دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : 97834
منبع : قم نیوز
زاکانی، امیرآبادی، ذوالنوری، کدام یک به دولت رییسی می‌روند؟

خیز نمایندگان قم برای حضور در دولت سیزدهم / چه کسی برای قم می‌ماند؟

قم نيوز : گمانه‌زنی‌های متعددی درباره کابینه آقای رییسی وجود دارد و در بیشتر لیست‌های پیشنهادی، نام دو تن از نمایندگان قم دیده می‌شود. اما اگر این دو نفر وارد دولت شوند، چه کسی تا سال 1402 امور قم را در مجلس پیگیری می‌کند؟
زاکانی، امیرآبادی، ذوالنوری، کدام یک به دولت رییسی می‌روند؟
زاکانی، امیرآبادی، ذوالنوری، کدام یک به دولت رییسی می‌روند؟
به گزارش قم نیوز از ابتدای شروع به کار این دوره از مجلس شورای اسلامی، امکان حضور یک یا دو تن از نمایندگان قم در دولت بعدی مطرح شده بود. از گوشه و کنار شنیده می شد که دولت بعدی به سبب سو مدیریت روحانی به دست اصولگرایان و انقلابی‌ها خواهد افتاد و نام دو تن از نمایندگان قم برای حضور احتمای در دولت جبهه انقلاب مطرح می‌شد.

آن زمان اینها فقط گمانه زنی بود و کمتر کسی فکر می کرد که در صورت صحت این گمانه زنی، نمایندگان قم فرصت خدمت به مردم قم را از خود سلب کرده و به سراغ دولت بروند. اما با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 و پیروزی ابراهیم رییسی با 17 میلیون و اندی رای، گمانه زنی نخست به حقیقت پیوسته است و دولتی با مشارکت همه کسانی که برای پیروزی وی تلاش کرده‌اند، در حال شکل‌گیری است.

در میان کسانی که برای رییس جمهور شدن ابراهیم رییسی تلاش کرده‌اند، نام دو نماینده قم نیز به چشم می‌خورد. احمد امیرآبادی فراهانی رییس یکی از ستادهای متکثر رییسی بود و علیرضا زاکانی نیز در انتخابات به عنوان نامزد پوششی وی شرکت کرد و تلاش کرد تا ضعف یا عدم تمایل وی در مواجهه با دیگر نامزدها را جبران کند و سپس از انتخابات انصراف داد تا آرای وی به سبد رای رییسی اضافه شود.

زحمات دو نماینده قم برای رییس جمهور منتخب از دید وی و حامیان وی پنهان نمانده است و فهرست هایی که برای کابینه رییسی منتشر می شود، اسامی امیرآبادی و زاکانی را در پست های مختلفی در خود دارد. برخی گمانه زنی می کنند که علیرضا زاکانی پاسخ خدمات خود به رییسی را در انتخابات با به دست گرفتن سکان سازمان انرژی اتمی خواهد گرفت که البته به تخصص یا تحصیلات وی ارتباطی ندارد.

گمانه زنی های مطرح شده برای امیرآبادی اما بیشتر به وی مرتبط است. وی که دارای مدرک دکتری در رشته اقتصاد است و تجربه چندین سال بودجه ریزی را در مجلس به دست آورده است، برای ریاست دبیرخانه مناطق آزاد کشور پیشنهاد شده که جایگاه خوبی برای یک اقتصاد خوانده است.

امیرآبادی و زاکانی از قم می‌روند؟
اما نکته اصلی این است که اگر دو نماینده قم در فاصله دو سال مانده به برگزاری انتخابات مجلس، نمایندگی را رها کنند، چه کسی به جای آنها وظیفه مهم نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی را به عهده خواهد گرفت؟

از زاکانی البته رها کردن مردم قم بعید نیست زیرا وی از ابتدا قم را به عنوان سکوی پرش خود انتخاب کرده است و مشخص بود که هر زمان جایگاه بهتری پیشنهاد شود، به سوی آن خواهد رفت اما رها کردن مسند نمایندگی توسط امیرآبادی، با استقبال قمی‌ها روبرو نخواهد شد.

به نظر می رسد تنها نماینده قم که قصد ترک مسوولیت نمایندگی را ندارد، حجت الاسلام ذوالنوری است، کسی که درهای دفتر وی در سال های اخیر به روی مردم قم باز است و با رفتن امیرآبادی از قم، بار مسوولیت بیشتری را به دوش خواهد کشید.
 
https://qomnews.ir/vdcayano.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما