چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : 29403
مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

۹۸ درصد روستاهای قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه ۹۸ درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند، گفت: با توجه به این ضریب نفوذ بالا، از سال‌ها پیش قم به عنوان یکی از استان‌های سبز کشور شناخته شده است.
۹۸ درصد روستاهای قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند
به گزارش قم نیوز، غلامرضا فرجی به تشریح دستاوردهای شرکت گاز استان قم پرداخت و اظهار داشت: گاز رسانی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که می‌توان گفت پیش از آن صفر بوده و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز یک‌هزار و ۱۲ شهر و بیش از ۱۷ هزار روستا در کشور از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد از شهرها و ۶۲ درصد از روستاهای کشور از گاز برخوردار هستند، افزود: این ضریب نفوذ در استان قم برای شهرها ۹۹.۵ درصد است که نیم درصد باقی مانده مربوط به خانه‌هایی است که جدیدا احداث شده و یا کوچه‌هایی که از نظر شهرداری هنوز شکل نگرفته است که در این موارد نیز سعی می‌کنیم دسترسی گاز را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه ۹۸ درصد از روستاهای استان نیز از نعمت گاز برخوردارند، بیان کرد: با توجه به این ضریب نفوذ بالا، از سال‌ها پیش قم به عنوان یکی از استان‌های سبز کشور که کمترین آلودگی ناشی از احتراق نفت و گازوئیل را دارد شناخته شده است که این موضوع موفقیتی بزرگ برای استان قم در کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در استان قم ۱۴۶ روستا وجود دارد که به ۱۲۰ روستا گازرسانی انجام شده است و به ۲۶ روستای باقی مانده نیز طبق برنامه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ گازرسانی خواهند شد. همچنین ۱۳ روستا در بخش خلجستان وجود دارد که به دلیل قرارگرفتن در دل کوه به دنبال اجرای گازرسانی از طریق طرح‌های CNG به آن نقاط هستیم.

فرجی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان قم اجرا شده است گفت: در حال حاضر از ۱۶۰ هزار انشعاب ۳۵۰ هزار مشترک بهره‌برداری می‌کنند و تا کنون به بیش از دو هزار واحد صنعتی گازرسانی صورت گرفته است. همچنین در موضوع مسکن مهر نیز زیرساخت گازرسانی به ۴۵ هزار واحد مسکونی فراهم شده که در حال حاضر ۳۰ هزار واحد از آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه در سال ۹۳ حادثه قابل توجهی در استان نداشتیم بیان کرد: گاز با همه منافعی که دارد، خطر بزرگی است که مردم‌بی توجه را مورد تهدید قرار می‌دهد. خطر بزرگی که به غیر از انفجار و آتش سوزی مردم را تهدید می‌کند، خطر مسمومیت با گاز است که با جان مردم سر و کار دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در استان قم ۵۰ نفر دچار مسمومیت شده و سه نفر به دلیل مسمومیت با گاز CO۲ فوت کرده‌اند که امیدواریم این آمار اسفناک با رعایت مسائل ایمنی و مراقبت بیشتر به صفر برسد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchxkni.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما