سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 32770
قم نگار گزارش می‌دهد

خندوانه غرق اشک شد/ شهیدان زنده میهمان خندوانه

قم نيوز : قم نگار: وقتی عطر دفاع مقدس خندوانه را هم در برمیگیرد و خندوانه تریبونی می‌شود برای کسانی که سال هاست خنده را بر لب‌های مردم سرزمین نگه داشته‌اند و خود در درد و غم و تنهایی غرق شده‌اند.
خندوانه غرق اشک شد/ شهیدان زنده میهمان خندوانه
به گزارش قم نگار، برنامه خندوانه که تحولی در برنامه‌های طنز صداو سیما ایجاد کرده است، به مناسبت هفته دفاع مقدس میزبان جانبازان اعصاب و روانی بود که سال هاست درد، خنده را بر لب‌هایشان خشکانده است و امروز تاوان خنده‌هایی را می‌دهند که بر لب‌های مردم نشانده‌اند.

مردم این سرزمین سال هاست وامدار خنداننده‌های برتری هستند که تمامی هستی خود را در راه استمرار خنده مردم داده‌اند ودر این راه روان خود را هم از دست داده‌اند و حالا باید به زور ده‌ها نوع قرص و دارو روز را به شب برسانند.

رامبد جوان به عنوان هنرمندی که سال‌ها اثرهای فاخری از خود را در صحنه سینما و تلویزیون ثبت کرده است و در لباس‌های مختلف برای شادی مردم تلاش کرده است، حالا با ساخت برنامه‌ای به نام خندوانه توانسته است تحولی در نوع برنامه‌های طنز صداو سیما ایجاد کند.

خندوانه تنها برنامه تلویزیونی است که توانسته است در این سال‌ها به رکورد بینندگان برنامه ۹۰ نزدیک شود ومخاطب میلیونی جذب کند اتفاقی که برای برنامه‌ای که تنها یک سال از آغاز آن می‌گذرد بسیار تحسین برانگیز است.

خندوانه در حالی رقیبی مطرح برای برنامه ۹۰ در سطح برنامه‌های پرطرفدار صداو سیما شده است که برنامه ۹۰ سال هاست که از آغاز آن می‌گذرد و تنها یک شب در هفته و آن هم از شبکه ۳ که یک شبکه ملی است پخش می‌شود، اما برنامه خندوانه که برنامه‌ای روتین است و هر شب پخش می‌شود تنها یک سال از آغاز آن گذشته و ازشبکه غیرملی یعنی شبکه نسیم پخش می‌شود.

برنامه خندوانه که البته اخیرا و با شروع مسابقه خنداننده بر‌تر افراد بسیار تلاش کردند که آن را وارد حاشیه کرده و با مطرح کردن حواشی آن را وارد بازهای سیاسی کثیف خود کنند؛ تلاش کرده است وقتی که مردم غرق در مشکلات اقتصادی هستند و بار مشکلات خنده را بر لب‌ها خشکانده است ساعتی دل‌ها را شاد کرده و خنده را به لب‌ها بازگرداند.

پیامک‌های میلیونی مسابقه خنداننده بر‌تر و رقابت‌های حساسی که بین شرکت کنندگان وجود دارد و همچنین فراگیری بسیار زیاد آن در دنیای واقعی و فضای مجازی نشان از موفقیت این برنامه در اهداف خود دارد.

برنامه خندوانه که از ابتدا از هر گونه موضع گیری سیاسی به دور بوده و سعی کرده است به هیچ وجه در این مسائل ورود نکند حالابه لطف برخی از افراد که همواره برای تخریب موفقیت دیگران گوی سبقت را از هر کسی می‌ربایند حواشی برای این برنامه مطرح شده است؛ تا حدی که زندگی شخصی شرکت کنندگان خنداننده بر‌تر را هم در برگرفته است و صفحه‌های مجازیشان عرصه بی‌حرمتی‌ها به خود آن‌ها و خانواده‌شان شده است.

خندوانه‌ای که در طول یک سال علاوه بر خنداندن مردم یاد آور بسیاری از ارزش‌ها بوده است و همواره از ادب و احترام و رعایت حق مردم سخن گفته است، یاد و نام شهدای غواص، ترویج ازدواج آسان، دعوت مردم به صرفه جویی در مصرف آب، تشویق مردم به کتاب خوانی، توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و گرامی داشت دفاع مقدس و دعوت از جانبازان اعصاب و روان تنها بخشی از ارزش‌هایی است که خندوانه در نهادینه کردن آن تلاش می‌کند.

قطره قطره، عنوان کمپینی است که خندوانه در بحران کم آبی برای صرفه جویی روزی یک قطره آب در سطح کشور به راه انداخته است و هنرمندان، سیاستمداران و ورزشکاران بسیاری از آن حمایت کرده و اعضای آن از مرز دومیلیون گذشته است.

حالا با فرارسیدن هفته دفاع مقدس سرتاسر کشور صحبت از شهدا و مجاهدینی است که برای حفظ و حراست از مرزهای وطن نشستن را تاب نیاوردند و ایستاندند و به راه افتادن و امروزهر کسی به سهم خود تلاش می‌کند که قدردان این بزرگمردان باشد و خندوانه هم این راه را برگزیده است، راه شادی مردم که جهادی است در راه خدا و در آستانه هفته دفاع مقدس از جانبازانی یاد کرد که ممکن است حتی بعد از این برنامه خندوانه رابه یاد نیاورند.

مردان بزرگی مانند محمد ماکویی دانشجوی عمران در انگلیس که به گفته پژمان آقایی پزشک بیمارستان میلاد در شهریار، از ابتدای جنگ به ایران می‌آید و به جبهه می‌رود و از سال ۶۳ به علت جانبازی از ناحیه اعصاب و روان در بیمارستان بستری است.

بزرگ مردانی که بسیاری از آن‌ها در طی این سال‌ها فراموش شده‌اند و مسئولان تنها در هفته دفاع مقدس به حال آن‌ها رسیدگی کرده و در طول سال از آن‌ها یادی نمی‌کنند و حراست از نام آن‌ها را تنها وظیفه بنیاد شهید می‌دانند.

خندوانه اثبات کرده است که خنداندن و شاد کردن مردم عبادت و بخشی از اسلام و مسلمانی است و هنوز هم می‌توان سالم خندید و سالم خنداند و صداو سیما جمهوری اسلامی ایران هم برای دور کردن مردم از برنامه‌های بی‌ارزش ماهواره نیازمند تولید هر چه بیشتر این گونه برنامه‌های ارزشی است.

وجیهه غلامحسین زاده

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdciuyap.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما