دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 105225
منبع : قم نیوز

شبکه اجتماعی روبرد جایی برای شبکه سازی و اشتغال زایی دانشجویان 

قم نيوز : روبرد یک شبکه اجتماعی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان است تا مشکلات خود را در حین تحصیل مطرح کرده و برای آنها راه حلی پیدا کنند.
شبکه سازی دانشجویان در روبرد
شبکه سازی دانشجویان در روبرد
شبکه اجتماعی روبرد چیست؟
امروزه دانشجویان با نیازها و مشکلات زیادی در دوران تحصیل و پس از آن روبه رو هستند. عدم ارتباط هدفمند دانشجویان  و فارغ التحصیلان هم رشته با یکدیگر، عدم تطابق کورس های دانشگاهی با نیاز بازارکار و در نتیجه آشنا نبودن با فضای واقعی کار و … برخی از این دغدغه ها هستند."روبرد" با هدف برطرف کردن نیازهای تحصیلی دانشجویان و تسریع فرایند ورود آنها به بازار کار به وجود آمده است.
 
در روبرد چه اتفاقی می افتد؟
  1. ایجاد فضایی برای ارتباط دانشجویان با یکدیگر بر اساس رشته تحصیلی، دانشگاه، شهر و...
    ایجاد رزومه تحصیلی و حرفه ای
    ارائه بستری برای رفع نیازهای تحصیلی دانشجویان (مثل تبادل کتاب و جزوه، رفع اشکال و انتشار مشترک مقاله تخصصی و …)
    ایجاد بستری برای درآمدزایی دانشجویان کارجو
    انتقال تجربه و دانش از طریق انتشار پست، مقالات و …
    امکان فیلتر محتواهای فید بر اساس سلایق و موضوعات مورد علاقه کاربران
    امکان ایجاد صفحه برای معرفی و اطلاع رسانی کسب و کارها، دانشگاه ها و انجمن های دانشجویی در بین اجتماع محصلین دانشگاهی
    ثبت موقعیت کارآموزی برای جذب کارآموز از بین دانشجویان توسط کسب و کار ها و شرکت ها
    بستر اطلاع رسانی و تبلیغ هوشمند و هدفمند (به تفکیک رشته، دانشگاه، شهر و … )
 
عدم تطابق آموزه های دانشگاه و نیاز بازارکار
این عدم تطابق به یک دغدغه ی بزرگ برای مدیران ارشد شرکت ها تبدیل شده است و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که خروجی دانشگاه با نیاز بازار کار تفاوت دارد.
"شبکه اجتماعی روبرد” بستری است که افراد در آن علاوه بر تحصیلات آکادمیک دانشگاهی، می توانند در زمینه‌ی مهارت ها و تخصص های مورد نظرشان، خودشان را ارتقا دهند.
 
 ورود دانشجویان به بازارکار در روبرد

 
مشکل اصلی نبود و یا کمبود تعامل میان دانشجویان و فارغ التحصیلان هم رشته‌ با یکدیگر است؟
 
دانشجویان معمولا در محیط دانشگاه با افراد محدودی در ارتباط هستند و بسیاری از اوقات نیاز دارند با دانشجویانی که مهارت های خاصی دارند در ارتباط باشند، اما به این هدف نمیرسند. زیرا تعداد افراد هر رشته در یک دانشگاه محدود است و فرد به دانشجویان دیگر دانشگاه ها و حتی فارغ التحصیلان دانشگاه خود دسترسی ندارد.
ارتباط دانشجو با فارغ التحصیلان رشته خود و سایر دانشجویان، می‌تواند در موفقیت تحصیلی و شغلی او تاثیر به سزایی داشته باشد. هر چه این شبکه سازی گسترده تر و هدفمندتر باشد و دایره ارتباطات دانشجو وسیع تر باشد، احتمال موفقیت دانشجو در دوران تحصیل و بازار کار بیشتر خواهد بود.
در این تعاملات دانشجو می‌تواند:
  1. از تجربیات فارغ التحصیلان و دانشجویانی که وارد بازار کار شده‌اند استفاده کند.
    جواب سوال های درسی خود را پیدا کند.
    مهارت های خود را به سایرین اطلاع دهد و خود را به افراد بیشتری معرفی کند.
در شبکه اجتماعی تحصیلی روبرد دانشجویان به راحتی می‌توانند کاربران مد نظر خود را پیدا کنند و با آن ها ارتباط هدفمند بگیرند و شبکه قوی ای با هم فیلدی های خود بسازند.
 
ورود به بازار کار از کارآموزی تا اشتغال و درآمدزایی
اکثر دانشجویان مهارت های مورد نیاز بازار کار را ندارند. بنابراین بهتر است به جای کمال گرایی در کسب مهارت به صورت تئوری، وارد بازار کار شوند و دوره های کارآموزی را پشت سر بگذارند. این کار باعث می‌شود دانشجو بیشتر با نیاز های بازار کار آشنا شود و بهتر و زودتر مسیر و آینده شغلی خود را مشخص کند.
اقدام به کارآموزی برای آینده شغلی دانشجو میتواند بسیار حیاتی باشد. زیرا آغاز دغدغه های دانشجویان زمانی است که فارغ التحصیل می‌شوند و هیچ رزومه و مهارتی مناسب بازار کار ندارند.
در روبرد دانشجویان می‌توانند با کسب و کارهایی که موقعیت های کارآموزی خود را در روبرد ثبت کرده اند ارتباط بگیرند و روزمه تحصیلی خود را ارسال کرده و اقدام به شروع کارآموزی کنند. همچنین می‌توانند موقعیت کارآموزی‌ای که مد نظرشان است را در قسمت کارجویان ثبت کنند تا رزومه آنها به بیزینس های مرتبط اطلاع رسانی شود.
 
نبود فضایی برای معرفی دانشجویان نخبه و با مهارت
دانشجویان می‌توانند با ایجاد رزومه حرفه ای از خود در شبکه اجتماعی تحصیلی روبرد خود را در یک فضای حرفه ای معرفی کنند تا هم دانشجویان از مهارت های او مطلع شوند و هم شانس دریافت پیشنهاد کاری مرتبط و ورود به بازار کار او افزایش پیدا کند.
 
 ساخت اکانت در شبکه اجتماعی روبرد بسیار راحت است. برای ورود به روبرد "اینجا" کلیک کنید.

خبرنگار: فاطمه ندیمی

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdccipqsp2bqxi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما