینه‌های گوناگونی از جمله عمرانی، ورزشی، انتظامی، گردشگری، فرهنگی و زیرساختی دچار مشکلات عدیده است که همگان از آنها به خوبی آگاهند ولی قدمی در راه رفع آنها بر نمی دارند.

اگر رسانه های قم تاکنون در مقابل بسیاری از این مشکلات سکوت کرده اند، اما حالا که دولت به سمت خرج کردن مستقیم از جیب مردم گام بر می دارد و در واقع با اجرای قانون مالیات های مستقیم و منظم شدن سیستم مالیاتی به همراه حذف یارانه ها، دیگر مردم به دولت بدهی ای ندارند، پس وقت آن شده است که رسانه های مستقل برای ستاندن داد مردم قم اقدام کنند.

درین رهگذر، قم نیوز با شعار "رسانه قدرتمند، توسعه پایدار" و برای دفاع از حقوق مردم قم، پای به عرصه فعالیت گذاشته است و به زودی با گذر از مرحله فعالیت آزمایشی، با قدرت در مقابل متجاوزان به حقوق مردم خواهد ایستاد.
https://qomnews.ir/vdciwya3.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما