جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : 100015

تسهیل گری و کاهش مراجعات مردم با توسعه دولت الکترونیک

قم نيوز : استاندار قم تحقق دولت الکترونیک را مؤلفه مهم حُکمرانی مطلوب دانست و تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیک عاملی مهم در پاسخگویی به نیازها و بهبود فضای کسب و کار است.
تسهیل گری و کاهش مراجعات مردم با توسعه دولت الکترونیک
تسهیل گری و کاهش مراجعات مردم با توسعه دولت الکترونیک
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست که در نشست راهبردی توسعه مدیریت و جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن توسعه دولت الکترونیک بیان کرد: امروزه گردش دانش و اطلاعات به صورت لحظه ای و با تعبیر انفجار اطلاعات صورت می گیرد و از این رو، چاره ای جز حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک نیست.

وی افزود: تردیدی نیست که امروزه توسعه دولت الکترونیک یکی از مهم ترین شاخص های توسعه یافتگی تلقی می شود و بر این اساس لازم است تا این موضوع به عنوان یک مسئله اولویت دار در دستور کار باشد.

استاندار قم با بیان این که همه دستگاه های دولتی و اجرایی باید حداکثر تلاش خود را برای پاسخگویی به نیازهای مردم با کمترین مراجعه حضوری در نظر داشته باشند افزود: این موضوع به عنوان یک ملاک هنجاری باید در صدر توجه همه دستگاه ها و نهادها باشد.

وی اضافه کرد: البته شیوع کرونا عملا سبب توسعه دولت الکترونیک شد، اما باید گفت در شرایط پساکرونا هم بی تأثیر از این فرآیند نخواهیم بود.

سرمست توسعه دولت الکترونیک را دارای فواید و نتایجی مانند پاسخگویی به نیازها، بهبود فضای کسب و کار، کمک به استقرار نظام سلامت و مدیریت تحریم دانست و گفت: هدفگذاری در دولت این بوده و هست که توسعه دولت الکترونیک به صورت حداکثری محقق شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در ماه های اخیر همه دستگاه های اجرایی موظف بودند تا حداقل سه خدمت پُرمراجعه خود را به شیوه الکترونیک ارائه و گزارش هایی درباره این روند بیان کنند.

استاندار قم سپس یادآور شد: خوشبختانه گزارش ها نشان می دهد توفیقات خوبی در این زمینه و در استان قم به دست آمده است.

وی اظهار کرد: بدیهی است که هدفگذاری دستگاه ها باید به سمت  توسعه دولت الکترونیک و برای تسهیل گری و کم کردن از بار مراجعات مردمی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcez78znjh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما