چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 94534

خداحافظی با شفافیت آراء نمایندگان

قم نيوز : در جلسه‌ی علنی امروز مجلس طرح شفافیت آراء نمایندگان که وعده‌ی انتخاباتی بسیاری از نمایندگان راه یافته به مجلس جدید بود، رأی نیاورد. اتفاقی که پیام مشخصی را برای رأی دهندگان به این مجلس ارسال کرد. 
خداحافظی با شفافیت آراء نمایندگان
سرویس اخبار کشور قم نیوز: سال گذشته در همین ایام بود که کاندیداهای ورود به مجلس شورای اسلامی، یکی یکی از وعده‌های خود رونمایی می‌کردند. در این بین وعده‌ی اصلی جریان اصولگرایی، تصویب شفافیت آراء نمایندگان در مجلس بود. وعده‌ای که بعداز هشت ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم، امروز سرنوشت آن مشخص شد.

چشم بستن بر تخلفات نماینده‌ی متخلف 
هرچند از ابتدا هم با توجه به ترکیب نمایندگان مجلس، امیدی به رفتار و عملکرد انقلابی از چنین مجلسی نمی‌رفت. اما پس از نحوه‌ی مواجهه مجلس با علی‌اصغر عنابستانی، نماینده‌ی متخلفی که سرباز وظیفه راهور را به‌خاطر قانونمندی کتک زده بود، با رأی نیاوردن طرح شفافیت آراء نمایندگان در جلسه‌ی علنی امروز، دیگر شبهه‌ای باقی نمانده که چنین مجلسی نمی‌تواند واجد صفت انقلابی باشد؛ چرا که به اصلی‌ترین وعده‌ی خود، یعنی شفافیت آراء نمایندگان عمل نکرده است.
مجلسی که نه تنها به تخلف نماینده‌ی متخلف رسیدگی نکرد، بلکه برخی از نمایندگان این مجلس بابت قانون‌مندی سرباز راهور، خواهان عذرخواهی فرمانده نیروی انتظامی شدند. 

شفافیتی که اولویت داشت اما تصویب نشد 
درحالی‌که نمایندگان مجلس در جلسه‌ی روز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه رأی به اولویت رسیدگی به طرح شفافیت آراء نمایندگان داده بودند و با این کار هم‌چنان کور سوی امیدی باقی گذاشته بودند تا بالاخره بعداز هشت ماه کش و قوس این طرح را تصویب شود،  با توجه به اینکه تصویب این طرح، نیازمند به رأی موافق دو سوم نمایندگان بود اما نمایندگان در جلسه‌ی علنی امروز صبح،  با ١۵٣ رأی موافق، ۶٣ رأی مخالف و ١٢ رأی ممتنع با این طرح موافقت نکردند تا مشخص شود این مجلس هم قرار است روال مجالس پیشین را دنبال کند.

به هر ترتیب درحالی‌که با وعده‌های انتخاباتی سال گذشته، امید کمی به تغییرات به نفع مردم به وجود آمده بود، این تصمیم نمایندگان نشان داد که انقلابی خواندن مجلس یازدهم شورای اسلامی و انتظار عملکرد انقلابی از آن نابه‌جا و غلط است.

هرچند بنا به اخبار واصله ۵٠ نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خواستار بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس شده‌اند که امیدواریم با انجام این کار حیثیت از دست رفته‌ی مجلس احیا شود و نمایندگان نشان دهند که به وعده‌های خود پایبند هستند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdceen8o.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما