چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 94377

مردم خواستار استعفای عنابستانی هستند

قم نيوز : چند روز پیش بود که فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد با عنوان سیلی نماینده‌ی مجلس به صورت سربازی که قصد داشت قانون را اجرا کند و مانع از ورود خودروی این نماینده‌ی مجلس به خط ویژه شده است. 
مردم خواستار استعفای عنابستانی هستند
مردم خواستار استعفای عنابستانی هستند
به گزارش قم نیوز امام حسن عسکری علیه السلام در کلامی می‌فرمایند: تمام رذائل و ناپاکی‌ها در خانه‌ای جمع شده‌اند و کلید آن خانه دروغگویی است.

در فیلم مذکور، چند نفر شهادت می‌دهند که دیده‌اند فردی که مدعی بوده نماینده‌ی مجلس است، به‌خاطر ممانعت سرباز پلیس راهور از ورود خودرویش به خط ویژه، به صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است. چند ساعت کافی بود تا مشخص شود فرد متخلف آقای علی‌اصغر عنابستانی، یکی از نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی است.

واکنش نماینده مذکور، یعنی آقای عنابستانی قابل پیش‌بینی بود؛ او هر آنچه علیه‌اش بود را منگر شد و ادعا کرد که حتی از خودرو پیاده هم نشده است.

با بالا رفتن فشار افکار عمومی برای پاسخگویی این نماینده‌ی متخلف نسبت به تخلفی که مرتکب شده و عدم واکنش و سکوت ایشان، وی سکوت خود را تأسی از شهید مظلوم آيت‌الله بهشتی در مواجهه با تهمت‌ها و ناجوانمردی‌ها عنوان کرد. اما به فاصله‌ی کوتاهی، فیلم دوربین مداربسته محل اتفاق از سوی نیروی انتظامی منتشر و مظلوم‌نمایی آقای نماینده بی‌اثر شد.



هرچند کیفیت این فیلم مطلوب نبود اما تخلفات رخ داده، یعنی تلاش برای ورود به خط ویژه، درگیری لفظی با مأمورین قانون و کتک خوردن سرباز قانونمند به‌خاطر تلاش برای اجرای قانون، واضح و آشکار بود. بنابراین تا اینجا علاوه بر محرز شدن تخلفات پیشین، دروغگویی هم به سایر تخلفات آقای نماینده اضافه شد. 

عذرخواهی دیرهنگام آقای نماینده
فشارها به‌خصوص در فضای مجازی و از سوی کاربران مؤمن و ارزشی افزایش یافت تا اینکه بالاخره آقای عنابستانی با انتشار ویدئویی از مردم و سرباز وظیفه‌شناس بابت تخلفاتش عذرخواهی کرد.

عذرخواهی‌ای که هرچند دیر انجام شد، اما بازهم شایسته‌ی تقدیر است. چرا که اگر ایشان همان روزهای ابتدایی صادقانه با پذیرش اشتباه خود، از مردم عذرخواهی می‌کرد و مرتکب تخلف دیگری نمی‌شد، کار به اینجا نمی‌کشید که حداقل بخشی از جامعه با مشاهده‌ی تخلفات ایشان و در ادامه دروغگویی و انکار این تخلفات، خواستار استعفای این نماینده باشند. 

 هرچند بهتر این است که خود نمایندگان محترم مجلس پیش قدم شده و با بررسی این تخلف، عذر این فرد را از حضور در مجلس بخواهند؛ با وجود این، کمترین کار در مواجهه با چنین رفتار ناشایستی، عمل به خواسته‌ی بخشی از جامعه و استعفای آقای عنابستانی از نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی است.

در انتها با یادآوری حدیث حضرت امام حسن عسکری‌ ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در کشورهای غربی همچون آمریکا، با وجود فرهنگ منحط و رو به زوال، اما بعداز جرم تجاوز به عنف، بالاترین تخلف و جرم دروغگویی است. تا آنجا که وقتی کسی با جایگاه رئیس‌جمهور کشور مرتکب تخلف و دروغگویی می‌شود، او را به‌خاطر دروغگویی محاکمه می‌کنند و او هم تخلف خود را می‌پذیرد و عذرخواهی می‌کند.

ان‌شاءاللّه همه‌ی ما رهرو ائمه اطهار علیهم‌السلام و شیعه‌ی واقعی آن حضرات باشیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjateh.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما