پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 103394
منبع : قم نیوز

امین فردین، دروغگویی که شطرنج را کثیف بازی می‌کند!

قم نيوز : چندی است که امین فردین، خبرنگار سابق صدا و سیما، در فضای مجازی اخباری علیه افراد مختلف منتشر می‌کند که اکثرا با دروغ به هم آمیخته است. در این گزارش فعالیت‌های وی در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته است.
امین فردین کیست و چه کارهایی کرده است؟
امین فردین کیست و چه کارهایی کرده است؟
به گزارش قم نیوز این روزها ضریب نفود فضای مجازی در کشور ما بسیار بالا است، از دانش‌آموزان و دانشجویان که بخاطر همه‌گیری کرونا بصورت آنلاین در کلاس حاضر می‌شوند، تا کسب و کارهای مختلف و حضور پدرها و مادرها.

در این بین رسانه‌های مجازی نقش قابل توجهی در انتشار اخبار صحیح دارند، از خبرگزاری و پایگاه‌های اطلاع رسانی تا کانال های تلگرامی. اما در این بین ما شاهد اخبار زرد و حاشیه سلبریتی‌ها هم هستیم.

بسیاری از این رسانه‌ها برای جذب بیشتر مخاطب، بعضی اوقات اقدام به انتشار اخبار زرد می‌کنند ولی در این بین یک کانال یوتیوب به اسم «رسانه پشت پرده» وجود دارد که مالک آن یکی از خبرنگاران استانی سابق صدا و سیما است. امین فردین؛ فردی که اقدام به ساخت ویدیو در مورد سلبریتی ها و افراد معروف و در بعضی اوقات سیاسیون می‌کند.

امین فردین (متولد 29 شهریور ۱۳۷۰) خبرنگار سابق صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و مرکز خوزستان و خبرنگار سابق باشگاه خبرنگاران جوان است که سالها به خبرنگاری، ﺗﻬﻴﮥ فیلم و مستند و تدوین و ویرایش تصویر برای این نهاد مشغول بوده و در سالﻫﺎی ۸۸ تا ۹۰ بارها به عنوان بهترین خبرنگار و تدوینﮔﺮ از سوی مراکز وابسته به صدا و سیما، جوایز متعددی را دریافت کرده است. 

وی پس از خروج از ایران به آلمان مهاجرت کرده است. در ابتدا اقدام به انتشار یک اپلیکیشن در زمینه گواهینامه برای افغان‌های پناهنده کرد و بعد از مدتی با فردی به اسم پ.م از طریق انتشار اپلیکیشن‌های متفاوت اقدام به فیشینگ (خالی‌ کردن) حساب‌های بانکی مردم داخل ایران کرد و مبلغ قابل توجهی را از این طریق بدست آورد.

راه‌اندازی کانال یوتیوب
دیگر وقت آن فرا رسیده بود که این شطرنج‌باز کثیف، کانال یوتیوب خود را راه اندازی کند. وی در ابتدا اقدام به انتشار ویدیوهایی در مخالفت با شبکه قمار غیرقانونی (که توسط افرادی همچون وحید خزایی، میلاد حاتمی و ... بصورت گسترده در اینستاگرام تبلیغ میشد)، کرد و با حرکات غیر اخلاقی این به اصطلاح شاخ‌های مجازی مبارزه کرد؛ ولی بصورت ناگهانی یک شب در استوری اینستاگرام پیج شخصی خودش اقدام به تبلیغ یک سایت شرطبندی کرد!

اینجا بود که مخاطبان فردین متوجه رفتار دوگانه وی شدند، کسی که تا دیروز میگفت این سایت‌ها کلاهبردار هستند و ادعای مبارزه با آن‌ها را داشت؛ حالا خود یکی از همان سایت‌ها را در صفحه شخصی خودش تبلیغ می‌کند و این سایت را مطمئن اعلام می‌کند!

این اتفاقات باعث بازخورد منفی از سوی مخاطبان شد و امین فردین دیگر تبلیغ این سایت کلاهبرداری را نکرد ولی باز هم رویکرد خود را تغییر داد. ضمن اینکه بخاطر تناقضات شخصی فردین در مبارزه و تبلیغ سایت شرطبندی؛ با عدم استقبال مخاطبین مواجه شد! پس وظیفه دیگری برای کمک به شبکه سایت‌های شرطبندی و قمار را بر عهده گرفت.

این بار امین فردین اقدام به دوستی با افرادی که مبلغ سایت های شرطبندی غیر قانونی بودند،کرد. افرادی مثل میلاد حاتمی، وحید خزایی، پویان مختاری، دنیا جهانبخت و ... با لایوهایی (پخش زنده) که خلاف قوانین، عرف و شرع بود اقدام به جذب مردم برای سایت‌های شرطبندی غیرقانونی خود می‌کردند. اتفاقاتی نظیر برهنه کردن دختران، رقص عریان دختران و ... بخش کوچکی از این رفتارهای کثیف این افراد بود.

عده ای معتقد هستند که فردین جذب شبکه قمار غیر قانونی شد و از جانب این شبکه مبالغ قابل توجهی دریافت کرده است که علاوه بر اینکه دیگر در مورد کلاهبرداری این شاخ‌های مجازی صحبت نکند، اقدام به سفید کردن و قبح‌زدایی رفتار آنها و همچنین ایجاد جنجال برای جذب بیشتر مخاطب کند.

کار تا جایی جلو رفت که در نوروز ۹۹ که کرونا تمام کشور را فرا گرفته بود و کشور در قرنطینه بود، فردین هر شب لایوهای چند ساعته با این کلاهبرداران برگزار می‌کرد، افرادی که جیب مردم ایران را خالی کردند و به ثروت‌های افسانه‌ای از راه‌های غیرقانونی مانند سایت‌های شرطبندی و قمار غیرقانوی دست پیدا کردند.

میلاد حاتمی پس از دستگیری و انتقال به ایران در صدا و سیما اعلام کرد که امین فردین طراح دعواهای ساختگی بین شاخ های اینستاگرامی بوده است و کاملا واضح بیان کرد که فردین با شبکه قمار غیر قانونی همکاری می‌کند.


انتشار اخبار جعلی در مورد سلبریتی ها و دروغ پردازی
فردین در کنار همکاری با شبکه قمار اقدام به تولید ویدیوهای متعددی درباره بازیگران و فوتبالیست‌ها کرده است. وی معتقد هست اخباری که در ویدیوها منتشر می‌کند کاملا صحیح است اما بارها دروغ و کذب بودن این اخبار ثابت شده است. 
خوک شطرنج نه به اخلاق پایبند است، نه قانون، نه شرع و مقدسات؛ به عنوان مثال وی اقدام به انتشار عکس‌های دو دختر دوقلوی بازیگر که زیر سن قانونی بودند کرد و باعث حذف این دو دختر از یک سریال محبوب شد.

پس از فوت مرحومه «آزاده نامداری» اقدام به انتشار ویدیو و بیان شایعات متعدد کرد ولی باز هم این کار را برای یک بازیگر دیگر تکرار کرد.فردین با ساخت یک ویدیو و گفتن حرف‌هایی در مورد مرحومه «زهره فکور صبور» باعث شد تا این بازیگر با مشکلات متعددی مواجه شود تا جایی که بسیاری خودکشی خانم فکور صبور را بخاطر انتشار حرف های دروغ ویدیو امین فردین میدانند.

امین فردین در مدت ۲۴ ساعت، ۴ ویدیو در مورد این مرحومه تولید کرد و روی این موج سوار شد تا بازدیدهای بیشتری را صاحب شود.

تولید ویدیو و کسب درآمد به چه قیمتی؟
سیستم پلتفرم یوتیوب به این صورت است که به ازای هر بازدید از ویدیوهای کانال شما، مبلغی به شما تعلق می‌گیرد و هرچقدر بازدید بیشتر باشید صاحب کانال پول بیشتری می‌گیرد.
برای فردین فرقی نمی‌کند که با شایعه و دروغ، مشکلات بسیاری برای افراد پیش خواهد آمد. خواه انتشار تصاویر خصوصی دختران بازیگر زیر سن قانونی باشد، خواه مجالس و عکس‌های محافل خصوصی بازیگران روز سینما. او فقط در پی تولید ویدیو با محتوای دروغ است تا مخاطب بیشتری تا جذب کند.

آیا فردین اطلاعات درست به مخاطب می‌دهد؟
ویدیوهای این فرد متشکل از دروغ، تهمت، قصه بافی و در مواردی محدود شامل بخش کوتاهی از اخبار واقعی می‌باشد. خودش معتقد است سلبریتی‌ها از داخل کشور به او اخبار درجه یک می‌دهند. به عنوان مثال بارها اسم «علی صبوری» را در ویدیوها آورده و اعلام کرده که با وی در ارتباط است.

در انتها از شما مخاطبان می‌خواهم که ویدیوهای این فرد را مشاهده نکنید و امیدواریم که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با این فرد برخورد کرده و از طریق پلیس اینترپل برای جلوگیری از ادامه نشر اکاذیب و تحت فشار قرار دادن افراد اقدام کنند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdchwxnzk23nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

Reza
خوکا اون دنیا از دستمون شکایت می کنن که چرا بااین جانور مقایسشون کردیم !