سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 32758
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

موزه دفاع مقدس قم ابتدای سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از افتتاح موزه دفاع مقدس در ابتدای سال ۹۶ خبر داد.
موزه دفاع مقدس قم ابتدای سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نگار، احمد حسینی با اشاره به روند عملیاتی موزه دفاع مقدس قم گفت: موزه دفاع مقدس قم در حال حاضر در مرحله احداث قرار دارد.

وی با بیان اینکه این موزه در برخی استان‌ها مثل تهران به بهره‌برداری رسیده است، افزود: برخی استان‌ها مثل سمنان در مرحله موزه‌آرایی هستند و استان قم نیز مراحل احداث موزه را طی می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم اظهار کرد: قم مرکز فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است و احداث این موزه در این استان نسبت به دیگر استان‌ها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

حسینی یادآور شد: بر خلاف دیگر استان‌ها که این پروژه در آنها به صورت استانی تعریف شده، احداث موزه قم دارای تعریف ملی با تاثیر بین‌المللی است.

وی با اعلام اینکه ساخت موزه دفاع مقدس در قم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، ادامه داد: عملیات اجرایی احداث این موزه شهریور ماه ۹۱ آغاز و تا آذر ماه ۹۲ ادامه داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اضافه کرد: به دلیل عدم تامین اعتبار پروژه متوقف شد و اواخر فروردین ماه سال ۹۳ با تامین اعتبار، عملیات عمرانی آن دوباره آغاز شد.

حسینی یادآور شد: پروژه موزه دفاع مقدس قم تنها پروژه‌ای است که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

وی اعلام کرد: ۱۶ نفر از مدیران عالی استانی با جایگاه حقوقی عضو این هیئت امنا هستند و ریاست آن با استاندار و دبیری آن نیز بر عهده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اضافه کرد: سه کارگروه فنی – مهندسی، رسانه و محتوایی برای این پروژه تعریف شده است که به ترتیب شهرداری قم، صدا و سیما و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت آن را بر عهده دارند.

حسینی با اشاره به زمان افتتاح پروژه اظهار کرد: تعهد پیمانکار پروژه ابتدای سال ۹۶ است، اما در صورتی که در روند عملیاتی پروژه مشکلی پیش نیاید، احتمال افتتاح تا پایان سال ۹۵ نیز وجود دارد.

ایجاد رشته جدید ادبیات پایداری در مقطع کارشناسی ارشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد رشته ادبیات پایداری خبر داد و گفت: این رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان دانشگاه آزاد ایجاد شده که سال گذشته مجوز گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تدریس دو واحد درسی آشنایی با فرهنگ مقاومت یادآور شد: این دو واحد در تمام مراکز آموزش عالی استان تدریس می‌شود و تاکنون ۲۰ هزار دانشجو این واحد را گذرانده‌اند.

حسینی با اشاره به فراخوان همایش ملی ادبیات پایداری توسط این اداره‌کل گفت: سال گذشته این همایش را فراخوان کردیم که در دو نوبت تمدید شد و مهلت فراخوان خرداد ماه امسال به اتمام رسید.

وی درخصوص آثار رسیده به دبیرخانه همایش اظهار کرد: بیش از ۵۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که ۶۰ مقاله در رقابتی تنگاتنگ به همایش راه پیدا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: این همایش در شروع یکی از ترم‌های تحصیلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcevf8x.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما