دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 99458

دولت سیزدهم و زنده کردن یاد و خاطره دولت شهید رجایی

قم نيوز : در سال جاری سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر با روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی همزمان شد. با بررسی مشی دولت سیزدهم در همین روزهای ابتدایی، به شباهت‌های این دولت با دولت کوتاه مدت اما پربرکت شهید محمدعلی رجایی پی برده می‌شود. 
دولت سیزدهم و زنده کردن یاد و خاطره دولت شهید رجایی
به گزارش قم نیوز هشتم شهریور هر سال یادآور از دست دادن دولتمردان خدمتگزار ایران اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر است. امسال سالروز شهادت شهدای دولت با آغاز به کار دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی همزمان شده است. این همزمانی همراه با شباهت هایی در مشی و عملکرد این دو دولت است.

جمعه گذشته مردم ایران درحالی از خواب بیدار شدند که یک خبر تیتر اول رسانه‌ها بود؛ سفر سرزده‌ی رئیس‌جمهور به خوزستان! انتخاب هوشمندانه خوزستان به عنوان اولین سفر استانی رسمی و البته سرزده آقای رئیسی آن هم در اولین جمعه بعداز شروع به کار دولت سیزدهم پیام‌های خاصی خطاب به مردم داشت و بعید است کسی متوجه آن نشده باشد.

البته حضور رئیس دولت در میان مردم مسبوق به سابقه بود و از همان روزهای ابتدایی بعداز انتخابات آغاز شده و نشان از رویه‌ای متفاوت نسبت سلف خود بود.

درست است که این رفتارهای سید ابراهیم رئیسی تازگی نداشت ولی این کارهای او پیش از این از سوی مخالفانش، کنش‌هایی انتخاباتی تعبیر می‌شد اما ادامه‌دار بودنش در همین روزهای ابتدایی دوران ریاست جمهوری، هدف مخالفان را بیش از پیش مشخص کرد. 

از سوی دیگر این پرکاری دولت سیزدهم منحصر در رئیس‌جمهور نیست و وزرای دولت نیز بلافاصله بعداز رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی، عملگرایی خود را نشان داده و بدون فوت وقت مشغول به کار شدند.

تعدادی از وزرا بعداز اعلام نتایج رأی اعتماد، در همان شب و به دور از تشریفات مرسوم به محل کار خود مراجعه کرده و خدمت خود را آغاز نمودند.

این هماهنگی و یک‌دستی مجموعه دولت در شعار و عمل، از همراهی کابینه با روحیه و شعارهای رئیس‌جمهور در ایام انتخابات حکایت دارد.

البته باید این را هم افزود که می‌شد در بعضی از بخش‌ها از افراد توانمندتر و بهتری استفاده کرد و نیروهای قوی‌تری را برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. اما همین ترکیب کابینه نیز امیدها را نسبت به ایجاد تحول و بهبود وضعیت کنونی زنده کرده است. هرچند یقیناً در این مورد ملاحظاتی از جانب رئیس‌جمهور وجود داشته که این‌گونه 

با وجود این، انقلابی بودن، جوان بودن و وجود انگیزه لازم و کافی برای ایجاد تحول و تغییر وضعیت نامطلوب کشور از صحبت‌ها و مصاحبه‌های اولیه وزرای دولت سیزدهم نیز مشخص است.

همه اینها از روی کار آمدن دولتی متفاوت از آنچه در هشت سال گذشته شاهد بودیم، خبر می‌دهد و چه بسا می‌توان با خیال آسوده و بدون نگرانی خاطر، صبح‌های جمعه از خواب بیدار شد؛ چرا که دیگر «آن مرد که صبح جمعه از بحران خودساخته با خبر می‌شد، رفته است»

در هر صورت، امیدواریم این منش متواضعانه و خدمتگزارانه دولت سیزدهم که سلوک و روش دولت خدمتگزار شهیدان رجایی و باهنر را در اذهان زنده می‌کند، تا پایان دوره چهار ساله باقی بماند و بعد از دوره‌ای سخت و طاقت فرسا شاهد دولتی باشیم که با کارآمدی و روحیه انقلابی آنچه شایسته‌ی مردم است را رقم بزند. ان‌شاءاللّه.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdceve8o.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما