چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 33391
معاون اورژانس قم:

آماده‌باش کامل اورژانس قم برای ارائه خدمات به زائران در تاسوعا و عاشورا

قم نيوز : قم نگار: معاون اورژانس استان قم از آمادگی کامل اورژانس قم برای ارائه خدمات درمانی به مسافران، زائران و مردم همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد.
آماده‌باش کامل اورژانس قم برای ارائه خدمات به زائران در تاسوعا و عاشورا
به گزارش قم نگار، مهدی فراهانی، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهارداشت: جلسات زیادی در استانداری، فرمانداری، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مدیریت بحران، اورژانس کشور و استان قم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم در روز عاشورا و تاسوعا برگزار شد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به مجموعه اقدامات خدماتی اورژانس در روزهای عاشورا و تاسوعا افزود: پوشش امدادی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در مسیر دسته‌های عزاداری و محدوده اطراف مسجد مقدس جمکران با تعداد ۱۲ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و همچنین ۶ دستگاه موتورلانس از ساعات ابتدایی روز پنجشنبه تا پایام مراسم عزاداری جمعه شب ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: یک اتوبوس آمبولانس با تجهیزات کامل پزشکی (۱۴تخت بستری و احیا) و اکیپ کامل درمانی متشکل از پزشک و کار‌شناس فوریت پزشکی درمیدان آستانه برای انجام معاینات و درمان سرپایی تدارک دیده شده است.

فراهانی با اشاره به استقرار ۲ آمبولانس و ۲ موتورلانس درمسجدمقدس جمکران همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: علاوه بر استقرار در این دو روز با توجه به پیش بینی ترافیک درمحور‌ها و جاده‌های اصلی و بخش‌های استان قم علاوه برظرفیت فوق استقرار ۳۸ آمبولانس به همراه پرسنل و تجهیزات از عصر پنجشنبه تا صبح یکشنبه در حاشیه امن جاده‌ها در برنامه اورژانس قم قرار دارد.

معاون اورژانس قم با اشاره به آمادگی بالگرد اورژانس قم در طول ایام و ساعات تاسوعا و عاشورا برای اعزام به ماموریت‌های خاص و پر تلفات جاده‌ای عنوان کرد: حدود ۳۰۰ نفر نیروی کادر درمانی تخصصی و فنی در این ایام به کارگیری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نماینده اورژانس ۱۱۵ در این ایام در ستاد حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ستاد شورای تامین شهرستان قم حضور دارد گفت: آمبولانس‌های اورژانس از شب اول محرم تا پایان شب سیزدهم در دفتر مقام معظم رهبری در قم، هیات رزمندگان، دفتر ریاست قوه قضاییه ومجلس در قم و سایر مراکز مستقر هستند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizpap.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما