يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 29137
مدیرکل منابع طبیعی قم:

عملیات ممیزی و سنددار شدن مراتع قم ‌تکمیل شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: ممیزی و سند دار شدن مراتع سبب می‌شود ‌ورود و خروج دام به مراتع بر اساس جدول بندی زمانی انجام شود و در این راستا نیز تمام مراتع قم ممیزی شده‌اند.
عملیات ممیزی و سنددار شدن مراتع قم ‌تکمیل شد
به گزارش قم نیوز احمد عفتان با اشاره به توجه به مراتع استان برای حفظ و نگهداری محیط زیست، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای انجام شده ممیزی و سند‌دار کردن مراتع است که سبب می‌شود در زمینه مراتع نیز سوءاستفاده نشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم افزود: ممیزی و سند‌دار شدن مراتع سبب می‌شود تا ورود و خروج دام به مراتع بر اساس جدول‌بندی زمانی انجام شود و از چرای بی‌رویه دام‌ها نیز جلوگیری شود که در این راستا دامداران نیز می‌توانند پروانه چرای دام را به شکل سالیانه تمدید کنند.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن مراتع به افراد متقاضی تصریح کرد: مراتع با سند رسمی مرتع‌داری ۳۰ ساله به دام دار‌ها واگذار می‌شود که این نشان دهنده برنامه‌های بلند مدت منابع طبیعی در زمینه حفظ مراتع است.

عفتان با اشاره به مبارزه با زمین خواری به عنوان یکی از رسالت‌های منابع طبیعی تاکید کرد: در این زمینه با متعارضان و متخلفان به شدت برخورد می‌شود زیرا برخی از افراد سعی در ساخت ویلا سازی دارند که باید با آن‌ها به شدت برخورد کرد و در این راستا پرونده‌های زیادی به محاکم قضایی ارجاع داده‌ شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بااشاره به تلاش برای بیان زدایی در استان قم بیان کرد: ما سه کانون‌ بحران را در قم شاهد هستیم و در کنار آن نیز دارای طول دوره گرمای زیادی هستیم که بر همین اساس باید با استفاده از کاشت گیاهان خشکی‌پسند از پیشرفت بیابان در قم جلوگیری کنیم.

وی بااشاره به احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه در قم بیان کرد: با احداث این پارک جنگلی و تعبیه فضای اسکان ویژه در‌صدد هستیم تا با پدیده گسترش بیابان در قم مبارزه کنیم که در بهمن ماه امسال ‌عملیات تکمیلی این طرح با وسعت ۳۰۰ هکتار آغاز شده است.

انتهای پیام/132
https://qomnews.ir/vdcbz8b5.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما