شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 108850

 چطور حیوان خانگی‌مان را به سفر استانبول ببریم؟

قم نيوز : برخی از افراد به دلیل شرایطی که دارند تمایل دارند خانه و کاشانه خود را به استانبول منتقل کنند؛ گاهی پیش می‌آید افرا علاقه‌مند هستند حیوان خانگی خود را نیز به استانبول ببرند. البته این کار قوانین مشخصی دارد که برای ورود حیوانات خانگی به این شهر باید به آن‌ها توجه کنید.
بردن حیوانات خانگی به هواپیما
بردن حیوانات خانگی به هواپیما
آیا شما نیز مثل درصد زیادی از افراد مایل هستید حیوان خانگی خود را به خارج از کشور ببرید؟ شما می‌توانید پس از تهیه بلیط تهران استانبول با پرداخت یک هزینه اضافی دیگر، حیوان را همراه خود ببرید. شما می‌توانید با حیوان خانگی خود لذت و تجربه سفر کردن را دلنشین‌تر کنید.

پذیرش حیوانات خانگی در هواپیما
شما عزیزان می‌توانید پس از خرید و آماده‌سازی خانه خود در کشور ترکیه، حیوان خانگی خود را از طریق هواپیما به این کشور منتقل کنید. اولین نکته‌ای که باید برای بردن حیوانات خانگی به این کشور توجه کنیم این است که شما اقدامات لازم برای اخذ شهروندی در ترکیه را انجام دهید.
بهتر است قبل از سفر، تمامی کار‌های لازم برای حیوان خانگی و مکان آن در داخل هواپیما را انجام دهید تا حین سفر مشکلی برای شما و حیوانتان ایجاد نشود. لازم به ذکر است بر اساس نوع هواپیما برای تعداد حیوانات خانگی سقف پذیرش وجود دارد. همیشه روی قفس حیوان خود تمامی اطلاعات لازم از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن در دسترس و تعداد آن را مشخص کنید.

زمانی که برای کار‌های پذیرش حیوان اقدام می‌کنید، برگه سلامت حیوان و واکسیناسیون آن را به همراه داشته باشید. شما باید دقت داشته باشید که حیوانات خانگی جز هزینه‌های حق حمل نبوده و شما علاوه بر هزینه بلیط هواپیما، تابع هزینه حمل حیوان خانگی نیز هستید. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب سایت علاوه بر قیمت بلیط هواپیما از قیمت حمل حیوان خانگی خود نیز مطلع شوید.

مدارک لازم برای بردن حیوان خانگی به استانبول
در ادامه مقاله کلیه مدارکی که برای انتقال حیوان خانگی شما نیاز است را بیان می‌کنیم. شما با تهیه کامل این مدارک می‌توانید به آسانی یک سفر مهیج برای خود و حیوانتان رقم بزنید.

بلیط تهران استانبول

شناسنامه
اولین مدرکی برای انتقال حیوان خانگی شما نیاز است، شناسنامه حیوان است. شما با استفاده از شناسنامه حیوان هویت او را مشخص کرده و کار‌های سفر او را انجام می‌دهید.
نکته مهم: اگر حیوان شما شناسنامه ایرانی داشته باشد، هزینه گمرکی برای او صفر می‌شود؛ اما در صورت صادر کردن شناسنامه‌های خارج از کشور، می‌بایست هزینه موردنظر را به گمرک پرداخت نمایید.
شما صاحبان حیوانات خانگی می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های دامپزشکی معتبر، شناسنامه حیوان خود را دریافت کنید؛ پس از معاینه و تشخیص سلامت حیوان شما، شناسنامه او صادر می‌شود.

دریافت گواهی سلامت
همیشه به خاطر داشته باشید برای بردن حیوان خانگی خود به استانبول، باید دو هفته از زمان آخرین واکسیناسیون حیوان خود گذشته باشد. چنانچه شما تمایل داشته باشید از این زمان تعیین شده زودتر سفر کنید باید حیوان خود را در فروشگاه قرنطینه کرده تا سلامت کامل او تأیید شود.

میکروچیپ
سومین مدرک لازم برای انتقال حیوان از کشور به استانبول، میکروچیپ است. در این مرحله ریزتراشه‌های کوچکی به زیر پوست حیوان شما تزریق می‌شود. معمولاً این تراشه‌ها شامل یک کد ۱۵ رقمی هستند که روی این تراشه مشخصات و اطلاعات لازم درباره حیوان شما درج شده است.

بردن حیوان خانگی با هواپیما
شما برای اینکه بتوانید حیوان خود را به داخل هواپیما ببرید باید از جعبه‌های مخصوص این کار استفاده نمایید. حیواناتی که نهایت تا ۸ کیلوگرم وزن داشته باشد، مجاز هستید به قسمت داخلی هواپیما ببرید. شما باید اندازه باکس خود را استاندارد تهیه نمایید تا حیوان به راحتی درون باکس قرار بگیرد و تهویه هوای مناسبی برای او وجود داشته باشد.

بلیط استانبول به تهران

شما می‌توانید با شرکت هواپیمایی خود تماس گرفته و برای خرید این نوع باکس‌ها با آن‌ها هماهنگ کنید؛ چرا که برخی از شرکت‌ها به دلیل غیر استاندارد بودن باکس، اجازه ورود حیوان به داخل هواپیما را نمی‌دهند.

هزینه بردن حیوان خانگی به استانبول
شما باید برای بردن حیوان خانگی خود به استانبول هزینه‌ای را علاوه بر بلیط هواپیما پرداخت کنید. شما می‌توانید میزان دقیق هزینه‌ها را از آژانس هواپیمایی خود مطلع شوید. بهتر است قبل از سفر، از میزان هزینه لازم برای انتقال حیوان آگاه شوید تا بتوانید بودجه سفر خود را افزایش دهید.

کلام آخر
شما می‌توانید برای داشتن یک سفر مهیج و لذت بخش حیوان خانگی خود را به استانبول ببرید؛ اگر هدف شما اقامت دائمی در این کشور است باید ابتدا اقدامات اخذ شهروندی در این کشور را انجام داده، سپس اقدام به بردن حیوان خود کنید. برای انتقال حیوان خود مدارکی از جمله شناسنامه، گواهی سلامت و... واجب و ضروری است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌های معتبر از شرایط لازم و میزان هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، آگاه شوید.

اگر سؤال یا نکته‌ای ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید در قسمت کامنتها برای ما مطرح نمایید. از اینکه از ابتدا تا انتهای مقاله ما را همراهی کرده‌اید، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای پیام / ۱۰۹





 
https://qomnews.ir/vdcjioevyuqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما