سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 32481
در برخی دانشگاه‌های قم؛

بانک جامع آمار و اطلاعات دفاع مقدس تهیه شد

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از تهیه بانک جامع اطلاعات دفاع مقدس و راه اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در برخی دانشگاه‌های قم خبر داد.
بانک جامع آمار و اطلاعات دفاع مقدس تهیه شد
به گزارش قم نگار، سید احمد حسینی با بیان اینکه طراز فرهنگی جامعه را با میزان مطالعه کتاب در نظر می‌گیرند، اظهار کرد: قوام فکری یک جامعه را تعداد افراد کتاب‌خوان و کتاب خوانی در میان شهروندان آن جامعه تعیین می‌کنند.

وی نهادینه شدن فرهنگ ایثار و دفاع مقدس را با استفاده از نشر و معرفی کتاب‌های بر‌تر این حوزه امکان پذیر دانست و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به موازات مراجعه علاقمندان به این حوزه اقدام به راه اندازی کتابخانه تخصصی کرده است.

حسینی افزود: این کتابخانه با بیش از ۱۶ هزار جلد کتاب، خدمات رایگان به محققان و علاقمندان حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ارائه می‌کند.

وی با اشاره به جزئیات فعالیت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس گفت: بیش از یک هزار نفر از محققان، پژوهشگران، نویسندگان و علاقمندان حوزه دفاع مقدس در استان قم عضو این کتابخانه هستند.

تهیه بانک جامع آمار و اطلاعات دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تأمین نیازمندی‌های پژوهشی را از اهداف راه اندازی این کتابخانه عنوان کرد.

به گفته حسینی، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس تاکنون بیش از ۷ هزار عنوان کتاب تخصصی در موضوعات تازه‌های نشر، خاطرات، داستان، شعر، عملیات‌ها، تحقیقات، وصیت نامه شهدا و رزمندگان اسلام، تفحص، مجلات تخصصی و آلبوم تصاویر را کتاب‌شناسی و جمع آوری کرده است.

وی با تشریح بخش‌های دیگر فعالیت کتابخانه گفت: علاوه بر ارائه کتاب‌ها و برگزاری جلسات نقد ادبی و شعر در محل کتابخانه، بانک جامعی از آمار و اطلاعات هشت سال دفاع مقدس در قالب فایل‌های صوتی، تصویری، فیلم، موسیقی و کلیپ مربوط به آثار داستانی، روایی، مستند و تفحص شهدا تهیه شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراجعان عرضه می‌شود.

کتابخانه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود
حسینی با اشاره به راه اندازی کتابخانه دفاع مقدس در دانشگاه قم تصریح کرد: این کتابخانه در حال حاضر با ۶۰ کتابخانه همکاری دارد و به زودی کتابخانه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد افتتاح می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: در این کتابخانه امکان اسکن فوری تصاویر وجود دارد و چنانچه مراجعه کنندگان هر نوع تصویری از اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس در دست دارند می‌توانند در حداقل زمان از خدمات اسکن تصاویر و تکمیل بانک اطلاعات تصاویر در این کتابخانه (و یا در محل کار و سکونت خود) بهره‌مند شوند.

وی به خدمات بخش آرشیو پایان نامه‌های حوزه دفاع مقدس در این کتابخانه اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۳۰ عنوان پایان نامه کار‌شناسی ارشد و دکترا از سوی این اداره کل حمایت شده و این مجموعه آمادگی دارد از تمامی پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکترا با موضوع دفاع مقدس حمایت مالی کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzknx.23ni6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما