يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 29277
مسئول همایش‌های معاونت بین الملل حوزه علمیه:

۴ هزار طلبه آماده تبلیغ در کشورهای خارجی مشغول فعالیت هستند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول همایش‌های معاونت بین الملل حوزه علمیه با اشاره به فعالیت طلاب در زمینه یادگیری آموزش زبان گفت: بیش از ۴ هزار طلاب حوزه علمیه ما آموزش زبان دیده‌اند و آماده اعزام به کشورهای دیگر برای نشر دین هستند.
۴ هزار طلبه آماده تبلیغ در کشورهای خارجی مشغول فعالیت هستند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدمحی‌الدین قوامی با اشاره به برگزاری همایش زبان دانان حوزوی در قم اظهار داشت: ضرورت آموزش زبان در حوزه‌های علمیه و برای روحانیت یک امر اجتناب ناپذیر است و کسی آن را انکار نمی‌کند.

مسئول همایش‌های معاونت بین الملل حوزه علمیه با اشاره به اهمیت فراگیری زبان‌های دیگر کشور‌ها افزود: ائمه (ع) و آیات قرآن نیز در مورد فراگیری زبان قوم‌های دیگر تاکید دارند که در سوره ابراهیم(ع) هم آمده برای اینکه دین خداوند را نشر دهید باید به لسان‌‌ همان قوم مبلغ بفرستید تا موفق شوید.

قوامی بیان کرد: امام خمینی (ره) ۳۰ سال پیش فرمودند که اگر می‌خواهید به تبلیغ اسلام در کشورهای دیگر بپردازید باید زبان آنها را بخوبی بلد باشید که این نشان می‌دهد امام خمینی (ره) بر اهمیت فراگرفتن زبان واقف بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته جهت آموزش زبان به طلاب عنوان کرد: ما در دو سال گذشته پیگیر بودیم و اقداماتی هم صورت گرفته است اما هر میزانی کار کنیم باز هم کم است، در شهرستان‌ها نیز همانند استان قم کلاس‌هایی برای آموزش زبان‌های خارجی به طلاب برگزار کردیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم و استاد خصوصی برای آن‌ها اعزام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم که اقدام آموزش زبان به طلاب از حوزه معاونت امور بین الملل خارج شود و در اختیار معاونت آموزش قرار گیرد، به دلیل اینکه کار آموزش زبان به طلاب روی زمین نماند معاونت بین الملل حوزه آن را انجام می‌دهد.

دبیر همایش زبان‌دانان حوزه علمیه با اشاره به برگزاری همایش زبان‌دانان حوزه و اهداف برگزاری آن اظهار داشت: این همایش با هدف مطالبه مقام معظم رهبری که آن را از حوزویان خواستار هستند و ارائه ظرفیت‌های تبلیغی طلاب نیز از دیگر اهداف ما بود.

قوامی گفت: طلاب از ارگان‌ها جلو‌تر هستند و بدون اینکه از آن‌ها حمایتی صورت گیرد خودشان آموزش زبان را فراگرفتند و شور و اشتیاقشان در آن همایش نشان داد که ما کم کار کردیم و امیدواریم بتوانیم بسترهای لازم برای آموزش زبان را برای طلاب آماده کنیم.

مسئول همایش‌های معاونت بین الملل حوزه علمیه بیان کرد: هدف ما از این همایش این بود که ارائه ظرفیت‌های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه را نشان دهیم و به ارگان‌های بین المللی خود نشان دادیم که از چه ظرفیت‌های خوبی در حوزه علمیه برخوردار هستیم، ما از مراکز بین المللی دعوت کرده بودیم تا به تعامل خوبی با آن‌ها برسیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف ما در رابطه با برگزاری همایش زبان دانان حوزه علمیه این بود که به شناسایی زبان دانان حوزوی بپردازیم، ما در کنار بانک‌های اطلاعاتی که داریم در این همایش نیز به شناسایی زبان دانان پرداختیم که از آن‌ها غافل شده بودیم.

دبیر همایش زبان دانان حوزوی با اشاره به شناسایی طلاب علاقه مندبه فراگیری زبان تصریح کرد: معاونت بین الملل حوزه‌های علمیه ۴ کمیسیون دارد که وظیفه یکی از آن‌ها شناسایی و جذب طلابی است که علاقه‌مند و دارای استعداد در زمینه زبان‌های خارجی هستند.

قوامی با اشاره به برگزاری کمیسیون‌های ۴ گانه در راستای زبان آموزی به طلاب اظهار داشت: توسعه و تقویت زبان آموزی راهکار‌ها و موانع یکی از کمیسیون‌های معاونت بین الملل حوزه علمیه است که استان اصفهان همایش آن را برگزار کرد، بررسی روش‌های زبان آموزی با متون مختلف کمیسیون دوم ما است که همایش آن در قم برگزار شد.

وی گفت: کمیسیون سوم حوزه علمیه نیازسنجی جهانی به روحانیون زبان‌دان و راه‌های به‌کارگیری از آن است و کمیسیون شماره چهارم ما نیز آسیب‌های زبان آموزی در حوزه‌های علمیه و راه‌های برون رفت از آن است که کمیسیون‌ها با موفقیت برگزار شد و گزارش کمیسیون‌های مربوطه را در اختیار طلاب قرار دادیم.

مسئول همایش های معاونت بین الملل حوزه علمیه با اشاره به فعالیت طلاب در زمینه یادگیری آموزش زبان گفت: بیش از ۴ هزار طلاب حوزه علمیه ما آموزش زبان دیده‌اند و آماده اعزام به کشورهای دیگر برای نشر دین هستند که این تعداد در بانک اطلاعات ما بیشتر است.

دبیر همایش زبان‌دانان حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب در زمینه فراگیری زبان‌های مختلف ورود پیدا کرده‌اند بیان کرد: این طلاب مجاهدانی هستند که در کنار دوره‌هایی که ما برای آن‌ها برگزار کردیم خودشان تلاش‌های زیادی کردند تا بتوانند زبان‌های زنده دنیا فرا بگیرند.

قوامی با بیان اینکه این طلاب آماده اعزام به کشورهای دیگر برای نشر دین با زبان خود آن کشور هستند عنوان کرد: زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیولی، فرانسه، اردو، مالایی، ژاپنی و چینی از جمله زبان‌هایی است که طلاب آن را فراگرفته‌اند و آماده اعزام به کشورهای جهان تا با زبان آن کشور‌ها به نشر دین بپردازند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgux9x.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما