قم نيوز : با شروع خاموشی‌های روزانه در سطح استان قم، مردم‌ متوجه شدند که تابستان سختی پیش‌رو دارند. هرچند شرکت توزیع نیروی برق استان قم تلاش کرد که با ارائه جدول‌های روزانه‌، آمادگی لازم را برای مواجهه با خاموشی‌های احتمالی ایجاد کند اما این‌طور به نظر می‌رسد که با وجود این جدول‌، مردم همچنان سردرگم هستند و نمی‌دانند دقیقاً چه زمانی احتمال دارد در محل سکونت شان برق قطع شود.
بازهم شکایت مردم از قطعی برق/ سردرگمی مردم با وجود جدول خاموشی های روزانه
به گزارش قم نیوز، فصل گرما در قم از روزهای آغازین اردیبهشت شروع می‌شود. روزهایی که مردم آرام آرام کولرهای منازل و محل کار خود را آماده می‌کنند تا به استقبال گرمای طاقت فرسای قم بروند.

امسال اما به جز گرما، شهروندان قمی یک دغدغه‌ی دیگر هم دارند؛ قطعی گاه و بی‌گاه برق!

بیش از یک ماه از شروع خاموشی‌های روزانه در قم می‌گذرد. روزهایی سخت برای مردم که دقیقاً نمی‌دانستند چه زمانی برق قطع می‌شود و قطعی برق تا کی ادامه دارد. 

در روزهای آغاز خاموشی های گسترده، صنایع قم متحمل آسیب‌های جدی شدند و گزارش‌های آتش‌سوزی در اثر نوسانات برق حسابی سر آتش‌نشانی قم را شلوغ کرده بود. تا جایی که مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در روز چهارم خرداد از وقوع ۴۸ حادثه و آتش‌سوزی در ۲۴ ساعت خبر داد. خبری که هشداری جدی هم برای شرکت توزیع نیروی برق استان قم بود و هم برای مردم و صاحبان واحدهای تولیدی.

شرکت توزیع نیروی برق استان قم چاره‌ی کار را در تنظیم و ارائه‌ی یک جدول برای خاموشی‌های احتمالی در طول روز دید. جدولی که به نظر می‌رسید خودش نیاز به شرح و توضیح دارد و چند روزی طول کشید تا مردم با جزئیات آن آشنا شوند. 

به هر ترتیب، شرکت توزیع نیروی برق استان قم هر روز طی اطلاعیه‌ای خاموشی‌های احتمالی در مناطق مختلف در سطح استان را ارائه می‌کرد و مردم هم بعداز کش و قوس‌هایی، بالاخره با اعداد و حروف درج شده در جدول خاموشی‌های احتمالی روزانه آشنا شدند.

بعداز گذشت بیش از یک ماه از شروع خاموشی‌های روزانه و به موازات آشنایی شهروندان با جدول‌های روزانه‌ی خاموشی‌های احتمالی و تلاش برای رعایت حداکثری و صرفه جویی در مصرف برق، خاموشی‌ها کمتر شد و مردم نیز به وضعیت عادت کرده و با اعتماد به اطلاعیه‌های شرکت توزیع نیروی برق قم، برنامه‌های خود را تنظیم می‌کردند. 

اما طی روزهای اخیر و با ورود به اولین ماه از فصل تابستان، درحالی‌که همچنان هر روز صبح اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق استان قم درباره‌ی خاموشی‌های احتمالی منتشر می‌شود، دوباره شاهد بی‌نظمی‌ در قطعی برق هستیم.

بگونه‌ای که مجددا صدای شکایت مردم بلند شده و امروز شهروندان از مناطق مختلف سطح استان طی تماس‌های متعدد با دفتر پایگاه خبری قم‌نیوز از قطعی برق خارج از برنامه و جدول ارائه شده توسط شرکت توزیع نیروی برق قم در محل کار و سکونت خود خبر می‌دهند. 

هرچند بنا به اعلام شرکت توزیع نیوری برق استان قم، امروز خاموشی طولانی‌تری نسبت به روزهای قبل در انتظار صنایع قم بود اما این شرکت اطلاعیه‌ای مبنی بر خاموشی‌های اضطراری و خارج از برنامه در مناطق مسکونی اعلام نکرده بود و همین باعث ناراحتی و سردرگمی دوباره‌ی شهروندان قمی شده است.

بگونه‌ای که در برخی از تماس‌ها، مردم از این سخن می‌گفتند که گویا جدول‌های ارائه شده از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان قم برای خود این شرکت هم اعتباری ندارد و اساساً برای رفع تکلیف، ارائه می‌شود. 

این درحالی است که زحمات شبانه‌روزی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان قم بر کسی پوشیده نیست و شهروندان قمی در این مدت شاهد خدمات نیروهای این شرکت در جهت رفاه و آسایش هرچه بیشتر خود بوده اند. 

از سوی دیگر بنا به نظر کارشناسان امر، از روز گذشته و باتوجه به افزایش دمای هوا و کمبود تولید نیروگاهی، درحالی‌که خاموشی‌های صنعتی از ساعت ١۴ تا ١٧ بوده، این برنامه تا ساعت ١٩ ادامه پیدا کرده و برنامه خاموشی‌های خانگی هم که تا ساعت ١٩ برنامه‌ریزی شده بود باید تا ساعت ۲۳ ادامه یابد. 

اما ای کاش شرکت توزیع نیروی برق استان قم تلاش بیشتری در جهت انطباق جدول ارائه شده با خاموشی‌های روزانه داشته باشد تا شاهد اینگونه گله‌مندی‌ها از سوی مردم فهیم قم نباشیم.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfyxd1.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما