قم نيوز : اظهارات توهین آمیز فردی نسبت به صحبت‌های حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره روابط با کشورهای جهان تبدیل به دستاویز جدیدی برای اصلاح‌طلبان شده تا بار دیگر در دوقطبی‌ها کاذب و مخرب مورد علاقه خود بدمند
بازخوانی تاریخ؛ وقتی اصلاح‌طلبان آیت الله صافی گلپایگانی را مجبور به استعفا کردند
بازخوانی تاریخ؛ وقتی اصلاح‌طلبان آیت الله صافی گلپایگانی را مجبور به استعفا کردند
به گزارش قم نیوز اصلاح‌طلبان که در تهمت و توهین به علما و مراجع تقلید کارنامه‌ی درخشانی دارند، این روزها به بهانه‌ی اظهارات توهین آمیز و برخورد غلط و نابجای فردی نسبت به صحبت‌های حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به رئیس مجلس درباره روابط با کشورهای جهان، عَلَم حمایت از مرجعیت را در دست گرفته‌اند و امیدوارند با فراموشی تاریخی جامعه نسبت به رفتارهایی که در طول سال‌های گذشته داشته اند، بتوانند در موج دوقطبی‌های کاذبی که همواره به دنبال آن هستند بدمند و از این نمد کلاهی برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد خود خصوصاً در هشت سال گذشته، ببافند.

فقط برای نمونه کافی است به بازخوانی برخورد این طیف سیاسی در دهه ۶۰ با این عالم عالیقدر پرداخت تا متوجه شد سابقه تاریخی این طیف در مواجهه با علما، چیزی غیر از حمایت کنونی‎ آنهاست.

 اصلاح‌طلبان امروز که در دهه ۶۰ در لباس جناح چپ فعالیت می‌کردند، در حمایت از دولت چپ‌گرای موسوی با فشارهای خود کاری کردند که آیت‌‎الله صافی گلپایگانی مجبور شود از دبیری شورای نگهبان استعفا دهد و از آن روز به بعد و بعد از اتفاقات مربوط به انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی، در متن سیاست کشور حضور نداشته باشد.

انتخابات مجلس سوم و تخلفات دولت چپی در اجرای انتخابات
در ایام انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی، به دلیل تخلفات متعدد هیئت اجرایی انتخابات در حوزه تهران، از جمله دستکاری نتایج برخی صندوق‌ها و دستگیری و حبس تعدادی از ناظران شورای نگهبان، این شورا خواستار بازشماری تعدادی از صندوق‌ها شد. از سوی دیگر جناح چپ برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات دولت در جریان انتخابات، شایعه کردند که شورای نگهبان قصد ابطال انتخابات تهران را دارد.

به دنبال این جوسازی‌ها اعضای شورای نگهبان به محضر حضرت امام خمینی رحمت الله علیه شرفیاب شدند. در این دیدار اعضای شورای نگهبان شرحی از مسائل و مشکلات پیش آمده در جریان انتخابات را خدمت ایشان ارائه داده و خواستار بازشماری تعدادی از صندوق‌های مشکوک شدند.

حضرت امام هم ضمن تاکید بر موقعیت حساس کشور و شرایط جبهه‌ها تاکید کردند که:«حق شورای نگهبان است که چنین کند و باید شما این کار را انجام دهید. منتها آنچه من می‌گویم، این است که کار به شکلی انجام شود که به روزی که برای برگزاری مرحله ی دوم انتخابات میان دوره‌ای اعلام شده است، لطمه نخورد».

به این ترتیب قرار شد شورای نگهبان صندوق‌های مدنظر را از هیئت اجرایی انتخابات تحویل گرفته و بازشماری کنند. اما هیئت اجرایی حاضر به تحویل صندوق‌های موردنظر شورای نگهبان نشد و درنهایت با حکم حکومتی حضرت امام خمینی، صحت انتخابات تهران اعلام شد.

به دنبال این اتفاقات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نتوانستند این وضعیت را تحمل کنند و از دبیری شورای نگهبان استعفا کردند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbagb85rhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما