چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 98080

موقوفات جدید آستان مقدس بانوی کرامت در قم و گیلان

قم نيوز : مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر بانوی کرامت از وقف املاکی در دو استان قم و گیلان ویژه حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبرداد و گفت: یکی از این موارد یک باب منزل مسکونی در شهرک بنیاد قم است که به نیت کمک به زائران نیازمند، یتیمان، بی‌پناهان و مستمندان و مازاد آن برای مصرف در امور فرهنگی و قرآنی وقف بانوی کرامت شده است.
موقوفات جدید آستان مقدس بانوی کرامت در قم و گیلان
موقوفات جدید آستان مقدس بانوی کرامت در قم و گیلان
به گزارش قم نیوز مجید اسلامی پناه به معرفی موقوفات جدید آستان مقدس بانوی کرامت پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته پلاک هایی مسکونی در دو استان قم و گیلان وقف حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده است.

وی اضافه کرد: یکی از موارد شش دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی واقع در شهرک بنیاد قم است که به نیت کمک به بی‌پناهان و مستمندان و مازاد آن برای مصرف در امور فرهنگی و قرآنی وقف حضرت فاطمه معصومه(س) شده است.

مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: مورد مشابهی هم یک دانگ مشاع از شش دانگ یک باب منزل در بخش شش گیلان است که به آستان مقدس حضرت معصومه(س) هبه شده است.

وی افزود: وقف در روایات به صدقه جاریه تعبیر شده است که حتی بعد از مرگ انسان برای انسان حسنه به همراه دارد به‌ویژه که وقف برای نیات عام المنفعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) صورت گیرد.

اسلامی پناه ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س) تمام تلاش خود را برای عمل به نیات واقفین انجام و برای این منظور اداره املاک و موقوفات حرم مطهر تشکیل شده و به بهترین شیوه موقوفات را اداره و بهره‌برداری و در مسیر نیات واقفان صرف می‌کند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdce778o.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما