سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 105335
منبع : قم نیوز

راهنمای سوغات و صنایع دستی شهر نوشهر

قم نيوز : به فکر سفر به یکی از شهرهای شمالی هستید اما نمی‌دانید که کدام شهر می‌تواند مقصد مناسبی باشد؟
راهنمای سوغات و صنایع دستی شهر نوشهر
راهنمای سوغات و صنایع دستی شهر نوشهر
نوشهر یکی از شهرهایی است که می‌توانید سفری به یاد ماندنی و فراموش نشدنی به شمال کشور را تجربه کنید. نوشهر نام شهری در شمال ایران است که در استان مازندران قرار گرفته است. جالب است بدانید که نوشهر یکی از سه بندر معروف شمال است و توانسته طرفداران زیادی داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های نوشهر این است که این شهر از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل متصل است و کمتر شهری به این صورت است. با اجاره ویلا نوشهر لب دریا جاباما می‌توانید سفری فراموش نشدنی به نوشهر داشته باشید؛ اما سوغاتی های این شهر کدام هستند؟ در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم.

سفر به شهر زیبای نوشهر
نوشهر یکی از شهرهای بندری ایران است که در استان مازندران قرار دارد. اگر از افرادی هستید که هم به دریا و هم به جنگل علاقه دارید، نوشهر را از دست ندهید! چرا که نوشهر از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل وصل شده است. بنابراین اگر اهل جنگل نوردی هستید و می‌خواهید از ساحل دریای خزر هم لذت ببرید، نوشهر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. جالب است بدانید که این شهر در نزدیکی تهران قرار دارد و اگر ساکن پایتخت هستید، می‌توانید آخر هفته خود را هم برای سفر به آن برنامه ریزی کنید. طبیعت نوشهر بسیار زیبا و جذاب است و از یادتان نمی رود.

نوشهر یکی از شهرهای شمالی است که از آلودگی هوا دور است. در این شهر تا چشم کار می‌کند، طبیعت بسیار جذاب و زیبا است و هیچ خبری از دود، دم و آلودگی نیست. این شهر در منطقه کوهستانی قرار گرفته است و خوشبختانه مانند شهرهای دیگر شمالی گرم و شرجی نیست. البته در فصل تابستان هوای این منطقه هم کمی گرم و شرجی است، اما نه مانند شهرهای دیگر شمال ایران. بهترین فصل برای سفر به نوشهر پاییز است! چرا که رنگ برگ درختان در این فصل زرد و نارنجی هستند و شما می‌توانید از دیدن منظره رنگارنگ و ریزش برگ‌های درختان جنگل در این منطقه لذت ببرید. با اجاره ویلا استخر روباز شمال جاباما می‌توانید سفر لذت بخش تری به این منطقه داشته باشید.

سوغات نوشهر کدام هستند؟
اگر به نوشهر سفر کرده اید و می‌خواهید از این منطقه سوغاتی تهیه کنید، این سوال برایتان پیش می‌آید که بهترین سوغاتی های این منطقه که بتوانید برای دوستان و خانواده خود خریداری کنید کدام هستند. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی 6 مورد از بهترین سوغاتی های شهر نوشهر بپردازیم که می‌توانید آن را خریداری کرده و دوستان خود را خوشحال کنید:

●برنجک
یکی از بهترین و خوشمزه ترین سوغاتی های نوشهر، برنجک است. برنجک در واقع یکی از شیرینی های محلی این منطقه است و توانسته نظر بسیاری از گردشگران و مسافران این شهر را به خود جلب کند. این شیرینی از مواد مقوی و خوشمزه ای تشکیل شده است که در نهایت باعث خوشمزه شدن آن هم می‌شود. از مهم ترین مواردی که در برنجک نوشهر وجود دارد می توان به برنج، شکر، روغن، آبلیمو و آب اشاره کرد. جالب است بدانید که این شیرینی از شیرینی های خاصی است که در مهمانی ها و تشریفات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوغات نوشهر برنجک

●پشت زیک
نوشهر شهری است که در آن شیرینی های بسیار خوشمزه ای وجود دارد و علاوه بر برنجک، شیرینی های دیگری هم وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی که در این شهر یافت می‌شود، پشت زیک است. این شیرینی از سوغاتی های این شهر است و بسیاری از گردشگران هنگامی که از این شهر خارج می‌شوند، این شیرینی را به عنوان سوغاتی شهر نوشهر برای دوستان و خانواده خود می‌برند. این شیرینی شباهت بسیار زیادی به سوهان دارد اما از نظر مواد تشکیل دهنده متفاوت است. از مهم ترین مواد تشکیل دهنده آن می توان به کنجد، عسل، کره، شکر، گردو، هل و زعفران اشاره کرد.

سوغات نوشهر پشت زیک

●آغوز نان
نام آغوز نان به گوشتان خورده است؟ حتی ممکن است این شیرینی خوشمزه را خورده باشید. یکی دیگر از سوغاتی هایی که در شهر نوشهر یافت می شود، آغوز نان است. این شیرینی به قدری خوشمزه و زیبا است که در مهمانی ها و مراسم‌های لاکچری این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر هنگامی که گردشگران به این شهر مراجعه می‌کنند، آغوز نان را به عنوان سوغاتی خریداری می‌کنند. برای طبخ این شیرینی بسیار خوشمزه و مقوی از کنجد و گردو استفاده می شود. شما می‌توانید این شیرینی را در جشن های مختلف شهر نوشهر مشاهده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

سوغات نوشهر آغوز نان

●رشته به رشته
شیرینی های خوشمزه نوشهر تمامی ندارد و هر چقدر جلوتر می رویم، با شیرینی های بیشتری در این شهر آشنا می‌شویم. یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه شهر نوشهر که طرفداران زیادی دارد، رشته به رشته است. این شیرینی در میان محلی های نوشهر طرفداران زیادی دارد و دلیل آن هم طعم و مزه بسیار عالی آن است. برای تهیه این نوع شیرینی در نوشهر، از مواد مغذی و مفیدی استفاده می شود که از مهم ترین آن ها می توان به خاک قند، گردو، آرد برنج و روغن اشاره کرد. وجود این مواد در رشته به رشته باعث شده تا به یکی از خوشمزه ترین شیرینی های این منطقه تبدیل شود.

سوغات نوشهر رشته به رشته

●قماق
اگر سوغاتی های قبلی شما را راضی نکرد و به دنبال یک سوغاتی خوشمزه تر هستید، شیرینی قماق را امتحان کنید. این شیرینی از دیگر شیرینی های خوشمزه نوشهر محسوب می‌شود و شما می‌توانید آن را به عنوان سوغاتی برای دوستان یا خانواده خود هدیه ببرید. جالب است بدانید که این نوع شیرینی با وجود شیرین بودن فاقد شکر است. در واقع شیرینی آن خیلی زیاد نیست و همین مسئله باعث شده تا به یکی از شیرینی های مورد علاقه افراد مختلف در نوشهر تبدیل شود. آرد گندم، تخم مرغ، جعفری، شوید، گردو و شنبلیله از مهم ترین موادی است که برای تهیه این شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

●صنایع دستی نوشهر
یکی دیگر از سوغاتی هایی که می‌توانید از شهر نوشهر تهیه کنید، صنایع دستی این منطقه است. اگر نمی‌خواهید شیرینی و خوراکی های خوشمزه این شهر را سوغاتی ببرید، به دنبال خرید صنایع دستی این شهر باشید. شما می‌توانید انواع صنایع دستی زیبا و دیدنی این شهر را برای دوستان و خانواده خود خریداری کنید. حتی می‌توانید از این صنایع دستی برای تزئین خانه خود استفاده کنید و محیط جذابی را در آن جا ایجاد کنید. اقلامی نظیر، حصیر بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی و سفالگری از صنایع دستی زیبای این منطقه به حساب می آید.

اگر قصد سفر به نوشهر را دارید، می توانید از جاباما اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید. برای اجاره اقامتگاه از جاباما کافی است وارد لینک https://www.jabama.com/ شوید و بر اساس شرایط و بودجه خود یکی از اقامتگاه ها را رزرو کنید. همچنین در صفحه هر اقامتگاه تصاویر و اطلاعات واقعی هر اقامتگاه وجود دارد و می توانید به راحتی در مورد آن تصمیم بگیرید. همچنین مسافران قبلی هر اقامتگاه نظر خود را در صفحه آن درج کرده اند و می توانید بر اساس آن ها هم تصمیم بگیرید.
 
انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcexn8znjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما