پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 92321

بازهم تغییرات در قوانین؛ مهندسان به خط

قم نيوز : اصلاح سن و سابقه خدمتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 حلقه بعدی زنجیره‌ای است که با اصلاح آیین نامه شرایط انتخاب ریاست دیوان محاسبات مجلس آغاز شد.
بازهم تغییرات در قوانین؛ مهندسان به خط
بازهم تغییرات در قوانین؛ مهندسان به خط
به گزارش قم نیوز بعداز اتفاقات تعجب برانگیز در جریان انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات مجلس، حالا سلسه‌ی تغییرات به طرح اصلاح قانون انتخابات رسیده است و برخی نمایندگان مجلس در تلاشند برای حل مشکلات نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، شرایط لازم را اصلاح کنند.

هنوز مدت زمان زیادی از انتخاب پرحاشیه رئیس جدید دیوان محاسبات نگذشته و تلاش گروهی از نمایندگان مجلس در جهت فراهم سازی پیش شرط ها و  زمینه های لازم حضور آقای مهرداد بذرپاش در ریاست بازوی نظارتی مجلس با تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس از یاد نرفته است. امری که با به ثمر نشستن آن، سکان هدایت دیوان محاسبات مجلس به دست جوانی سخت کوش و فعال افتاد که از دوران دانشجویی کار و تلاش مجدانه را آغاز کرده است.

در همان ایام برخی از نمایندگان مجلس اعتراض و مخالفت خود را با تغییر شرایط انتخاب ریاست دیوان محاسبات برای شمول مهرداد بذرپاش اعلام کردند و فعالان فضای مجازی هم از این اعتراض حمایت کردند. اما در ادامه نمایندگان معترض، نسبت به قانونی بودن روند تغییرات پیش آمده قانع شدند و رئیس جدید دیوان محاسبات هم که در همین زمینه از برخی فعالان فضای مجازی شکایت کرده بود، شکایت خود را پس گرفت.

اکنون کمی بیش از پنج ماه از آغاز به کار رسمی مجلس جدید می‌گذرد و طبق وعده‌ها قرار بود پیگیری معیشت مردم و شفافیت رفتار نمايندگان در دستور کار مجلس باشد؛ اما با وجود طرح‌های معطل مانده‌ی بسیاری که روشن کردن تکلیف آن می‌تواند حتی در همین ماه های پایانی، کمی تحرک در دولت ایجاد کند و حداقل شرایط بد معیشتی مردم بدتر نشود، در فاصله‌ی هفت ماه تا انتخابات ریاست جمهوری برخی از نمایندگان به‌دنبال اصلاح و تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هستند. طرحی غیرضروری و البته با تغییراتی غیرضروری‌تر.

تغییر در شرایط سنی و سوابق خدمتی داوطلبان ریاست جمهوری یادآور تغییر در شرایط داوطلبان ریاست دیوان محاسبات است؛ آن‌جا که عده‌ای از نمایندگان پیش از برگزاری انتخابات ریاست دیوان محاسبات، قوانین و شرایط را تغییر دادند تا داوطلبانی که شرایط لازم برای تصدی این مسؤلیت ندارند اما به دنبال خدمتگزاری هستند هم بتوانند بخت خود را بیازمایند.

این‌بار هم با وجود این‌که نمایندگان پیگیر این طرح، از دغدغه و حساسیت شورای نگهبان نسبت به تطبیق قوانین با شرع مقدس و قانون اساسی اطلاع دارند، به‌جای تلاش برای پیگیری مشکلات مردم به دنبال طرح‌های بدون اولویت هستند و تغییراتی را در این طرح ایجاد کرده‌اند تا افرادی که به دنبال خدمت به مردم هستند اما شرایط ورود به عرصه‌ی انتخابات را ندارند، بتواند بخت خود را در انتخابات ریاست جمهوری هم بیازمایند.
به هر ترتیب انتظار می‌رود مجلس انقلابی، به فکر حل مشکلات مهم‌تر باشد.


انتهای خبر / 106
https://qomnews.ir/vdcgqw9y.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما