دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 100248

حفظ ایمنی شهروندان مهم‌تر از محدودیت‌های بودجه‌ای است

قم نيوز : عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم حفظ ایمنی و سلامت شهروندان را مهم‌تر از محدودیت‌های بودجه‌ای دانست و بر تکمیل تجهیزات آتش نشانی در قم تأکید کرد.
حفظ ایمنی شهروندان مهم‌تر از محدودیت‌های بودجه‌ای است
حفظ ایمنی شهروندان مهم‌تر از محدودیت‌های بودجه‌ای است
به گزارش قم نیوز نرجس نیازمند در نشست امروز شورای اسلامی شهر با اشاره به بازدیدهای اخیر میدانی اعضای شورای اسلامی شهر از ایستگاه‌های آتش نشانی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی بیان کرد: باید گفت تجهیزات و امکانات آتش نشانی قم در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما همچنان نیازمند توسعه و ارتقای این تجهیزات هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت‌ها و محدودیت منابع مالی ممکن است تأمین این تجهیزات در حد استانداردها میسر نباشد اظهار کرد: نیازمند عزمی جدی در این زمینه از سوی همه مسؤولان هستیم، چراکه حفظ سلامت و ایمنی شهروندان مهم‌تر از محدودیت‌های بودجه‌‌ای است.

نماینده مردم قم در شورای اسلامی شهر به برخی از موانع سرراه سازمان آتش‌نشانی شهرداری اشاره کرد و گفت: قدیمی و فرسوده بودن برخی از ساختمان‌های آتش نشانی و بی‌توجهی به مکان‌یابی مناسبت برای برخی از آن‌ها در کنار نبود فضای مناسب در برخی ایستگاه‌ها برای آموزش و تمرینات آمادگی جسمانی، بخشی از مشکلات این حوزه است.

وی اذعان کرد: در نزدیکی بیش از ۵۰ پاساژ مرکز شهر، فقط یک ایستگاه آتش‌ نشانی دیده می‌شود که این امر هم می‌تواند در صورت بروز حادثه، فاجعه‌ای مانند پلاسکو را رقم بزند.

نیازمند در ادامه با انتقاد از برخی مطالبات بر زمین‌ مانده آتش ‌نشانان گفت: معوقات نیروهای آتش ‌نشانی از سال ۹۹ پرداخت‌ نشده، ضمن آن که میانگین ساعات اضافه‌ کار نیروهای آتش‌نشانی ۹۷ ساعت بوده که از همه نیروهای سازمان‌های تابعه شهرداری کمتر است.

عضو هیئت ‌رئیسه شورای اسلامی شهر سپس شهردار قم را مخاطب سخنان خود قرار داد و از وی خواست برای توسعه عدالت در شهرداری و سازمان‌های تابعه، ساعت کار نیروهای آتش ‌نشانی بر اساس ساعات اضافه‌ کار سایر نیروهای شهرداری محاسبه و اصلاح شود.

نیازمند با اشاره به برخی عملیات‌های سازمان آتش نشانی قم در شهرک‌های اطراف اذعان کرد: این عملیات‌ها جزء وظایف تعریف شده سازمان آتش نشانی قم نیست، ضمن آن که در این عملیات‌ها، خساراتی به آتش نشانی وارد شده که متأسفانه مدیریت استان و شرکت شهرک‌های صنعتی در این باره به دنبال جبران خسارت‌ها نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین کمک سازمان آتش ‌نشانی قم برای حفظ ایمنی  شهرک‌‌های صنعتی اگرچه اقدامی اخلاقی و انسان دوستانه است اما مدیریت استان نیز باید ردیف بودجه‌‌ای برای جبران خسارت‌‌های ایجاد شده در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc0xqs42bqxi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما